Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• beatnutnl
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-02-2015
Ik ben al een lange tijd aan het proberen om de mail van ziggo op mijn HTC Touch Pro te ontvangen en verzenden.

Beide lukt niet in mijn geval.

de instellingen die ik gebruik zijn:
emailadres: "account"@ziggo.nl
gebruikersnaam: "account"
inkomend server type: pop3
servernaam: pop.ziggo.nl
uitkomend server : smtp.ziggo.nl

heb al heel veel forums af gezocht, heb alleen iets gevonden over uitkomende server naar die van de profider veranderen, dit heb ik geprobeerd, en het werkt niet.

"account" houdt natuurlijk in bijv: janjansen23

is er iemand met dezelfde telefoon die het wel is gelukt, want het kost me nu al meer dan 6 uur.

groeten.

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11 15:57
Als ik op de webmail site van ziggo kijk, dan staat daar het volgende:
Let op: Log altijd in met je volledige e-mailadres van Ziggo. Bijvoorbeeld jdevries@ziggo.nl
Dus je inlognaam moet het volledige email adres zijn :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 20:55

job

smtp.ziggo.nl kan je alleen gebruiken als je op je eigen draadloze netwerk zit (en dus via ziggo het net op gaat).
Ik raad je dus aan om de smtp server van je telefoonprovider te gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 27-03-2010 15:18 ]

• beatnutnl
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-02-2015
Ik heb de gebruikersnaam veranderd naar het volledige emailadres, en het had geen effect, Verbinden staat ongeveer een halve minuut in beeld en daarna geeft hij een error dat waarschijnlijk een fout in de verbinding zit of de email instellingen fout zijn, dat eerste is niet het geval aangezien ik gewoon kan browsen zonder problemen.

• fvk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-12-2021

fvk

Vandaag een (mogelijk) vergelijkbaar probleem opgelost, namelijk op mijn HTC Touch Pro2.

Ik heb nog wel een oud @home account, maar mogelijk zit er dezelfde techniek achter.

Mijn instellingen die werken met zowel het thuisnetwerk als onder weg:

email: account@home.nl
Naam: spreekt voor zich
inkomende mailserver: mail.home.nl:110
accounttype: POP3
gebruikersnaam: account@home.nl
wachtwoord: spreekt ook voor zich (waarbij opgemerkt dat de HTC daar altijd een niet te verklaren lang wachtwoord van maakt)
uitgaande (smtp) server: mail.home.nl:25

vereist bevestiging: ja
zelfde naam en wachtwoord gebruiken: ja

Ik ben benieuwd of dit bij jullie ook werkt.