Geminimaliseerd opstarten in Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb twee progs (Alt.Binz en Wild Media Server) die ik bij het starten van Windows 7 geminimaliseerd wil starten. Door een snelkoppeling in 'Opstarten' te zetten waarbij in de eigenschappen is aangegeven dat ze geminimaliseerd moeten starten (evt. met Vista SP2 compatibiliteit) zou dit moeten werken. De progs starten echter gewoon als scherm.

Nu moet ik na elke Windows 7 start de schermpjes sluiten (zodat ze alleen in de systemtray staan) om m'n bureaublad zichtbaar te krijgen.

Is er een andere manier om programma's bij het starten van windows op te starten zodat ze direct geminimaliseerd (in de systemtray) zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

/minimized achter de bestandsnaam plaatsen werkt ook niet? (en dan bedoel ik dus achter het commando waarmee je het programma opstart).

Je hebt nu bij de snelkoppeling gekozen voor minimaliseren, maar bij opstarten worden de snelkoppelingen toch niet gebruikt? Hoe start je de programma's bij opstarten op? via de opstarten folder?

[ Voor 81% gewijzigd door job op 27-03-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
job schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 12:36:
/minimized achter de bestandsnaam plaatsen werkt ook niet? (en dan bedoel ik dus achter het commando waarmee je het programma opstart).

Je hebt nu bij de snelkoppeling gekozen voor minimaliseren, maar bij opstarten worden de snelkoppelingen toch niet gebruikt? Hoe start je de programma's bij opstarten op? via de opstarten folder?
Bedoel je het zo? Bij het doel van de snelkoppeling:
"C:\Program Files (x86)\Wild Media Server\wms.exe" /minimized

Even proberen straks.
Ja ik heb het over de snelkoppelingen die in de 'Opstarten' folder staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het programma Start gebruiken.

Start.exe "pad_naar_programma\executable" /min

Althans, dat werkt in iedergeval hier in XP

Ga anders naar de command prompt, en tik start /? voor meer optie.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Bovenstaande post klopt, ik wil hier nog iets klein aan toevoegen...

Voeg nog /b toe aan de commando lijn zodat hij het commando venster zelf niet laat zien,
het is hier verder nog steeds aanwezig op Windows 7 dus het zou gewoon moeten werken.

Bron: Jimmy Ruska's Blog - Windows: Start programs minimized
(#30 in Xmarks - Top Sites about: Windows Hacks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Vreemd... de command werkt wel maar het programma start mooi als venster.

start.bat:
start altbinz.exe /b /min

Via regedit het programma in Run zetten met /minimized erachter werkt ook niet. Ik denk dat het programma gewoon niet mee wil werken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je moet er ook geen batch-file omheen zetten.

Batch wordt altijd op de CLI gestart, dus hou je altijd het venster. Als je gewoon je snelkoppelingen aanpast, heb je geen venster.

Edit:
Ik kan hier in XP trouwens elke snelkoppeling minimized laten starten, gewoon omdat Windows dat kan Rechtermuisknop op de snelkoppeling, Eigenschappen, en voila, daar staat hoe het programma gestart moet worden. Zal in Win7 ook wel zo zijn denk ik.

[ Voor 41% gewijzigd door RaZ op 27-03-2010 18:23 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
RaZ schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:19:
Ik kan hier in XP trouwens elke snelkoppeling minimized laten starten, gewoon omdat Windows dat kan Rechtermuisknop op de snelkoppeling, Eigenschappen, en voila, daar staat hoe het programma gestart moet worden. Zal in Win7 ook wel zo zijn denk ik.
Idd, zo start ik AltBinz hier ook onder Win7:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3N4QU6aYabhXkkq82eBqQGpE/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ik denk dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest. Excuses.

Afgezien van het feit dat het minimized starten bij Wild Media Server niet werkt (bij Alt.binz wel) is dat niet wat ik wil. Op die manier start het programma minimized maar is er wel een knop in de taakbalk aanwezig.

Wat ik graag wil is dat het programma direct draait (als process) en alleen te openen is vanuit de systemtray. Geen knop in de taakbalk dus.

In geval van Alt.binz is het grappige dat je in de instellingen kan instellen dat het programma verkleind naar de systemtray ipv als knop in de taakbalk, maar bij het minimized starten is er wel degelijk een knop. Als je erop klikt opent het scherm en als je die vervolgens weer minimaliseerd is het scherm weg en draait het vanuit de systemtray. En dat wil ik dus direct bij het starten van windows! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja, minimized, en minimized naar tray zijn 2 verschillende dingen. Elk programma kan geminimaliseerd worden, terwijl niet alle programma's naar de tray kunnen.

Je kan dus niet forceren dat er naar tray gestart wordt. Dit kan alleen als het programma het aanbiedt in de opties.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
RaZ schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:03:
Ja, minimized, en minimized naar tray zijn 2 verschillende dingen. Elk programma kan geminimaliseerd worden, terwijl niet alle programma's naar de tray kunnen.

Je kan dus niet forceren dat er naar tray gestart wordt. Dit kan alleen als het programma het aanbiedt in de opties.
In de opties kan dat dus in Alt.binz. Als ik het scherm minimaliseer verdwijnt het maar blijft het programma draaien en vanuit de systemtray te openen.
Ik krijg het dus alleen niet voor elkaar dat het programma op die manier draait bij het starten van windows.
Pagina: 1