Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-08 20:59
Hoi

Ik heb al een redelijke tijd lang een iphone 2g in mijn bezit. Omdat ik niet veel bel gebruikte ik prepaid kaartje. De eerste maand nam ik bij vodafone een internet Blox. éémalig 10 euries eraf, geen probleem. Het probleem begon echter na de Blox, mijn beltegoed was op en ik waardeerde dus 20 euro erbij s'avonds. De volgende morgen was al het beltegoed weg en ik had meer dan 100 smsjes waarin stond dat mijn beltegoed op was. Ik dee die avond dus helemaal niks met de iPhone.

Ik ben toen direct de volgende dag naar vodafone gegaan om te vragen wat het was, maar de mensen daar wisten er niks van. Toen heb ik een Tele 2 kaartje gekocht, Ik was bang voor hetzelfde dus ik had data-roaming uitgezet. Precies hetzelfde verhaal!! gelukkig was er nu maar 2 euro af omdat ik het snel doorhad. Maar alle data functies stonden uit.

Ik heb mijn iPhone gejailbreaked dus ik probeerde wat tooltjes (het is al lang geleden, ik weet niet meer welke) om data roaming uit te zetten, deze werkten totdat ik mijn iPhone rebootte. Nog raarder is dat de beltegoed indicator (*100#) op de iPhone een ander bedrag aangeeft dan mijn oude reserve mobiel (nokia 6310i). Ik geloof de nokia omdat de iphone steeds een ander bedrag aangeeft.

Ik snap echt niet wat er aan de hand is met mijn iPhone en ik wil deze wel graag blijven gebruiken.
Weet iemand hoe ik dit probleem oplos?

Hij is dus unlockt en jailbreaked, verder zit er 3.1.3 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb de titel aangepast van "Iphone 2g en prepaid" naar "[iPhone 2G] Prepaid beltegoed verdwijnt"

Heb je ssh geïnstalleerd en aanstaan? Als je dit niet weet, kun je met je iPhone surfen naar de µTorrent Port Checker. Deze checkt of port 22 open staat. Is dat het geval, dan heb je een goede kans dat ssh aanstaat.

Als je al dan niet bewust ssh hebt geïnstalleerd, heb je dan het root wachtwoord veranderd? Mocht je dat niet gedaan hebben, dan heb je kans dat je iPhone is gehack, waardoor er ongewenst dataverkeer wordt gegeneerd, wat zorgt voor het verdwijnende beltegoed.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Data roaming betekent data gebruiken in het buitenland, data in het binnenland uitzetten doe je door bijvoorbeeld SBsettings te installeren en dan gprs uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-04 14:00
Dutch_Razor schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 23:06:
Data roaming betekent data gebruiken in het buitenland, data in het binnenland uitzetten doe je door bijvoorbeeld SBsettings te installeren en dan gprs uit te zetten.
^^ Wat hij zegt.
Ik heb ook een iPhone 2G met KPN prepaid gehad en de enige manier om GPRS verkeer uit te zetten is dus met SBsettings. De optie heet "EDGE" en die moet dus uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Data uitzetten is niet zo eenvoudig. Ik heb voor mijn 3Gs bij data roaming onzin gegevens ingevuld. Settings > General > Network > Cellular Data Network (heb m'n iphone in 't engels, sorry). Daarmee zou je iig zeker data roaming uit kunnen zetten. Anders is er nog data blocker in Cydia, die stelt een onzin IP adres in voor je Data netwerk. Dit werkt zelfs na een reboot en wordt pas ongedaan als je 't verwijdert. Aldus de omschrijving ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate