Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 15:48
Hey tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe geluidskaart tussen de 70 en 110 euro.
Deze moet muziek over 5.1 afspelen (dts connect heet dit volgens mij) en tevens een aansluiting hebben om de front aansluitingen (hoofdtelefoon en microfoon) op aan te sluiten zonder break out box (break out box geluidskaarten zijn vaak te hoog in prijs, dus boven €110,- of de kwaliteit is minder dan diegene zonder in dezelfde prijsklasse).
Ik was aan het denken aan een Creative Titanium of een Asus Xonar D2
Graag advies :)
Main use: Gaming en Muziek (gewone plaatjes, niets serieus)
Boxen set: g51

[ Voor 6% gewijzigd door turbojonny op 27-03-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:03
Als het om persoonlijke ervaring gaat zou ik Creative afraden: ik heb er niets anders dan driver-ellende mee beleefd (in mijn geval een X-Fi XtremeMusic onder XP SP3). Heb nu de Xonar D2 en die bevalt prima.

Let er wel op dat je een PCI-kaart en een PCIe-kaart vergelijkt, kijk even wat voor slots je nog over hebt op je moederbord. Als je een PCIe-kaart nodig hebt moet je bij Asus de D2x nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar heb je zelf gezocht? Op welke zoektermen? Wat vond je toen (links!)? En wat is dan nog exact onduidelijk :?

Als je de boel digitaal gaat aansluiten maakt het geen biet uit welke kaart je neemt en kun je net zo goed met onboard audio werken. Meerwaarde van een losse kaart is puur betere DACs en analoge filters (alleen nodig als je analoog aansluit), en betere samplemogelijkheden (alleen relevant als je de input voor serieuze dingen gebruikt, waar Teamspeak niet onder valt).

Bovenstaande had je met beetje eigen inzet ook kunnen vinden. Daarnaast is Overige Hardware geen dumpbak en hebben we een heel forum genoemd Audio & HiFi. Waar zou die voor zijn...?

Ik verplaats dit topic daarheen. Of hij daar open blijft of op slot gaat ivm weinig eigen inzet is aan de mods aldaar....

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Onboard audio gaat dus niet werken, hij wil digitaal surround met games, lang niet alle games sturen hun geluid als DTS of DD uit. Dan zal je dus een kaart moeten hebben die het geluid kan omzetten naar een DTS of DD signaal.
Echter denk ik niet dat je de G51 digitaal kan aansluiten, volgens mij heeft die geen enkele digitale ingang.

Maar volgens mij zoek je er geen een met DTS connect, want dat betekent het geluid omzetten naar een DTS signaal. Wat jij wilt is gewoon upmixen, stereo upmixen zodat er een 5.1 signaal uitkomt. Dat kan elke geluidskaart wel omdat het 9/10 keer gewoon softwarematig te regelen is via je muziekspeler. En anders kunnen de meeste onboard geluidskaarten het ook nog wel met de drivers vermoed ik.

[ Voor 37% gewijzigd door Tsurany op 28-03-2010 00:11 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
Het probleem is dat de onboard dood is. Ik wil de logitech g51 analoog aansluiten. Ik ging er vanuit dat dts zorgde voor het upmixen van stereo naar 5.1.
Stel dat ik de de club 3d (nu gekoppeld) toevoeg. Is er dan een meerwaarde voor de asus, ivm prijsverschil.
Zo nee, creative of club3d?

En dit soort zaken bespreken we niet open in het topic...
Dion heeft een punt dus ga er dan niet openbaar op in!

[ Voor 51% gewijzigd door FeaR op 29-03-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
Er mag slotje op
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.