Internet ontzettend traag en sloom

Pagina: 1
Acties:

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03-2025
Het duurt bij mij de laatste tijd erg lang voordat ik verbinding maak met een server.
Dus als ik naar tweakers.net wil, dan laad de site snel maar hij begint pas na een minuut of 2.
Alleen het bezoeken van internetpagina's leid onder dit probleem, ik haal nog makkelijk de snelheid van 1mb/s met het downloaden van de discographie van Metallica.

Soms als hij echt een tijd bezig met een website dan geeft hij ''Fout 101 (net::ERR_CONNECTION_RESET): Onbekende fout'' weer.

Via mijn andere computers, laptops en Ubuntu op dezelfde PC werkt het wel uitstekend.

Ik gebruik:
Windows 7
Avast Antivirus, up2date net gescand

Thomson TG712 (net nieuw, gekregen van Online omdat de vorige (Wanadoo Livebox) kuren begon te vertonen.
De problemen begonnen ik hem had aangesloten.

Ik heb het volgende gedaan: Systeem gescand op virussen/ spyware etc, verschillende internet instellingen gebruikt met een statisch ip adres en alternatieve dns-servers.

Ik zal niet meer weten wat ik nu nog moet doen om gewoon gebruik te maken van mijn internet met Windows 7.

EDIT: Zal een moderator de titel willen veranderen, ik kan het helaas niet en zoals de titel nu is, is het wel erg dubbelop.

[ Voor 12% gewijzigd door qwertyuio op 27-03-2010 19:08 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Aangezien het onder Ubuntu wel werkt is het een softwareprobleem. Maak je gebruik van WLAN of gewoon wired? Al eens in je HOSTS-file gekeken of daar iets gek in staat? Misschien kan je "sfc -scannow" gebruiken om je systeembestanden na te laten kijken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-03 12:33
Ten eerste check je logs even m.b.v. start-run-eventvwr mogelijkerwijs vind je hier iets.
Systemresources ok?
Performed een andere browser (firefox bv) wel na behoren?

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• deandb
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Aangezien je zegt dat het enkel bij het surfen is, denk ik dat het browser gerelateerd zou kunnen zijn.
Je hebt toevallig geen proxy ingesteld staan in je browser? Dat zou de boel kunnen vertragen..

Misschien kan je voor de test eens een andere browser installeren. Op die manier kan je zeker zijn dat de rest van je config in win7 goed is...

Welke DNS servers gebruik je? Dubbelcheck eens of je wel degelijk de DNS servers van je ISP gebruikt.

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03-2025
Ik was er vergeten bij te zeggen dat ik Google Chrome gebruik, en dat andere browsers precies hetzelfde probleem vertonen.

Ik heb het onder andere geprobeerd met Internet Explorer 7, Firefox en Opera.

Bedankt Peter, nadat ik sfc /scannow had uitgevoerd was alles weer goed :)

[ Voor 16% gewijzigd door qwertyuio op 27-03-2010 19:25 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Je hebt toch alle laatste updates? Aangezien je blijkbaar nog op IE7 zit :)

EDIT: Te laat :P Leuk dat het weer werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Petervanakelyen op 27-03-2010 19:26 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1