Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Hallo,

Ik heb een dell studio 15

Windows 7
Intel Core i7 720 QM
Ati Radeon Mob 5470 1GB

Nou zou ik verwachten dat ik lekker hoog kan gamen. Nou dat kan ook. Zolang het singleplayer is.
Op een of andere manier, heb ik bij elk spel een soort fps lag, zodra ik online ga. Mijn ping is laag/normaal. Alleen ik krijg bij alle multiplayers een vervelende lag. Het loopt gewoon niet soepel.

Ik heb alles geupdate (games/drivers/punkbuster). Maar niks helpt.
Ik heb COD4 alles op het laagst gezet, en nog lagt die. Aan mijn specs van mijn laptop, kan het haast gewoon niet dat het aan graphics ligt.

Kent iemand het probleem of een oplossing. Laat het aub weten. Want het is best vervelend!

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:28
De lader tijdens het spel eraan hangen? En op hoge prestaties?
Op energiebeheer/gebalanceerd wil de computer de CPU/GPU terug klokken om energie en warmte te besparen.
Bij mij was de truc om de accu eruit te halen en de lader eraan te hangen op hoge prestaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:44
Kijk effe of je de resolutie van je monitor op 60Hz hebt staan ipv 75Hz. Dit kan lag veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
RoaDHouse schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:27:
Kijk effe of je de resolutie van je monitor op 60Hz hebt staan ipv 75Hz. Dit kan lag veroorzaken.
Nee staat wel op 60Hz gewoon. Ik ga even dat proberen met de accu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:19
heb je een huishouden met meerdere pc's ? bvb je broertje terwijl jij gamed behoorlijk aan t netwerk zuigt met een bittorent client ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
Mij is opgevallen dat bij sommige games die ik speel (o.a. multiplayer van GTA:San Andreas), standaard maar 1 core assigned is voor het proces van die game (kan ik ook mooi zien op het scherm van mijn G15). Als ik vervolgens ALT/TAB en in de Task Manager alle 4 cores assign, verdwijnt ineens alle lag.

Het vreemde is, als ik de single player opstart, krijgt het proces automatisch alle 4 cores toegewezen. Start ik echter de multi player op, krijgt hetzelfde proces echter maar 1 core toegewezen...
Moet nu dus iedere keer de andere 3 cores handmatig toewijzen :/

P.s. heb Windows 7 x64 Ultimate. Bij XP and Vista had ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Hoe moet je cores toewijzen dan? Want ik zie niet hoeveel cores er gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Net America's Army 2.8.5 geprobeert. Accu eruit. Laptop op Turbo mode gezet. En draait opzich goed. Met 20 fps, nou weet ik niet of dat veel of weinig is??

Met COD4 heb ik nog steeds lag! Ik snap het gewoon niet. Met een processor en video als de mijne. Zou het toch geen probleem moeten zijn om zulke games lekker te kunnen draaien?

[ Voor 36% gewijzigd door FlyLight3r op 27-03-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 15:52

Fixer

FP ProMod
FrankLe schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:11:
Hoe moet je cores toewijzen dan? Want ik zie niet hoeveel cores er gebruikt worden.
Alt + TAB om op het bureaublad te komen. (game niet afsluiten, dan stopt het proces namelijk). Vervolgens CTRL + ATL + DEL indrukken en Task Manager starten. Hierna het proces v/d game opzoeken en met rechtermuisknop erop klikken. Klik dan op "set affinity" (affiniteit instellen oid in het nederlands) en vink alle cores aan die je hebt (als dat nog niet het geval is ten minste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:15

Compizfox

Bait for wenchmarks

20 FPS is erg schokkerig. Vanaf 25-30 FPS (verschilt van persoon tot persoon, ik zelf ben nog niet tevreden met 30 FPS) is het vloeiend.

[ Voor 68% gewijzigd door Compizfox op 27-03-2010 14:49 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Fixer schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:47:
[...]

Alt + TAB om op het bureaublad te komen. (game niet afsluiten, dan stopt het proces namelijk). Vervolgens CTRL + ATL + DEL indrukken en Task Manager starten. Hierna het proces v/d game opzoeken en met rechtermuisknop erop klikken. Klik dan op "set affinity" (affiniteit instellen oid in het nederlands) en vink alle cores aan die je hebt (als dat nog niet het geval is ten minste).
Alle cores staan wel aan. Alleen prioriteit staat op lager dan normaal. Als ik dit verander? Zal dat misschien werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Prioriteit zou nooit op lager dan normaal moeten staan. Behalve voor misschien wat achtergrond taken als defragmentatie/backuppen die je alleen wil laten uitvoeren als je toch niets aan het doen bent. Voor de rest is lager dan normaal ongewenst, vooral bij games is het ronduit vervelend. Ik zou zelfs zeggen dat hoger dan normaal niet verkeerd zou zijn voor games, alhoewel het niet nodig zou moeten zijn.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
DarkKnight schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:19:
Prioriteit zou nooit op lager dan normaal moeten staan. Behalve voor misschien wat achtergrond taken als defragmentatie/backuppen die je alleen wil laten uitvoeren als je toch niets aan het doen bent. Voor de rest is lager dan normaal ongewenst, vooral bij games is het ronduit vervelend. Ik zou zelfs zeggen dat hoger dan normaal niet verkeerd zou zijn voor games, alhoewel het niet nodig zou moeten zijn.
Dus als ik het zou veranderen? dan zou dat het nog wel eens kunnen wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

<------ kabel in orde ?

kortom, ligt het niet aan je netwerk? Je speelt toch wel met draad?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Ja ik speel met draad maar dat maakt dus niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Laatst online: 08-02 18:37
FrankLe schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:21:
Op een of andere manier, heb ik bij elk spel een soort fps lag, zodra ik online ga. Mijn ping is laag/normaal. Alleen ik krijg bij alle multiplayers een vervelende lag. Het loopt gewoon niet soepel.
Je hebt het over een FPS lag, maar test toch even je verbinding met volgende twee sites om er zeker van te zijn dat de snelheid en meer belangrijk de stabiliteit van je verbinding in orde is, dan kunnen we dat in ieder geval al uitsluiten. Kies gewoon de recommended servers, maar spreekt voor zich. Laat ons de resultaten weten.
- SpeedTest
- PingTest

Je vermeld verder dat bij ieder spel dat je online gaat spelen het probleem zich voor doet, het enigste wat hier verschilt met een offline spel is uiteraard het netwerk verkeer. Het lijkt me dus dat je netwerk kaart door een bug te veel aandacht van je systeem trekt zodat je video kaart minder frames per seconde gaat tonen.

Het voornamelijkste lijkt me om zowel de chipset drivers als de netwerk drivers er even af te gooien en daar de laatste versie van op te zetten. (Van de website van de fabrikant van de hardware zodat je de laatste stabielste hebt, niet van bij Dell want die kunnen wel eens wat ouder zijn)

Ben je er zeker van dat er geen ander zwaar netwerkverkeer plaats vindt terwijl je aan het spelen bent?

Energiemodus/Accu/Stroom/Hertz/Affiniteit/Prioriteit zouden normaal geen oplossing moeten bieden op de door jouw beschreven probleemstelling, tenzij je deze laat verschillen tussen offline en online spelen.

Als je nog eens een ander spel wil testen: Hoe werkt Quake Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 10:45
Dat dus!

Je zegt dat de single player soepel draait, het is dus hoogstwaarschijnlijk geen hardware probleem.

Wat bedoel je met een ping die "laag/normaal" is?

Download je terwijl je gamet, of is er iemand in jou huishouden die downloadt? Downloadprogramma's (vooral bittorrent-clients) zuigen je complete verbinding leeg. Ik kreeg het voor elkaar om mijn ping van rond de 20 naar 200 of hoger te katapulteren. En dan schokt het inderdaad heel erg...

Iets anders wat nog wel eens voor lag wil zorgen is een slechte wifi-verbinding. Mocht je die gebruiken: probeer het eens met een kabeltje. Ik zie net dat je een draadje gebruikt...

[ Voor 3% gewijzigd door Gimmeabrake op 27-03-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/13485410.png
Dit is de pingtest
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/762865652.png
Dit is de Speedtest

[ Voor 34% gewijzigd door FlyLight3r op 27-03-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Ziet er redelijk uit, hopelijk haal je met de drivers een mogelijk conflict weg, anders moet je echt gaan zoeken naar een speld in een hooiberg en ben je er misschien sneller van af om even de hele boel opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Net Quake Live gespeeld. Soepel. 25 ping. Met de skilltest ping van 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
En het beeld, was dat weer schokkerig?
Als het nodig is kan je in de console (bij mij de toets onders Esc) met cg_drawfps 1 de FPS tevoorschijn toveren.

Heb je de drivers reeds opnieuw geinstalleerd?

[ Voor 14% gewijzigd door TaraWij op 27-03-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Net weer COD4 geprobeerd! En loopt weer lekker! Lag misschien ook wel aan de server! In ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tikje van Hardware & Spielerij Algemeen naar Spielerij - Problemen & Vragen om een reden die wel duidelijk is denk ik: Dit betreft een probleem, geeen hardware/algemene discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24

D4NG3R

kiwi

:)

FrankLe schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:20:
Net America's Army 2.8.5 geprobeert. Accu eruit. Laptop op Turbo mode gezet. En draait opzich goed. Met 20 fps, nou weet ik niet of dat veel of weinig is??

Met COD4 heb ik nog steeds lag! Ik snap het gewoon niet. Met een processor en video als de mijne. Zou het toch geen probleem moeten zijn om zulke games lekker te kunnen draaien?
Je CPU is lekker vlot, maar je Videokaart is gewoon retetraag (ja dit meen ik).

Het spijt me zeer, maar het lijkt me hier op een miskoop voor het doeleinde.. Ik zou hem terug brengen (als het nog kan) en een andere laptop kopen!

20 FPS is trouwens bijna niks.. je moet kijken naar 30FPS+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 10:45
Als je de laptop voor gaming hebt gekocht, ben ik het met D4NG3R eens en is het inderdaad een wat zwakke grafische kaart. Het is wel een prima all-round grafische kaart voor de occasional gamer die ook nog wat batterijduur over wil houden. Voor écht gamen blijft een desktop de beste oplossing imho...

Kijk hier anders voor wat benchmarks van je grafische kaart, zodat je er een beeld bij krijgt: klik

Een fijne framerate(fps) is trouwens een framerate waarbij je uitschieters naar beneden boven de 25 fps blijven. Dan is je game (ook in de spannende en meestal wat drukkere situaties) altijd speelbaar. De wat fanatiekere gamers willen trouwens vaak nog wat hogere framerates, vooral bij shooters merkt een ervaren gamer al gauw het verschil tussen 30 en 60 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Ik studeer industrieel product ontwerpen, en ben veel bezig met CAD, en Rendering. Daar is deze voor mijn geval prima voor. Goede Processor, en ''in mijn geval'' een goede videokaart.

Voor de rest is de laptop vooral voor mijn vrije tijd. Photoshop, en dat soort dingen. Ik game wel graag. Maar niet extreem veel. En qua grafische kwaliteit is die met mijn oude laptop wel veel en veel beter. Dus of die traag is, is misschien in het geval van ´´extreme´´ gaming. Maar voor mijn doeleinden is die prima ;). Zoveel game ik ook weer niet. Het is dat ik af en toe, nog een keer een multiplayer shooter er er tegenaan gooi, zoals COD4. Maar daar is deze laptop voor mij goed genoeg voor ;).

[ Voor 16% gewijzigd door FlyLight3r op 27-03-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Ander vraagje:
Zou ik bijvoorbeeld GTA4 kunnen draaien? Zag wel wat filmpjes op youtube. Zag er wel aardig uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24

D4NG3R

kiwi

:)

Alles low met een draw distance van 20 zou kunnen.. maar dat is echt oerlelijk (In mijn opinie dan).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highmastdon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-04 15:27
FrankLe schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:12:
[...]

Alle cores staan wel aan. Alleen prioriteit staat op lager dan normaal. Als ik dit verander? Zal dat misschien werken?
Prioriteit gaat in CoD4 standaard op lager dan normaal als je uit de game bent. Je kan dit instellen met r_autopriority 0 (0 = niet veranderen, 1 = wel veranderen (naar laag))

En ik heb een hele tijd met een 8600m GS gegamed op mn laptop en dat ging met 1024x768 en r_drawdecals 0, en antialias op 2x, toch nog op 125 fps steady (ben een ervaren gamer). En dan merk je inderdaad verschil tussen 50 fps en 125 ;)

[ Voor 22% gewijzigd door highmastdon op 28-03-2010 23:29 ]

Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
D4NG3R NL schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:20:
Alles low met een draw distance van 20 zou kunnen.. maar dat is echt oerlelijk (In mijn opinie dan).
Video Card
Recommended: 512MB NVIDIA 8600+ / 512MB ATI 3870+
You Have: ATI display adapter (0x68E0)

Ff gecheckt, maar er staat recommended 512MB Ati 3870 +
Maar ik heb zelf een 1024MB Ati Radeon Mobility 5470

Hoe kan het dat er staat een display adapter :S

Pagina: 1