[AJAX] Bestanden uploaden

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxman1850
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Hallo allemaal,

Voor op mijn website ben ik bezig om foto's te kunnen uploaden.
Nu wil ik graag dat dit via Ajax (of een andere manier om de pagina niet te verlaten) gebeurt.
Ik heb heel veel gezocht naar kant en klare scripts, en ook heel veel ervan gebruikt, maar geen van allen werken ze of voldoen ze aan mijn eisen.
Daarom wil ik jullie vragen of iemand een manier weet om dit te doen, desnoods dat iemand het uitlegt zodat ik het zelf kan coden.

Ik heb verstand van de volgende talen:
- HTML/CSS
- Javascript
- PHP
en een klein beetje actionscript..
Hopelijk kan iemand mij helpen!

Natuurlijk weet ik dat ik door alleen AJAX geen bestanden kan uploaden, maar ik zoek dus een manier om van de DOM een bestand geupload te krijgen naar een PHP pagina.
Het liefst ook met een progress bar.

Alvast bedankt!

Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 13:51
Dan komt nu de standaardvraag natuurlijk; wat heb je zelf al gezocht/ondernomen?

Zodra ik zoek op 'ajax file upload progress bar' krijg ik allerlei oplossingen te zien, zoals SWFUpload, FileChucker en nog handenvol oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De makkelijkste oplossing is een iframe. Zie ook http://dojocampus.org/exp...e%20With%20Progress%20Bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxman1850
  • Niet online
Al die dingen heb ik ook gevonden/geprobeert, maar helaas zonder succes.
Ik zoek in feite gewoon de manier hoe ze werken, zodat ik het zelf kan maken..

@rutger,
zoiets bedoel ik inderdaad, en ik weet dat het met een iframe kan, maar hoe het moet weet ik niet..
en dat voorbeeld dat je stuurde,

[ Voor 32% gewijzigd door Maxman1850 op 27-03-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 08:10
je zal dan toch eerst even moeten uitleggen waarom de standaard oplossingen niet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben ik toch benieuwd naar waarom dat dat het makkelijkste is met een iFrame, met een div kan je immers tezamen met JS hetzelfde bereiken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxman1850
  • Niet online
Oke, stel dat een div en js makkelijker is, hoe moet ik dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 06:48

Sebazzz

3dp

CptChaos schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:23:
[...]
Ben ik toch benieuwd naar waarom dat dat het makkelijkste is met een iFrame, met een div kan je immers tezamen met JS hetzelfde bereiken? :?
De methode is waarschijnlijk gebaseerd op een hidden iframe waarmee het bestand wordt geupload, dit werkt zonder flash en zichtbare pagina refresh. De respons van de server zou dan weer door de Javascript gebruikt kunnen worden. Onder andere AjaxUploader werkt hiermee.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Maxman1850 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:28:
Ik heb heel veel gezocht naar kant en klare scripts, en ook heel veel ervan gebruikt, maar geen van allen werken ze of voldoen ze aan mijn eisen.
Daarom wil ik jullie vragen of iemand een manier weet om dit te doen, desnoods dat iemand het uitlegt zodat ik het zelf kan coden.
...
maar ik zoek dus een manier om van de DOM een bestand geupload te krijgen naar een PHP pagina.
Het liefst ook met een progress bar.
Ik zie even niet hoe dit géén scriptrequest is?

In de devschuur hebben we het over zélf maken/programmeren. Als je tegen concrete zaken aan loopt of concrete vragen hebt dan helpen we je van harte, maar "dat iemand het uitlegt zodat ik het zelf kan coden" is nou niet echt de bedoeling dus.

[ Voor 75% gewijzigd door RobIII op 27-03-2010 22:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.