Krakend geluid na Win7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb sinds ongeveer een half jaar Windows 7 in gebruik, op mijn laptop zat standaard Windows Vista, laptop is overigens een Asus X71SL serie. Ik heb gisteren dus mijn pc weer opnieuw geïnstalleerd om de pc op te schonen, dus heb ik Windows 7 CD in me laptop gedaan en ging de oude Windows 7 formatteren/verwijderen. Dit ging allemaal perfect en ook heerlijk snel. De drivers zocht hij ook zelf op internet dus ik was er wel blij mee.

Maar nu heb ik wel een probleem met erg krakend geluid, ik heb dit probleem ook gehad toen ik een half jaar geleden Win7 op deze laptop had geïnstalleerd . Maar toen had ik het samen met een msn maat opgelost en helaas zijn wij allebei vergeten hoe we dit hebben gedaan.

We hebben de volgende punten al geprobeerd.
Sound Drivers verwijderen en opnieuw downloaden van Asus website (geen verbetert resultaat)
Sound drivers verwijderen en opnieuw downloaden van Realtek website (geen verbetert resultaat)
Sound drivers verwijderden en opnieuw geïnstalleerd vanaf driver cd (geen verbetert resultaat)
Video card geupdate & bios geupdate, ook geen resultaat.

Nu hoop ik dat iemand hier het zelfde probleem heeft gehad, en dat hij of zij de oplossing heeft onthouden/ op geschreven en de oplossing met ons wilt delen.

Pc info:
Windows 7
videocard: Nvidia Geforce 9300M GS 512MB
Soundcard: Realtek High Definition Audo

Alvast bedankt voor je hulp

M.V.G
J.Veninga

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 19:35 . Reden: Vergeten te melden dat ik ook geprobeert hebt de drivers van realtek website te gebruiken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 09:49
Bij de dell serie was het zo dat de 802.11A uit moest zetten

http://harmhoekstra.nl/kb/entry/20/ <-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overal gekeken hhoekstra, maar helaas heb ik niet de opties bij mijn WIFI staan zoals daar in het voorbeeld staat. 802.11A staat helemaal niet in het rijtje, en bij de WIFI netwerk kan ik niets uitzetten alleen de waarde veranderen (cijfers).

Toch bedankt voor het mee denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Kan je niet gewoon als test WiFi dan even uitzeten?
Verder heb ik nergens zien staan dat je de laatste drivers van de Realtek website hebt gedownload. Ik weet dat het een eeuw duurt eer je ze binnen hebt, maar die zijn alleszinds het meest up-to-date.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:32:
Kan je niet gewoon als test WiFi dan even uitzeten?
Verder heb ik nergens zien staan dat je de laatste drivers van de Realtek website hebt gedownload. Ik weet dat het een eeuw duurt eer je ze binnen hebt, maar die zijn alleszinds het meest up-to-date.
Was het vergeten erbij te zetten, dacht er ook net aan. Maar heb ook de drivers geïnstalleerd van de Realtek website, en Wifi en Lan heb ik meerdere keren uitgezet, helaas ook geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Je weet wel zeker dat het geluid uit je speakers komt?

Zo te horen staat de sampling-rate te hoog. Ik weet niet precies waar je deze omlaag kan schroeven, maar zoek daar eens naar. Voorbeeld: hij kan nu op 96KHz staan, terwijl je geluidskaart maximaal 44KHz aankan (slechts een voorbeeld dus).

Edit: gevonden: configuratiescherm > hardware en geluiden > geluid > eigenschappen van luidsprekers (bij mij) > geavanceerd > standaardindeling.

[ Voor 20% gewijzigd door Mr.Qips op 27-03-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Laatste chipset drivers geïnstalleerd?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via me iphone even opgenomen hoe me geluid klinkt en geupload op youtube http://www.youtube.com/watch?v=1Wb1UQWr8uA . Let op het kan zijn dat je melding krijgt dat het filmpje nog niet is verwerkt. Wacht dus ajb geduldig af. Hopelijk kunnen jullie me nu beter helpen haha

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Qips schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:36:
Je weet wel zeker dat het geluid uit je speakers komt?

Zo te horen staat de sampling-rate te hoog. Ik weet niet precies waar je deze omlaag kan schroeven, maar zoek daar eens naar. Voorbeeld: hij kan nu op 96KHz staan, terwijl je geluidskaart maximaal 44KHz aankan (slechts een voorbeeld dus).

Edit: gevonden: configuratiescherm > hardware en geluiden > geluid > eigenschappen van luidsprekers (bij mij) > geavanceerd > standaardindeling.
Ik heb hem nu (standaard) staan op 24 bits 48000 HZ studiokwaliteit. Zo heeft die ook bij Vista gestaan en ik had er nooit problemen mee. Ik heb zonet geprobeerd hem lager te zetten maar ik hoor geen verschil het blijft kraken zoals je in het filmpje hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Ok, dan zal je je probleem wat duidelijker moeten schetsen. Vanaf wanneer start het gekraak? Direct zodra je je pc aanzet, of bijvoorbeeld pas zodra je je aanmeld in Windows? Hoor je het ook als je een koptelefoon inplugt? In dat geval zowel over de speakers als over de koptelefoon?

Als ik op Google zoek naar 'Asus crackling' dan krijg ik een hele hoop resultaten van mensen die er ook last van hebben. Kan je daar geen oplossing tussen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Qips schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:07:
Ok, dan zal je je probleem wat duidelijker moeten schetsen. Vanaf wanneer start het gekraak? Direct zodra je je pc aanzet, of bijvoorbeeld pas zodra je je aanmeld in Windows? Hoor je het ook als je een koptelefoon inplugt? In dat geval zowel over de speakers als over de koptelefoon?

Als ik op Google zoek naar 'Asus crackling' dan krijg ik een hele hoop resultaten van mensen die er ook last van hebben. Kan je daar geen oplossing tussen vinden?
Ik krijg het geluid constant zowel tijdens het opstarten, bij het afspelen van muziek bij elk geluid moment ik heb het erger als er bass in voorkomt. Ik heb dit zowel met als zonder koptelefoon (heb meerderen getest dus weet zeker dat me boxen niet zijn opgeblazen).

Ik heb op google genoeg mogelijke oplossingen gevonden, hiervan heb ik bijna alles geprobeerd die geadviseerd werd en geen enkele hielp. Vandaar dat jullie hier misschien mijn laatste hoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Heb je het ook in de BIOS? In dat geval is het een hardwareprobleem en geen softwareprobleem. Je zou dan garantie kunnen aanvragen, mocht je die nog hebben. Anders had ik ergens nog een omslachtige oplossing gevonden, waarbij je bepaalde sliders uit zet in de Windows Volumemixer (moet je zelf even naar zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Qips schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 21:04:
Heb je het ook in de BIOS? In dat geval is het een hardwareprobleem en geen softwareprobleem. Je zou dan garantie kunnen aanvragen, mocht je die nog hebben. Anders had ik ergens nog een omslachtige oplossing gevonden, waarbij je bepaalde sliders uit zet in de Windows Volumemixer (moet je zelf even naar zoeken).
Het rare is dat ik het alleen heb bij Windows 7, 2 dagen geleden had ik me pc opgeschoond (lente schoonmaak) en dus ook Windows 7 opnieuw geïnstalleerd, maar hiervoor werkte windows 7 gewoon goed zonder krakend geluid. Ik had dit zoals ik eerder beschreef opgelost met een jongen van msn, maar hij en ik weten niet meer hoe we dit gedaan hebben. Hier uit haal ik dat het niet aan me hardware ligt, aangezien het geluid gewoon prima werkt op Vista,XP en ubuntu live cd.

En nee ik krijg gewoon geluid van de bios (als ik pc opstart krijg ik logo van asus wat geluid bevat, en die doet het gewoon perfect.)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 21:12 . Reden: vergeten antwoord te geven op vraag. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Nouja ik had dat geschreven omdat je dit schreef:
Ik krijg het geluid constant zowel tijdens het opstarten

Maargoed, dan komt het geluid dus waarschijnlijk zodra Windows aan het 'laden' is (bezig met opstarten). Ik had ook nog een oplossing gevonden waarbij iemand mijn eerste methode toepast (die met de sample-rate). Bij hem was de oplossing om de hoogste stand te kiezen, in plaats van de laagste. Probeer dus eens een aantal van die opties. Vergeet niet om na elke verandering opnieuw op te starten, want alleen dan weet je bij Windows zeker dat verandering is doorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb heel de middag geprobeerd om de niveaus te veranderen maar helaas hielp dit ook niet. Hopelijk weet iemand hier nog een mogelijke oplossing of nog beter de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik had last van iets soortgelijks.. als mijn PC het druk had, dan begon mijn geluid een beetje te haperen/kraken. Bleek toch dat Realtek in de instellingen de output had staan op 24 bits, 48000Hz. Toen ik dat aanpaste naar een (mijns inziens iets normaler) 44100hz was mijn probleem weg.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 22:06
Heb je hier al een oplossing voor gevonden? Ik heb namelijk precies het zelfde probleem...
Ook een Asus X71SL, toen ik vista draaide was alles in orde, maar nu ik windows 7 heb is het shit... met de nieuwe drivers lijkt het probleem alleen maar groter.

EDIT:

Opgelost!!

Via apparaatbeheer oude drivers deïnstalleren
Oude vista R214 drivers installeren (vraag me niet waarom, maar gewoon googlen op vista R214 en je kunt ze vinden)
Reboot en het werkt

Geeft win7 "geen audio drivers geïnstalleerd", dan nog een keer de vista R214 setup starten om de installatie af te maken (geen 2e reboot noodzakelijk)

[ Voor 42% gewijzigd door Roper op 25-06-2010 19:34 ]

Pagina: 1