[Windows 7] Partities managen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 22:25
Ik draai win7 PRO op mijn reeds nieuw aangeschafte laptop en kom ergens niet helemaal uit. Ik heb al wat gezocht (maybe niet goed?) maar het mocht niet baten.

Mijn probleem is het volgende... op mijn laptop werd Home Enterprise meegeleverd en die heb ik ge-upgrade (wel schone installatie) naar Professional. Bij de installatie waren 3 partities beschikbaar... de 'normale' van 456GB, de 'System reserved' van 99MB en de 'OEM gereserveerde backup partitie' van ~10GB.
Nu, na de installatie, kan ik alleen de systemreserved terug vinden, maar niet de OEM partitie. Hoe kan ik alle partities zichtbaar krijgen in win7 en eventueel managen? Ik wil ze namelijk allemaal weg hebben (leegmaken) en weer samenvoegen tot 1 partitie. Ik ben bang dat ik daar toch een extern programma voor nodig heb zoals partition magic?
Wat staat er eigenlijk op de System Reserved partition? Hij bevat 72MB van de 99MB en als ik er op klik, zie ik niets...

Nog een klein andere vraagje; weet iemand waar in win7 je de opties kan vinden wat er gebeurd als je het scherm naar beneden doet van je laptop? Nu gaat hij namelijk in de standby stand en dat wil ik liever niet!

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Nog een klein andere vraagje; weet iemand waar in win7 je de opties kan vinden wat er gebeurd als je het scherm naar beneden doet van je laptop? Nu gaat hij namelijk in de standby stand en dat wil ik liever niet!
dat vind je onder energiebeheer in het configuratiescherm.

voor de rest: als je zeker wil weten dat je alle partities weg hebt zou ik inderdaad aan de slag gaan met gparted of partition magic of iets in die geest. Die backup partitie heb je waarschijnlijk al gewist bij je herinstallatie.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Nee, het is een herinstallatie, dan gaat deze niet over de OEM heen. De upgrade gebeurd op dezelfde partitie dan waar Home Premium staat.

Kijk eens hoe groot de schijfruimte nu is in totaal? Volgens mij is de OEM een hidden (verborgen) partitie. De andere 100MB partitie gebruikt Windows 7.
The 100MB system reserved partition is only available for Windows 7 Ultimate, Windows 7 Business and Windows 7 Enterprise editions. The 100 MB system partition is used primarily as BitLocker partition for BitLocker encryption. Additionally, it also holds the Windows Recovery Environment (WinRE) and boot files with boot manager for booting up the computer for troubleshooting when there is no Windows 7 installation DVD disc on hand.
Google doet wonderen ;)

[ Voor 44% gewijzigd door marquis op 27-03-2010 17:14 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook simpel partities managen via Windows zelf. Ga naar Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeembeheer en ga dan naar Computerbeheer en klik dan op Schijfbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
thnx... op schijfbeheer zie de verborgen herstelpartitie staan... echter kan ik er niets aan wijzigen. Er staan bijv geen opties als ik mijn mijn rechtermuisknop erop druk. Toch maar ff partitionmagic erop knallen denk ik. Of zal dit ook niets uithalen? Beetje zonde om 10gb niet te benutten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:57
partition magic is sterk verouderd , ik zou toch maar iets anders nemen....
"Support for partitions up to 160 GB"

google bv op: free paragon partition manager

[ Voor 17% gewijzigd door ajouin op 28-03-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Bedankt, ik heb het geprobeerd met het bovenstaande proggie en met schijfbeheer in windows zelf... maar als ik de partitie/volume verwijder... krijg ik een unallocated space (niet toegewezen ruimte) en merged hij niet naar C:... dat is wat ik wil. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, maar t lukt maar niet :(
Lijkt wel of de OEM er een lock op heeft gezet of zie ik toch gewoon iets over het hoofd?

[ Voor 12% gewijzigd door A-J op 28-03-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansmarcel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 08:39
A-J schreef op zondag 28 maart 2010 @ 22:17:
Bedankt, ik heb het geprobeerd met het bovenstaande proggie en met schijfbeheer in windows zelf... maar als ik de partitie/volume verwijder... krijg ik een unallocated space (niet toegewezen ruimte) en merged hij niet naar C:... dat is wat ik wil. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, maar t lukt maar niet :(
Lijkt wel of de OEM er een lock op heeft gezet of zie ik toch gewoon iets over het hoofd?
Partitie uitbreiden al geprobeerd bij systeembeheer? Dan kun je lege ruimte toevoegen. Probeer anders een Hirens BootCD dan hoeven er geen programma's geinstalleerd te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
thanx, stom van me... het werkt!

Pagina: 1