[MS CRM 4.0] Migratie nieuwe server

Pagina: 1
Acties:

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 11:18

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Ik zit momenteel met een groot probleem.

We hebben laatst het hele kantoor netwerk opnieuw opgebouwd en ingericht. We zijn namelijk van 1 fysieke bak (waar alles op draaide :X ) naar een VMware ESXi 4 bak gegaan met de servers gescheiden met ieder zijn eigen taak (zoals het hoort).

In de vorige situatie hadden we een Windows Server 2003 R2 virtueel draaien op de Hyper-V van win2k8. In die win2k3r2 machine draaide de Microsoft Dynamics CRM 4.0.

In de nieuwe situatie hebben we dus alles virtueel op de ESXi bak draaien met daar weer win2k3r2 virtueel, en daarop weer netjes MSCRM4.0 geïnstalleerd.

Alles werkt prima op het moment, geen rare lags meer, alles super snel en veilig. Alle data is mee gemigreed naar de nieuwe omgeving. Echter is het engiste wat ik nu niet voor elkaar krijg: CRM data migreren naar de nieuwe installatie.

Men zou verwachten als je zo'n mooi groot en vooral duur pakket hebt, dat er een backup/restoren of export/import functie opzit, maar helaas.

Op het moment heb ik wat tootljes kunnen vinden op codeplex.net, maar deze lopen of vast, of kunnen geen verbinding maken met CRM, of importeren wil niet lukken (zonder een error code).

Wat ik nu heb zijn dus de Accounts en Contact geexporteert naar een CSV-file. Importeren is verders een drama.

Weet iemand hoe ik het beste CRM kan migreren naar ee nieuw omgeving?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:17
Volgens mij is het gewoon SQL overzetten, en een redeploy doen van je CRM omgeving? Of als het de zelfde SQL server is, dan gewoon er naar toe verwijzen?
Bij MS staan hier wel een paar leuke documenten over.

Import Export, ik weet niet wat jij daar voor bedacht hebt, maar dit soort omgevingen exporteer je niet even. Allees is aan elkaar gelinkt.
Voor Backup => SQL?

PS je geeft wel erg weinig informatie wat je precies doet, of hebt gedaan. bv:
Heb je een nieuw domain gemaakt?
CRM volledig opnieuw geinstalleerd?
Nieuwe SQL server?

Mijn glazenbol is helaas defect.... Dus meer kan ik niet voor je doen.

[ Voor 32% gewijzigd door Rolfie op 27-03-2010 16:00 ]

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
Rolfie schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:57:
Volgens mij is het gewoon SQL overzetten, en een redeploy doen van je CRM omgeving? Of als het de zelfde SQL server is, dan gewoon er naar toe verwijzen?
Bij MS staan hier wel een paar leuke documenten over.

Import Export, ik weet niet wat jij daar voor bedacht hebt, maar dit soort omgevingen exporteer je niet even. Allees is aan elkaar gelinkt.
Voor Backup => SQL?

PS je geeft wel erg weinig informatie wat je precies doet, of hebt gedaan. bv:
Heb je een nieuw domain gemaakt?
CRM volledig opnieuw geinstalleerd?
Nieuwe SQL server?

Mijn glazenbol is helaas defect.... Dus meer kan ik niet voor je doen.
Haha, i know, ik typte dit bericht ook wel erg snel.

Ik heb het hele netwerk van grond af aan nieuw opgebouwd. Dus nieuw domein (wel zelfde domeinnaam maar nieuwe forest). CRM is dus ook clean installed. Alles nieuw installed dus.

De SQL terug zetten heb ik ook geprobeerd, dan krijg ik dood leuk een fout, dat de database niet lekker is.

Het redeploy gedeelte weet ik niet wat je daarmee bedoelt? Via de Deployment Manger? Want die loopt dan ook te zeiken.

De documenten van MS staat in: Backup je bestanden, sql, activedirectory.. En als je moet resoren, restore dan alles.. *ZUCHT*...Dat was nou net niet wat ik wilde, we wilde juist alles clean installeren.

Ik heb het nu voor elkaar gekregen om Contacts en Accounts te importeren. De relationships zijn helaas wel vervallen. Maar daar zet ik Miep wel achter om dit weer netjes bijelkaar te zoeken.

Nu Miep toch alles gaat doorlopen worden gelijk alles gegevens gecontroleerd en alle telefoonnummers in e164 formaat opgeslagen. (bij een oudere migratie vanaf VTiger CRM is het een en andere dirty overgekomen).

Problem is nu quick&dirty solved.

MAAR, voor in de toekomst zou ik dus graag willen weten hoe het moet. Als het voldoende is om de [organisatienaam]_MSCRM database te restoren en dan een redeploy van CRM te doen, dan is dat wel een makkelijke en simpele restore. Echter komen dan de User-ID's niet meer overeen omdat er een nieuwe ActiveDirectory omgeving is..

Verwijderd

tim427 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:21:

.....alles super snel en veilig.....
Alles op 1 ESXi bak noem jij veilig ? :S

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-01 11:44

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:37:
[...]

Alles op 1 ESXi bak noem jij veilig ? :S
In het geval van goede backups, redundant fans en psu, en een beetje hwsupport op de bak, lijkt mij dat inderdaad snel en veilig. Immers de geheugenruimte is gescheiden door de vm's.

LinkedIn WoT Cash Converter

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
PcDealer schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:50:
[...]

In het geval van goede backups, redundant fans en psu, en een beetje hwsupport op de bak, lijkt mij dat inderdaad snel en veilig. Immers de geheugenruimte is gescheiden door de vm's.
Er staat een identieke harware-bak beschikbaar. Is een echter server met redunate PSU, Fans, RAID-1...

Dagelijkse incrementiele backup en weekelijks een full-baremetal backup.

Ontopic:
Ik laat het bij de huidige situatie (door een type geitje alles te laten controleren en op te lossen).

Echter wil ik nog in een test omgeving een restore gaan uit proberen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als jij een backup van de ORGA_MSCRM db p een server zet
CRM installatie kaal doet met een nieuwe lege organisatie
Via Installatiebeheer nieuwe organisatie toevoegen
Wordt deze op diezelfde sql server gevonden.
Er zit ook standaard user remapping tool in die wizard.

Zelf even inlezen, al die procedures staan stap voor stap in de help. Succes.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Je moet op de nieuwe machines Dynamics CRM installeren. Je kunt vervolgens je oude SQL-database exporteren en in de nieuwe SQL-server inladen. Bij Dynamics CRM kun je vervolgens een nieuwe organisation aanmaken, hier kun je opgeven dat een bestaande database moet worden gebruikt. Wat je alleen wél moet doen, is je AD-mappings opnieuw maken.

Edit: dit staat ook in de Microsoft Knowledge Base: How to move the Microsoft Dynamics CRM 4.0 deployment

[ Voor 19% gewijzigd door Alex) op 28-03-2010 00:18 ]

We are shaping the future

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:38
Dit lijkt me meer onder Serversoftware en Windows Servers vallen, dus ik verplaats hem.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Let er op dat je bij MSCRP Standaard editie en Small Business slechts een organisatie mag hebbebn, en als je dus je bestaande toe gaat voegen wordt gevraagd je huidige te disconnecten/verwijderen... Maar dat is wel verreweg de makkelijkste manier. CRM deployment moven kost me zo een uurtje (mits de database niet al te groot is :P )

Mijn spoorwegfotografie

• tim427

tim427

Turbulence!

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:02:
Let er op dat je bij MSCRP Standaard editie en Small Business slechts een organisatie mag hebbebn, en als je dus je bestaande toe gaat voegen wordt gevraagd je huidige te disconnecten/verwijderen... Maar dat is wel verreweg de makkelijkste manier. CRM deployment moven kost me zo een uurtje (mits de database niet al te groot is :P )
Hmm, dat is interessant om te weten ;)

Thanks voor de input allemaal!

PS: we hebben de workgroup edition...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
sanfranjake schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:02:
Let er op dat je bij MSCRP Standaard editie en Small Business slechts een organisatie mag hebbebn, en als je dus je bestaande toe gaat voegen wordt gevraagd je huidige te disconnecten/verwijderen...
Oh echt? Dat wist ik niet eens.

* Alex) installeert altijd de Enterprise-variant O-)

We are shaping the future

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Alex) schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:10:
[...]

Oh echt? Dat wist ik niet eens.

* Alex) installeert altijd de Enterprise-variant O-)
Dit ontdek je vrij snel in het MKB :+ Overigens vind ik MSCRM voor datzelfde mkb wel een prachtpakket :9

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1