[Win 7] Thema's werken niet goed.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sinds deze week ben ik overgestapt van XP naar Win 7.

Met XP heb ik altijd gedraait met een skin die er voor zorgde dat alles zwart of grijs was. Nu draai ik dus Windows 7 en daar is standaard alles blauw. Nou vind ik dat blauw niet prettig werken omdat ik dus donkere kleuren gewent ben.

Dit is iets dat een donkere skin makkelijk kan oplossen, maar daar gaat er iets mis. Ik heb verschillende thema's geprobeerd maar ze werken geen van alle helemaal goed. Bij de meeste skins veranderd er wel iets maar het meeste blijft blauw. Wat ik nog het irritantste vind is dat de bovenkant van de browser blauw blijft.

Ik heb een programma gebruikt om uxtheme.dll en andere dll's te patchen, maar dit helpt helaas niet. Ook heb ik een aantal thema's geprobeerd die onder andere explorer.exe vervangen. Dan moet je explorer.exe en andere bestanden vervangen door de bestanden die bij het thema zitten. Ik heb een stuk of 5 van deze thema's geprobeerd waarvan er maar 1 echt goed werkte. Bij de andere thema's bleef er altijd wel ergens iets van blauw achter. Het thema dat wel helemaal werkte was alleen compleet zwart en dat werkt ook niet prettig.

Ik ben gisteren zo'n beetje de hele dag bezig geweest om het voor elkaar te krijgen maar helaas zonder succes. Toen ging er aan het einde van de dag iets mis een een dll die ik moest vervangen voor een theme en toen starte heel Windows 7 niet meer op. Toen heb ik een herinstallatie gedaan maar nu zit ik dus weer met precies het zelfde probleem.

Iemand enig idee wat er hier fout gaat en hoe ik het kan oplossen ?

Alvast bedankt voor alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 13:41
Rechtermuisknop op bureaublad --> Persoonlijke instellingen

Iets naar beneden scrollen naar Basisthema en thema's met hoog contrast. Dan kies je Wit - Hoo contrast, en volgens mij heb je dan wat jij wilt. Ik probeerde het net, en het zit er aardig wit en zwart uit in ieder geval, en geen blauwe balk bovenaan.

Of is dit niet wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
diabolofan schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:23:
Rechtermuisknop op bureaublad --> Persoonlijke instellingen

Iets naar beneden scrollen naar Basisthema en thema's met hoog contrast. Dan kies je Wit - Hoo contrast, en volgens mij heb je dan wat jij wilt. Ik probeerde het net, en het zit er aardig wit en zwart uit in ieder geval, en geen blauwe balk bovenaan.

Of is dit niet wat je wilt?
Als ik die kies is 98% wit. Hier en daar zit er wel iets zwart maar vrijwel alles is wit. Het is zo fel dat er echt niet mee te werken is.

Ik denk dat het er bij jou ook anders uit zien dan bij mij. Waarom weet ik niet maar zo'n beetje elk thema komt niet goed uit. Het enige wat wel goed werkt is standaard Aero maar dat vind ik dus helemaal niets.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 27-03-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
PilatuS schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:34:
Als ik die kies is 98% wit. Hier en daar zit er wel iets zwart maar vrijwel alles is wit. Het is zo fel dat er echt niet mee te werken is.
T'ja en toen koos, je Window Color -> Advance Appearance settings en zag dat je alle kleuren aan kon passen :?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
djexplo schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:38:
[...]

T'ja en toen koos, je Window Color -> Advance Appearance settings en zag dat je alle kleuren aan kon passen :?
Ook dat heb ik al geprobeerd. Ook al stel ik alles in als zwart het blijft allemaal blauw. Zo simpel is het helaas dus niet.

Ik ben geen n00b en weet meer dan genoeg van PC's. Als het zo simpel was had ik geen topic gemaakt. Ik ben gisteren de hele dag zo'n beetje bezig geweest maar zonder resultaat.
Ja die draait gewoon.

[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 27-03-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draait Aero wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
PilatuS schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:41:
[...]

Ook dat heb ik al geprobeerd. Ook al stel ik alles in als zwart het blijft allemaal blauw. Zo simpel is het helaas dus niet.
Hoog contrast, is ook gewoon een bepaalde instelling van kleuren verder niks bijzonders, en veranderd ook gewoon de IE kleuren...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
djexplo schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:44:
[...]

Hoog contrast, is ook gewoon een bepaalde instelling van kleuren verder niks bijzonders, en veranderd ook gewoon de IE kleuren...
Ik gebruik FF maar dat maakt verder niet uit, in IE is het net zo. Als ik alles instel op zwart is het enige wat veranderd de buitenste rand van de windows. Waar in FF alle knoppen en menu's zitten blijft het blauw wat ik ook doe.

Ik moet nu even een tijdje weg dus reageer vanavond pas weer. In ieder geval bedankt voor de hulp tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
FF houd zich niet aan Windows themes, daarvoor kan je beter een Personas gebruiken of de firefox theme plugin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
djexplo schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:00:
FF houd zich niet aan Windows themes, daarvoor kan je beter een Personas gebruiken of de firefox theme plugin...
Het is niet alleen in FF. De blauwe kleur is nergens weg te krijgen, wat ik ook doe. Ook bij alle andere vensters blijft het altijd blauw.

Maar dus ook met thema's is het blauw niet weg te krijgen. Andere dingen worden door die thema's wel gedeeltelijk aangepast.

Het zou erg fijn zijn als dit op te lossen is.

Edit: Heb nu een aantal FF themes geinstalleerd. Die krijgen het wel voor elkaar dat blauw weg te krijgen, teminste de meeste. Een aantal passen sommige dingen aan en het blauw blijft.

Dit scheelt al een hoop aangezien het mij het meest irriteerd in FF. Maar in Windows zelf is het probleem er natuurlijk nog, Wel bedankt voor die tip over FF, dat scheelt al een hoop.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 27-03-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 13:41
Misschien is het ook handig om een keer dan een printscreen van dat blauwe geneuzel te plaatsen. Hoe moeten wij dat "het blauw" en "de blauwe kleur" ons nou voorstellen?

Je kunt ook nog bij Persoonlijke Instelling bij Vensterkleur hem op zwart zetten, maar dat zal je dan ook wel niet bedoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
.

[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 01-02-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maak dan even een screenshot wat je bedoeld waar je de kleur van wil aanpassen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SaphuA schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:13:
Als ik grijs als kleur neem en een donkere achtergrond is bij mij de startbalk en titelbalken van vensters gewoon donker. Het enige dat blauw is, is bijvoorbeeld de toolbar van IE, is dat het probleem dat je omschrijft?
Dat klopt idd. Zoals op het volgende plaatje te zien is. Met blauw bedoel ik hier alles wat blauw is. Dus de toolbar van FF en die bar waar Organize staat.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2h5ilnr.jpg

Dit zou toch aan te passen moeten zijn ?

Er zijn enorm veel thema's die je kan downloaden die dat aanpassen, maar dat werkt dus niet. Op de screenshots van die thema's is te zien dat het bijvoorbeeld zwart of grijs word. Maar bij mij blijft het altijd blauw. Alle thema's die ik probeer werken maar half. Sommige stukken veranderen wel en andere stukken niet.

Op dat screenshotje heb ik via: Window Color -> Advance Appearance settings alles op zwart staan, Maar toch blijft die blauwe kleur overal in zitten.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 27-03-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
- Firefox kleur word niet bepaald door Windows (alleen de tabbladen knoppen en textbox randen), maar www.getpersonas.com/
- Menu kleur (3D objects) kan je standaard alleen aanpassen in Windows Clasic achtige themes. (Dus geen aero theme)
- Menu kleur in aero themes kan je zonder te klooien aanpassen met "Ave's Vista Style Builder" (ook in windows 7)

[ Voor 18% gewijzigd door djexplo op 27-03-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
- Firefox kleur word niet bepaald door Windows (alleen de tabbladen knoppen en textbox randen), maar www.getpersonas.com/
Dat is duidelijk. Ik dacht alleen dat het wel door Windows bepaald werd omdat FF er in XP anders uit ziet en het zo'n zelfde kleur blauw is als de rest in Windows 7. Maar met die skins voor FF kan ik er wel iets moois van maken. Dat blauwe in FF is ook wat ik het meest irritant vond.

Met de rest ga ik aan de slag. Bedankt voor alle info.

Maar dat thema's niet werken is dan verder nog niet opgelost. Ik ga er nog wel weer verder mee aan de slag om te zien of ik het voor elkaar kan krijgen. Blijft vreemd dat geen enkel thema fatsoenlijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Ik snap helemaal wat je bedoelt, om dezelfde rede heb ik mijn thema veranderd.
Bij mij ziet het er zo uit:
Mozilla Firefox
Computer

Ik gebruik het soft7 thema, dat heb ik van deviantart.com:
soft7 op deviantart

Maar je moet wel eerst uxtheme.dll etc veranderen. Daar heb ik een programmatje voor gedownload, werkt prima (wel als admin uitvoeren):
Universal-theme-patcher

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk een theme gevonden dat wel goed werkt. Op een paar puntjes na werkt ie volledig. Het is voor mij in ieder geval voldoende.

Zo ziet het er nu allemaal uit.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/w89n4x.jpg

Bedankt voor alle hulp in ieder geval :)
Pagina: 1