Webhosting

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Zoals velen ben ook ik op zoek naar webhosting.
Start binnenkort met een webshop en heb hier een goede betrouwbare hosting voor nodig.

Er is zo ontzettend veel keus, waardoor ik door de bomen het bos niet echt meer zie.

Ik heb natuurlijk wel een aantal eisen,
- Ivm het betalingsverkeer is SSL wel wenselijk.
- Minimaal 2 GB webruimte.
- moet php/asp/my sql kunnen draaien.
- E-commerce toegestaan.

Nu kom ik bijvoorbeeld een antagonist.nl tegen. Deze bieden eigenlijk alles wat ik zoek. Maar geen SSL.
Ook weet ik niet goed of ik aan 60GB dataverkeer voldoende heb.

Iets zoals One.com is ook leuk, gezien de prijs. Maar daar hoor ik eigenlijk verschillende dingen over, de ene roemt het en de andere verdoemt het.

De enige waar ik eigenlijk hele goede dingen over hoor is servage.net.
Maar deze servers staan niet in NL, maakt dat nog veel verschil?

Ik hoop dat jullie mij wat antwoorden kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik vind het vreemd dat het php/asp moet draaien.
Moet ie het allebei kunnen of 1 van de scriptingtalen?

Met ASP zit je al snel al Windowshosting en met PHP aan Linuxhosting.Meestal is Windows hosting duurder.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:53
Als ik jou was zou ik sowieso niet bij een budgethoster (zoals antagonist, one en servage) een
webwinkel neerzetten, je inkomsten zijn er tenslotte van afhankelijk. Kijk bijv. eens op
www.webhostingtalk.nl en zet daar een aanvraag neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13

Roytoch

Nietes

Je kijkt nu naar allinone pakketjes bij massahosters. Is het voor jouw gebruik niet veel interessanter om te zoeken naar een hoster die met je mee kan groeien? Met goede backupregeling en inderdaad SSL?

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trapm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 08:03
Flexwebhosting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:11
Antagonist bied wel SSH aan hoor ;) Mail maar eens naar sales@antagonist.nl

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Ik kijk momenteel inderdaad nog naar allin one pakketjes, omdat ik niet verwacht dat de shop in de eerste maanden ontzettend hard gaat lopen. Dan kan ik de eerste maanden flink wat geld per maand gaan betalen, maar dan betaal ik misschien voor dingen die ik totaal niet gebruik. Dan lijkt het mij handiger dat ik later eens een keer verhuis naar een andere provider.

Kijk inderdaad naar wat budgethosting momenteel nog. Maar ook dit kan goed zijn toch?

Het lijkt mij wel het meest handige om te gaan voor een Linux Hosting.

[ Voor 7% gewijzigd door Robbie T op 27-03-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 06:03
pieterbas12 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:15:
Antagonist bied wel SSH aan hoor ;) Mail maar eens naar sales@antagonist.nl
Hij zoekt niet SSH, maar SSL ( certificaten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:53
Eryq schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 12:00:
[...]

Hij zoekt niet SSH, maar SSL ( certificaten )
Je kunt iig tegen betaling een eigen IP adres van ze krijgen, een SSL certificaat zul je dan bij een bedrijf als Verisign moeten kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 07:59
Heb zelf goede ervaringen met BudgetBytes, nadat ze zijn overgenomen door DWC is de service echt verbetert. Opties met SSL is daar gewoon mogelijk, je hoeft het alleen maar te vragen. Alleen weet ik niet of ASP ook op de server kan worden gedraaid..

(Of hij moet apart Mono installeren). Verder vraag ik me af waar je PHP en ASP voor nodig gaat hebben, het is vaak maar 1 van de talen die actief dan kunt gebruiken zoals in de meeste gevallen PHP. (onder Linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Om ssl te ondersteunen is een (virtual) machine nodig, een gewone virtuele host met shared ip red je dat niet. Dus dat is wel een belangrijk criterium.

/Edit: eigen ip is daarvoor ook genoeg ja.

[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 28-03-2010 22:03 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
Je kunt ook bij shared webhosting een dedicated ip + ssl hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Heb ik een paar websites draaien, maar de laatste jaren vind ik de kwaliteit achteruit gaan, waaronder tragere websites.

Misschien is https://www.webreus.nl/ een oplossing. Dan moet je wel naar het Giant pakket kijken van €60,-- per jaar.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:55
Onbekend schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:54:
[...]

Heb ik een paar websites draaien, maar de laatste jaren vind ik de kwaliteit achteruit gaan, waaronder tragere websites.

Misschien is https://www.webreus.nl/ een oplossing. Dan moet je wel naar het Giant pakket kijken van €60,-- per jaar.
Daar heb ik dan weer mindere ervaring mee.
Laatste maanden zijn de websites vaak traag, of niet bereikbaar.
Maak gebruik van meerdere pakketten bij hun. Dit is echter een probleem van de laatste maanden.
In het begin was dit een perfecte hoster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

lifeguard schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:58:
[...]

Daar heb ik dan weer mindere ervaring mee.
Laatste maanden zijn de websites vaak traag, of niet bereikbaar.
Maak gebruik van meerdere pakketten bij hun. Dit is echter een probleem van de laatste maanden.
In het begin was dit een perfecte hoster.
Wanneer ervaar jij dat precies? Zijn dat bepaalde tijdstippen of is dat onregelmatig?
Ik heb er op dit moment 3 verschillende websites op draaien (alleen de goedkoopste variant weliswaar), maar mijn websites werken erg snel en heb nog geen onbereikbare websites gehad.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:10
leuk_he schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:29:
Om ssl te ondersteunen is een (virtual) machine nodig, een gewone virtuele host met shared ip red je dat niet. Dus dat is wel een belangrijk criterium.
Eigen IP adres op shared server is voldoende. VPS is helemaal nergens voor nodig.
Maar zoals al eerder aangegeven, plaats even een aanvraag op bijv. www.webhostingtalk.nl, en lees eens de diverse ervaringen op www.ispgids.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Via de site webhostingtalk.nl kwam ik terecht bij: http://www.deziweb.com/
Komen eigenlijk op ispgids.com en webhosters.nl goed uit de bus en bieden een goede prijs.

Ik ga in dit geval voor het basis pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

EDIT schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:10:
[...]

Eigen IP adres op shared server is voldoende. VPS is helemaal nergens voor nodig.
Maar zoals al eerder aangegeven, plaats even een aanvraag op bijv. www.webhostingtalk.nl, en lees eens de diverse ervaringen op www.ispgids.com.
Technisch gezien heb je helemaal gelijk. Ik vraag me alleen af hoe veilig betalingen op een server zijn als je deze deelt met anderen. Ik vermoed dat daar geen richtlijnen voor zijn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

goede ervaring met: Sohosted (goedkoop, service, zitten op IRC, uptime, alles)
slechte ervaring met: Flaxe.eu (downtime, service, duur, eigenlijk alles ruk)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-08 23:30
Het is misschien niet helemaal neutraal, aangezien ik bij beide firma's een vinger in de pap heb, maar desalniettemin:

Vivor levert zakelijke hosting. Kost wat meer, maar weet je wel precies waar je aan toe bent. SSL en dedicated IP kan daar ook, kun je gewoon als add-on bij je bestelling doen. E.e.a. wordt vanuit eigen netwerk en dataruimte geleverd, dus de lijnen zijn kort en er kan snel geschakeld worden.

Ioniq is de particuliere tak. Standaardformule: heel veel webruimte (5GB), telefonische support moet voor betaald worden (25ct/min) en uptime garantie is 'best effort'. In feite betekent dit niet zoveel, maar mochten er problemen optreden dan zijn er in ieder geval geen juridische garanties afgegeven. Daarom dan ook minder geschikt voor zakelijk gebruik. SSL en dedicated IP eveneens beschikbaar als add-on bij bestelling.

Beide varianten worden opgeleverd op basis van cPanel (Vivor is als een van 8 bedrijven erkend distributeur van cPanel in NL) en voorzien van Installatron, waarmee je in een paar klikjes zo'n 70 scripts (waaronder diverse webshops, e.g. Magento) kunt laten installeren en updaten.

Ik las echter iets over ASP? Hoe zeker ben je dat je dit nodig hebt? ASP kán namelijk onder linux draaien (alle door jou genoemde providers draaien op linux), maar echt goed draait het niet. Daarvoor ben je aangewezen op Windows hosting, wat een specifieke tak in de branche is en veelal een slag duurder dan 'conventionele' LAMP hosting.

Ja, ik bedoel, je kunt er wel moeilijk over doen, maar zo is het toch?

Pagina: 1