Snel lichtkrant maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 15:31
Voor een projectje wil ik graag een lichtkrant aansturen met een arduino microcontroller. Nu ben ik niet zo van het knutselen, dus ik ben aan het rondneuzen geweest welke kant en klaar oplossingen er zijn om dit voor elkaar te krijgen - ik heb zo snel geen oplossing kunnen vinden waarmee het niet nodig is om allerlei elektronica te solderen om de leds aan te gaan sturen.
Weet iemand misschien of er een elektronicawinkel is die lichtkranten verkoopt met circuitjes erbij zodat ik ze direct aan een microcontroller kan hangen? Of bestaan er wellicht lichtkranten die ik zelf kan slopen en vervolgens eenvoudig aan een microcontroller kan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 16:43

R15

Velleman heeft die dingen, ik hoop dat je het volgende ongeveer bedoelt (even gegoogled):
http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=455975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
Bedankt voor je reactie. Het punt is dat ik een lichtkrant zelf wil aansturen, dus geen apparaat dat direct gebruiksklaar is voor consumenten - Tenzij ik hem uit elkaar kan halen en zelf aan mijn microcontroller kan hangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Sourcey op 27-03-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
Ik heb wel een groot scherm nodig, dus dan kom je al vrij snel uit op een lichtkrant als je de kosten\complexiteit niet uit de klauwen wilt laten lopen. Een DVI aan de arduino hangen, dat lijkt me dus ook geen goed plan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:07
hoe groot hebben we het hier over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 22:18

SA007

Moderator Tweaking
Die velleman lichtkrant is vis RS232 te besturen, max232 chipje ertussen en je kan 'm aan een microcontroller hangen.
Veel kant-en-klaarder kan het niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kijk eens op www.sureelectronics.net , daar hebben ze erg leuke paneeltjes die aan jouw eisen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyboyNL schreef op zondag 28 maart 2010 @ 03:39:
Kijk eens op www.sureelectronics.net , daar hebben ze erg leuke paneeltjes die aan jouw eisen voldoen.
Zie een leuk paneeltje maar als ik naar de verzendkosten kijk is het opeens minder leuk of vergis ik mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De verzendkosten zijn inderdaad niet altijd even leuk, het spul moet uit China komen...
Inclusief verzendkosten zijn het echter nog steeds geen slechte prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de populariteit van de arduino is dit een leuk schermpje voor een samenkopen actie :
http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
Lijkt me ook niet verkeerd, ik wilde zelf ook een arduino gebruiken. Alleen, die gebruiksaanwijzing van hun is echt een ramp, ik denk dat ik nogal wat problemen zou hebben om dat ding aan te sturen.
Pagina: 1