Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterll
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 18:34

Pieterll

Pataar op Discord

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb gisteravond een wrt610n router aangeschaft. Het bleek de beste van de beste te zijn volgens de verkoper. Blijkbaar niet dus. Deze router gebruikt 2 Banden, de 2.4ghz band en de 5ghz band. De 5ghz band werkt prima. Maar bij de 2.4ghz band werkt het helemaal niet. Ik zal hieronder een grafiek tonen met het signaal ervan.

Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/2585/grafiek.png

Hierbij is de grijze streep de 2.4ghz en de gele de 5ghz.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Alvast bedankt,

Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-07 19:12
Op welk kanaal staat de 2.4Ghz ingesteld? Je kan met network stumbler zien welke kanalen worden gebruikt in je omgeving en dan zelf een vrije instellen. Dit kan een hoop oplossen.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterll

Pieterll

Pataar op Discord

Topicstarter
Ik heb zowel op de 40mhz channel width en de 20mhz channel width al vele channels geprobeerd. Zonder succes. Momenteel zit ik op channel 6 van de 40 mhz band, niemand anders heeft dit channel.

[ Voor 28% gewijzigd door Pieterll op 27-03-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 08:12
voor de laatste firmware al gekeken.

En idd doe eens een netstumbler dumpje. Eerste waar ik aan zou denken, zit je niet op een kanaal waar vele andere ook op zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterll

Pieterll

Pataar op Discord

Topicstarter
Laatste firmware zit erop, ik heb net een nieuwe gehaald, hetzelfde model. Maar krijg hetzelfde probleem. Dus ik snap er nu niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-07 19:12
Je zou ook de dd-wrt firmware kunnen proberen. Ik heb dit zelf ook op mijn WRT320 en die draait een stuk beter sinds deze firmware erop zit.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterll

Pieterll

Pataar op Discord

Topicstarter
Ja die heb ik er ook al eens op gezet, maar dan blijft hij dit doen, maar vandaag ben ik tot een ontdekking gekomen. Ik heb gezien dat als ik mijn router op mijn eigen kamer zet, het signaal normaal blijft. Terwijl als ik hem beneden neer zet in de meterkast hij gek gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42

B2

wa' seggie?

Waarschijnlijk een ander 2.4Ghz netwerk wat op hetzelfde channel zit? Zoals al aangegeven, kijk met een stumbler pakket of er andere netwerken aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Pieterll schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:14:
Ja die heb ik er ook al eens op gezet, maar dan blijft hij dit doen, maar vandaag ben ik tot een ontdekking gekomen. Ik heb gezien dat als ik mijn router op mijn eigen kamer zet, het signaal normaal blijft. Terwijl als ik hem beneden neer zet in de meterkast hij gek gaat doen.
Meterkast
offtopic:
DOH

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieterll

Pieterll

Pataar op Discord

Topicstarter
Bedankt, dit is een interessant weetje, Misschien eens powerline aanschaffen en zorgen dat we boven een accespoint hebben :)

edit:typo
Pagina: 1