Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik dacht aan een nieuwe pc te kopen.
Iemand die ik ken heeft me een pc bij Aldi aangeraden (hij komt op 31 maart uit).
Mijn neef zei nochtans dat Medion een slechte merk is en dat hij snel gaat ''afbreken''

Wat raden jullie mij aan? Een andere pc kopen of deze? --->http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_MI/OFFER_13/OFF01.SHTML

Deze heeft een nogal lage prijs. maar is het wel waard hem te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:45

dimako_

Vogel

Wat wil je met je pc?
Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Aldi - Medion is gewoonlijk wel een goede pc voor een huis tuin en keukengebruiker. Als je hem zelf in elkaar zet kan je een betere pc kopen voor hetzelfde geld, maar kost meer moeite.

Verder zijn de bestbuyguides wel interessant:
http://gathering.tweakers...topics/tag/best+buy+guide
http://tweakers.net/archi...views/?keyword=best%20buy

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek voor een pc om mee te gamen .
Mijn budget is liever 1000€ of minder.

Ik heb al samen met mijn broer een pc ineengesteld op een site die 920 kostte, volgens mijn broer was de computer wel heel goed, maar deze kost maar 600, daarom weet ik niet echt wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:30
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 17:14:
Ik zoek voor een pc om mee te gamen .
Mijn budget is liever 1000€ of minder.

Ik heb al samen met mijn broer een pc ineengesteld op een site die 920 kostte, volgens mijn broer was de computer wel heel goed, maar deze kost maar 600, daarom weet ik niet echt wat ik moet doen.
In principe is een systeem dat je zelf samenstelt (bv hier op de Tweakers Pricewatch) altijd goedkoper dan een PC uit de winkel. Medion is verder een B-merk, hoewel het systeem wat je linkt er wel redelijk uit ziet. Toch zou ik óf voor een A-merk gaan, óf het systeem gewoon zelf samenstellen en bouwen. Dan ben je veel goedkoper uit.

Edit: Zeker als je veel wilt gamen zou ik de pc zelf samenstellen, zodat je er goede componenten in kan zetten. Je ziet vaak PCs met een goede CPU en veel geheuegen en harde schijf ruimte, maar daar zit dan een stuk mindere videokaart bij.

[ Voor 14% gewijzigd door wizkid_niels op 27-03-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:32
Uiteindelijk zijn de spullen die erin zitten allemaal geproduceerd door een andere leverancier. De AMD processor en ATI videokaart zijn dus van dezelfde kwaliteit als de producten uit de winkel. De enige uitzondering is denk ik de kast, die waarschijnlijk niet van bijster goede kwaliteit zal zijn.
Waarschijnlijk is er ook nog bespaard op de voeding, en dat kan wel tot problemen leiden.
Maar een voeding van degelijke kwaliteit kost ongeveer 80 euro, dus onoverkomelijk is het niet.

De videokaart is beter dan de meeste Medion pc's, maar met deze moet je geen enorme prestaties verwachten. Maar op medium detail op gemiddelde resolutie kan deze nog wel mee met de recente games.
Daar kan je eventueel nog benchmarks van opzoeken of deze aan je eisen voldoet.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link naar de aanbieding van 599 euro.

Aanbevelingen zijn om de eisen wat nauwkeuriger te omschrijven en het budget precies te bepalen. Het kan ook helpen om na te vragen wat de verkoper voor service en garantie biedt. Verder lijkt het handig om een moderator te vragen of een dergelijk topic geopend mag worden. Als dat geweigerd wordt kan de vraag gesteld worden met een post in een bestbuytopic.

Er kan gekozen worden voor de koop van een volledig systeem, assemblage door een winkel of webshop voor ongeveer 50 euro met garantie of zelfbouw.

Het valt aan te bevelen om informatie in reviews, op het forum, google en andere prijssites te zoeken en een post te plaatsen met vermelding van wat er gevonden is en de overwegingen voor of tegen elk onderdeel met links naar de websites.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Kwaliteit van de service weet ik daarentegen niet. Maar op de link die je hierboven gaf staat in ieder geval 3 jaar garantie aangegeven.

Alleen zoals ik al zei, weet niet hoe goed de service is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link uit de startpost geldt voor België. In Nederland is de computer 2 april 2010 beschikbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

rCk schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:11:
Kwaliteit van de service weet ik daarentegen niet. Maar op de link die je hierboven gaf staat in ieder geval 3 jaar garantie aangegeven.

Alleen zoals ik al zei, weet niet hoe goed de service is...
Naar wat ik heb gehoord heeft Medion een van de betere aftersales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

service van medion is over het algemeen goed. Ik heb er in ieder geval nog geen rare verhalen over gehoord, maar een google zoekopdracht doet wonderen.

Het nadeel aan zo'n aldi systeem is, dat de componenten precies bij elkaar passen. Wil je over een jaar of twee iets toevoegen of vervangen, dan is dat lastig omdat alles custom build is. Wil je een stevigere videokaart, dan zal de voeding van het apparaat het dus niet trekken.

Maar als standaard, werkt out of the box-oplossing, is het een goed systeem.

Alternatief: zoek iemand die een zaterdagmiddagje met jouw een pc inelkaar wil schroeven, iemand die er verstand van heeft. Bestel de onderdelen een week of twee vantevoren (kijk in BBG!) en doe gelijk wat ervaring op :)

[ Voor 7% gewijzigd door M2M op 27-03-2010 19:19 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ach, die Medion ziet er opzich niet eens zo heel slecht uit.

En je kan later die videokaart nog wel upgraden zolang die maar niet teveel energie verbruikt.
Je hebt nu ook al Windows 7 erbij hé, anders moet je die kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:23

FlyEragon

Alien Monkeys

Prima pc als je niet teveel zelf wilt aanrommelen, zo heb je ook 1 aanspreekpunt voor mocht er iets mis gaan. En een legale Windows installatie. Als je alles zelf los koopt ben je waarschijnlijk duurder uit + kost je veel tijd.
Pagina: 1