Toon posts:

Ata66 en highpoint? ik voel nattigheid ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'lo

ik ga binnenkort een ATA66 harde schijf kopen, een western digital 7200RPM 2 mb cache, 20,4 gb schijf..

Nou heb ik een BE6, en een highpoint controller erop zitten, maar nou heb ik gehoord dat Highpoint moeilijk doet met sommige hd's.. valt deze hd daar ook onder?

Ik heb ook gehoord, dat het een heel geklooi is om een ATA66 drive werkend te krijgen op de highpoint, of liever gezegd in windows.. ik heb gehoord dat je eerst je HD op ATA33 moet zetten, DAN windows installeren, en DAN PAS op ata66 moet zetten, en anders je HD kapot gaat??

Wie kan mij helpen? Ik ben niet zo handig met pc's, vandaar... Wat moet ik nou??

Please help me!!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:54

klaaz

it's me!

Dat probleem met installeren heb je alleen met Win2k / Beos / Linux (laatste weet ik niet zeker)

Wat ik je wel met zekerheid kan zeggen is dat de Highpoint controller je zoveel frustraties zal opleveren dat je hem na een weekje stoeien en na talloze vage vastlopers wel op je ATA33 zal gaan aansluiten. :'(

Helaas. Gaat niet (goed) werken op de Highpoint, en ik heb ervaring (en trauma's van alle pogingen en hoop dat het bij mij WEL zou gaan werken....)

Maar goed... Op ATA33 werkt ie ook goed hoor, en zoveel scheelt het niet qua snelheid t.o.v. ATA66. Zeker als je de vastlopers meetelt ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga zoiezo proberen om hem op ATA66 te laten draaien... als ik m'n hd er maar niet mee sloop..

ik weet trouwens niet eens of het een goeie hd is.. de een zegt van niet, de ander van wel, ik wordt er helemaal gek van

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-04 16:54

klaaz

it's me!

Op donderdag 08 maart 2001 20:39 schreef Gasbrandertje het volgende:
ik ga zoiezo proberen om hem op ATA66 te laten draaien... als ik m'n hd er maar niet mee sloop..

ik weet trouwens niet eens of het een goeie hd is.. de een zegt van niet, de ander van wel, ik wordt er helemaal gek van
Slopen doe je je harddisk er echt niet mee. Met een beetje pech wel je data. Want de enige garantie die je hebt met de Highpoint controller is dat het niet gaat werken. Vage vastlopers, en dan echte vastlopers. CTRL-ALT-DEL kun je dan wel vergeten.

Sluit hem maar aan en probeer dan maar een paar megabute te verplaatsen of te kopieeren. VAST. :(

Ook tijdens normaal gebruik loopt de PC zonder aanwijsbare redenen vast.

Maar goed, als je het met alle geweld wilt proberen: suc6 (Btw: ik heb ook een BE6)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:29
hier al een jaartje 20Gb WD 7200rpm aan de UDMA66 hangen. (Abit BE6, geen BE6-2)

No problemz... Win2k erop, geen servicepacks

Normale ide poorten hangen een cdrom en een dvd op.

de 20Gb is puur voor dataopslag, windows enz staat op uw-scsi schijven (2940UW erin)

Daar boot windows ook van.

Geen enkel probleem, alleen is t tijd voor een 133Mhz plankje + CPU (Cusl2 here I come)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 20:25
Als het niet stabiel is kun je in de BIOS van de HighPoint controller de UDMA mode op 3 zetten, dan is hij een stuk stabieler, en maar een klein beetje trager.

• BNX
  • Laatst online: 21-03 07:47

BNX

Flash je Be6 eens met je en nieuw Bios, dan komt je HPT-controller tevoorschijn in een blauw scherm, ipv een zwart dos scherm, dit verhelpt volgens mij een hoop problemen...

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

ik heb een Hotrod 100 op een ASUS P3B-F met 4 HDD's en die heeft nog NOOIT vaag gedaan.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06-2025
Okee, gebruik de nieuw 1.26b bios van Abit voor je moederbord en in win98 de 1.25 drivers. Deze zijn het snelst:)

Het is wel aan te raden om eerst windows via de ata33 controller te installeren en daarna pas je schijf aan de highpoint te hangen.

Goedluck ermee!

PS: gebruik de search es: HPT366 !;)

Verwijderd

Bij mij inderdaad eerst op de u33 hangen dan win2k installen en dan hpt366 installen en dna op de u66 hangen en... hij doet het perfect

Abit Be-6
2x IBM 7200 RPM U66
Pagina: 1