Toon posts:

Externe monitor op laptop met dvi->vga converter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste Tweakers,

ik probeer mijn Samsung Syncmaster 931BW monitor op mijn Dell Studio 15 aan te sluiten. Omdat mijn laptop geen DVI ingang heeft (en de monitor wel) gebruik ik een verloopstekkertje zodat ik de DVI kabel in de VGA ingang kan doen.

Echter, als ik de monitor aansluit op mijn laptop gebeurt er bar weinig. Als ik de laptop opstart en de monitor aan doe lijkt hij eerst een signaal te zoeken bij de analoge en digitale ingang, waarna hij op zwart gaat (het lijkt op een stand-by modus).

Uiteraard heb ik alle softwarematige instellingen al geprobeerd, ik heb via bureaublad instellingen een tweede monitor proberen op te geven en ik heb de functieknoppen van de laptop zelf gebruikt. Dit laatste zou ook moeten werken want ik draai Windows 7 en dat OS schijnt makkelijk met externe monitoren om te gaan. Ofzo :).

In ieder geval, dat hielp allemaal niks en de monitor staat nog steeds op zwart. Het gekke is dat als ik de stekker uit de laptop trek ik wel een "check signal cable" melding op de monitor krijg. Het lijkt erop alsof er dus wel signalen naar de monitor gaan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

vga is niet geschrikt voor hoge resoluties ;)
om dat te testen kan je een lage resolutie naar de externe monitor sturen, doet hij dan wat?

wat jij nodig hebt is een HDMI naar DVI convertor, daarmee ga je tot 1920*1200, VGA blijft steken op 575i....
inderdaad, nog minder dan die 600 pixels hoge lage bakken van 15 jaar geleden.
als je hoger gaaat begint hij verschrikkelijk te interlacen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:53:
om dat te testen kan je een lage resolutie naar de externe monitor sturen, doet hij dan wat?

wat jij nodig hebt is een HDMI naar DVI convertor, daarmee ga je tot 1920*1200, VGA blijft steken op 575i....
Ik heb het tweede beeldscherm ingesteld op een resolutie van 1024 x 768 en 800 x 6-- maar dit werkt niet helaas..

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:49:
ik probeer mijn Samsung Syncmaster 931BW monitor op mijn Dell Studio 15 aan te sluiten. Omdat mijn laptop geen DVI ingang heeft (en de monitor wel) gebruik ik een verloopstekkertje zodat ik de DVI kabel in de VGA ingang kan doen.
Je kan DVI wel naar VGA converteren (met wat beperkingen) maar niet VGA naar DVI. Tenminste niet met een simpel convertortje.

Waarom sluit je de monitor niet gewoon met de VGA kabel aan?

VGA is helemaal niet gebonden aan lage resoluties. Sterker nog volgens mij is er geen limiet gesteld aan de resolutie die over VGA heen kan. Het kan hoogstens zijn dat de videokaart en/of monitor een beperking hebben hierop. Maar 575i is onzin, volgens mij ben je in de war met een TV signaal over Scart.

[ Voor 132% gewijzigd door Shuriken op 27-03-2010 12:57 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36

Serieus, waar heb je het over? VGA gaat prima totaan hogere resoluties.

@TS: Wat Shuriken zegt klopt, een DVI --> VGA converter werkt alleen als het een DVI-I aansluiting betreft, dus eentje die zowel digitaal als analoog (vga) signaal voert. Dit is bij je monitor niet het geval (DVI-D), dus die converter gaat niet werken.

Blijkbaar heeft je laptop dus een HDMI uitgang en je monitor een DVI-D ingang? In dat geval kun je heel mooi een HDMI --> DVI kabel gebruiken, of een HDMI --> DVI verloopje icm met een standaard DVI kabel. Of inderdaad gewoon een goede vga-kabel.

[ Voor 15% gewijzigd door Nielson op 27-03-2010 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah dan zal het daar aan liggen. Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1