Wake on LAN, Magic Packet, Win7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07 12:38

Trucker Her

Someone ate my cookie :(

Topicstarter
Ik weet niet of dit topic in de juiste categorie staat aangezien hij ook bij Windows kan..
Let's get to the point of interesst..
Ik heb dus x64 Win7 Home Premium, hierbij het moederbord Asus P5Q SE PLUS.
Ik krijg alleen m'n WOL niet goed geconfigureerd..
M'n energiebeheer van m'n netwerkkaart (onboard) staat dusdanig geconfigureerd dat alleen magic-packet m'n pc uit sluimer/slaapstand mag halen. Maar zodra ik hem dus in sluimerstand zet start ie direct weer op! Ik heb wake on pattern match uit staan bij mn netwerk kaart, en heb nog geen poorten open staan in m'n router waardoor eventueel dat pakketje kan komen. Vreemd dus dat ie dit gedrag vertoont, wat het helemaal mooi maakt is dat hij precies het zelfde doet als de netwerkkabel niet geconnecteerd is..

Wie kan mij duidelijk uitleggen hoe ik dit probleem kan verhelpen en hoe ik het juist kan configureren?
Misschien een beetje rommelige post, maar vragen hoor ik wel ;)

Bvd!

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
Ben geen expert op dit gebied, maar heb je USB apparaten eraan hangen? De PC van mijn vriendin had wake via USB aanstaan in haar bios. (ASUS barebone T-series)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her

Trucker Her

Topicstarter
Ja m'n toetsenbord en muis, maar daar heb ik het al bij energiebeheer uitgescakeld want die veroorzaakten eerder problemen met sluimerstand. Maar het is meer de vraag hoe ik WOL juist kan configureren, zonder dat mn pc dus zomaar opstart.

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
Trucker Her schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:44:
Ja m'n toetsenbord en muis, maar daar heb ik het al bij energiebeheer uitgescakeld
Heb je wake-opties in de bios ook uitgezet?

Daarnaast heb ik op die Asus waar ik iets vergelijkbaars tegen kwam ook de hibernate functie uitgeschakeld. Die bleef problemen geven. De sleep functie daarentegen werkt nu naar behoren.

EDIT: ik begrijp dat je vraag meer over WOL gaat maar daar heb ik geen kaas noch cracker van gegeten!

[ Voor 10% gewijzigd door NMNN op 27-03-2010 19:48 . Reden: Ik lees soms niet goed... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 13:24
je zou even via MCE standby tool de instellingen van de verschillende apparaten goed kunnen zetten. Als je de log functie aanzet krijg je wellicht ook te zien waarom hij weer aan gaat.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her

Trucker Her

Topicstarter
Ben het even aan het proberen met MCE standby tool.. Kijken wat ik daarmee kan ;)

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her

Trucker Her

Topicstarter
Ik heb hem nu aan het werken gekregen, alleen de ene keer doet ie het wel, de andere weer niet. Hoe los ik dit op? Ik raak geen instellingen aan ofzo..

Gestoord word je toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 13:24
Heb je de log aangezet van MCE standby tool? Geven die iets aan waarom hij uit standby komt?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trucker Her

Trucker Her

Topicstarter
Ja, alleen soms gaat ie niet aan wanneer ik een magic packet verstuur :s Hij start nu niet meer random op dus dat probleem is al verholpen.

Gestoord word je toch...

Pagina: 1