Toon posts:

Best buy guide voorzien van forum per advies categorie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het valt mij iedere keer weer op dat de reacties op de verschillende advies systemen gezamelijk in 1 discussiethread komen te staan.

Nu de bezoekers meestal geinteresseerd zijn in 1 systeem in het bijzonder, is het handiger de reacties in een losse discussiethread te hebben.

Is dit iets wat in de toekomst gewijzigd kan worden? zodat de discussie iets inhoudelijker kan worden? Nu is het soms erg chaotisch, mede veroorzaakt door de populariteit van deze topics.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 09:42 ]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:17

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Daarvoor zijn de losse topics op het forum al: http://gathering.tweakers...topics/tag/best+buy+guide
Bij ieder systeem wordt in de guide ook verwezen naar het juiste topic.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Verwijderd

Topicstarter
Er word inderdaad al verwezen, maar hier word in verhouding nauwelijks gebruik van gemaakt, de drempel is net iets te hoog.

Happyflow
=========
1.1) Eerst moet de advies introductie volledig gelezen worden, zodat de lezer weet dat er ergens anders ook een discussie over dit onderwerp bestaat (met de klemtoon op ergens anders).

1.2) De bezoeker leest het advies waar hij/zij geinteresseerd in is.

1.3) De bezoeker besluit een reactie te plaatsen en gaat dan naar de laatste pagina's met reacties.

1.4) De bezoeker leest alle reacties van alle verschillende systemen voordat hij zijn reactie plaats, omdat hij anders het gevaar loopt iets te noemen dat al genoemd is.

1.5) de bezoeker heeft geconstateerd dat hij iets nieuws te melden heeft en plaatst zijn reactie.

einde case

Alternate flow 1
==============
(vanaf stap 1.5)
2.1) De bezoeker beseft dat er nog een andere lokatie is waar hij kan reageren.

2.2) de bezoeker klikt op de link om naar de andere lokatie te gaan.

2.3) de bezoeker merkt dat de link verwijst naar een groep met threads en zoek de juist thread op.

2.4) de bezoeker heeft de juist thread gevonden. De bezoeker leest alle reacties van het juiste systeem advies voordat hij zijn reactie plaats, omdat hij anders het gevaar loopt iets te noemen dat al genoemd is.

2.5) de bezoeker heeft geconstateerd dat hij iets nieuws te melden heeft en plaatst zijn reactie.

2.6) einde case

alternative flow 2
==============
vanaf stap 1.5

3.1) een andere bezoeker beseffen dat er een voor hun interessante reactie is geplaatst en openen de gecombineerde reactiethread.

3.2) de andere bezoeker leest alle reacties van alle systemen door in de hoop de reactie aan te treffen die gaat over het systeem waar hij geinteresseerd in is.

3.3) de andere bezoeker treft een reactie aan die over zijn systeemtype gaat en ook nog zijn interesse wekt.

3.4) de andere bezoeker reageert op deze opmerking en hoopt heftig dat iemand anders ook zoveel moeite neemt om alles door te lezen

3.5) een andere overijverige bezoeker leest inderdaad zijn reactie en neemt de moeite te reageren

3.6) de overijverige bezoeker schrijft: "jeetje, jij hebt veel vertrouwen in je mede tweekers.".

===========

In bovenstaande eenvoudig opsomming valt gelijk al op waarom een eventuele bezoeker minder snel een inhoudelijk relevantie reactie plaats en dat dit onnodig veel tijd kost.

Aangezien tweakers.net juist vanwege de goede en soms heftige discussies zo populair is, denk ik dat het wijzigen van het reactie systeem voor de advies gedeelten juist een meerwaarde bieden.

Ik heb mijn punt nu duidelijk geprobeerd uit te leggen. Mochten de voordelen hiervan nu nog niet gezien worden, dan zal ik mij wel vergissen en heb ik het vertrouwen dat de huidige vorm kennelijk de beste keus is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 14:06 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:21
Allereerst lijkt me dit niet het goede subforum. Lieve Adjes lijkt me een betere plaats.

Echter, je verhaal is niet helemaal duidelijk bij me... Heb je het nu over de reacties onder het bericht op de frontpage, of heb je het over de BBG Aanschaf-topics in CSL?

Die laatsten zijn namelijk door Thandor en mij ingesteld begin 2009 na alles af te wegen. Het doel is juist om participatie aan te moedigen en van elkaar te leren. Ja, die drempel is wellicht hoog, maar GoT kent dan ook een relatief hoge drempel vergeleken met andere fora.

Het idee achter die centrale topics is juist dat men van elkaar kan leren en makkelijk kan voorborduren op andere systemen. Daardoor blijft BBG langer houdbaar omdat de laatste, zeg 5 pagina's, nieuwere systemen bevatten die ook in het budget liggen. Je kan dus bij meerdere systemen "shoppen" en de onderbouwing meenemen voor je eigen keuze.

Het belangrijkste is echter het feit dat alles centraal staat. Als moderator wordt je namelijk niet blij van 10 topics op een dag over een nieuw systeem. Anno 2006 en 2007 was dat heel normaal. Dan was de halve topiclijst gevuld met "HELP, gamesysteem 1200 euro" en daaronder iemand die ook een gamedoos van 1200 euro wil. De ander wil nog 1 van 1100 euro. Resultaat: 3 dezelfde topics met 3x dezelfde configuratie (of in grote lijnen) zonder ook maar enige inzet van degene die een systeem wil kopen.

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:24:
Allereerst lijkt me dit niet het goede subforum. Lieve Adjes lijkt me een betere plaats.
van mij mag je hem verplaatsen als hij daar beter past.
Echter, je verhaal is niet helemaal duidelijk bij me... Heb je het nu over de reacties onder het bericht op de frontpage, of heb je het over de BBG Aanschaf-topics in CSL?
Ik probeerde duidelijk te maken dat de reactie zoals ze hier staan, beter uitgesplitst kunnen worden per systeem. Hierdoor blijft alles overzichtelijker, aangezien de meeste bezoekers enkel geinteresseerd zijn in 1 systeem in het bijzonder.
Die laatsten zijn namelijk door Thandor en mij ingesteld begin 2009 na alles af te wegen. Het doel is juist om participatie aan te moedigen en van elkaar te leren. Ja, die drempel is wellicht hoog, maar GoT kent dan ook een relatief hoge drempel vergeleken met andere fora.
ik denk dat we het over verschillende drempels hebben? Jij doelt op de kennis/leesbaarheid van de reacties op de topic, terwijl ik de vindbaarheid en het overzicht bedoel.
Het idee achter die centrale topics is juist dat men van elkaar kan leren en makkelijk kan voorborduren op andere systemen. Daardoor blijft BBG langer houdbaar omdat de laatste, zeg 5 pagina's, nieuwere systemen bevatten die ook in het budget liggen. Je kan dus bij meerdere systemen "shoppen" en de onderbouwing meenemen voor je eigen keuze.
Daar ben ik het mee eens, ik stelde in mijn vorige reactie juist dat het nog een stukje beter kan door de reacties te scheiden per systeem.

Door de grote bak met reactie op de BBG te vervangen door reactie mogelijkheden per systeem, kan iederee beter van elkaar leren, eenvoudiger de relevante reactie terugvinden en hoeft minder reactie door te lezen (je hoeft tenslotte dan niet meer de reactie van de andere systemen door te lezen).
Het belangrijkste is echter het feit dat alles centraal staat. Als moderator wordt je namelijk niet blij van 10 topics op een dag over een nieuw systeem. Anno 2006 en 2007 was dat heel normaal. Dan was de halve topiclijst gevuld met "HELP, gamesysteem 1200 euro" en daaronder iemand die ook een gamedoos van 1200 euro wil. De ander wil nog 1 van 1100 euro. Resultaat: 3 dezelfde topics met 3x dezelfde configuratie (of in grote lijnen) zonder ook maar enige inzet van degene die een systeem wil kopen.
Ik geloof gelijk dat je gillend gek kunt worden van dergelijke voorbeelden, daarom is de weg die jullie eerder zijn ingeslagen erg geslaagd. Ik zou dit plan juist een stapje verder doortrekken, waardoor de reacties op de BBG per systeem gegeven worden (Waardoor de huidige bbg reactiethread dus vervalt omdat deze is vervangen door meerdere kleine reactiethreads per systeem).

Door de losse thread hier te integreren in de BBG gelijk onder de overeenkomende systeembeschrijvingen, worden de bezoekers meer gemotiveerd en uitgedaagd deze te lezen en hierin te reageren. Alles mooi op een plek.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 17:00 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:21
Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:43:
van mij mag je hem verplaatsen als hij daar beter past.
Die rechten heb ik niet helaas O-)
Ik probeerde duidelijk te maken dat de reactie zoals ze hier staan, beter uitgesplitst kunnen worden per systeem. Hierdoor blijft alles overzichtelijker, aangezien de meeste bezoekers enkel geinteresseerd zijn in 1 systeem in het bijzonder.
Dat doen we dus wel op het forum, althans per type systeem (dus Basissysteem, Gamesysteem, etc in het algemeen). Per user-systeem apart geeft weer het oude probleem: 5 losse topics. De frontpage is overgiens niet echt geschikt hiervoor, verderop meer daarover.
Daar ben ik het mee eens, ik stelde in mijn vorige reactie juist dat het nog een stukje beter kan door de reacties te scheiden per systeem.

Door de grote bak met reactie op de BBG te vervangen door reactie mogelijkheden per systeem, kan iederee beter van elkaar leren, eenvoudiger de relevante reactie terugvinden en hoeft minder reactie door te lezen (je hoeft tenslotte dan niet meer de reactie van de andere systemen door te lezen).
Ik heb ergens ooit een dergelijke constructie aangedragen voor GoT om a la frontpage subthreads in een thread te kunnen zetten. Dan kun je makkelijker reacties op jou post terugvinden.
Ik geloof gelijk dat je gillend gek kunt worden van dergelijke voorbeelden, daarom is de weg die jullie eerder zijn ingeslagen erg geslaagd. Ik zou dit plan juist een stapje verder doortrekken, waardoor de reacties op de BBG per systeem gegeven worden (Waardoor de huidige bbg reactiethread dus vervalt omdat deze is vervangen door meerdere kleine reactiethreads per systeem).

Door de losse thread hier te integreren in de BBG gelijk onder de overeenkomende systeembeschrijvingen, worden de bezoekers meer gemotiveerd en uitgedaagd deze te lezen en hierin te reageren. Alles mooi op een plek.
Ik zie dat er iets fout is gegaan bij de laatste BBG: De links naar de threads. Er loopt al een evaluatie binnen de crew in ieder geval. Normaal staat bij elk systeem een linkje naar het draadje hier op GoT. Blijkbaar is die nu vergeten.

Wat jij het liefste zit is me nu duidelijk. Het probleem is echter dat de frontpage daar helemaal niet voor bedoeld is. Onwetendheid zorgt er voor dat mensen helaas onder het artikel gaan posten ipv op het forum. Juist het forum is bedoeld om de puntjes op de i te krijgen in je eigen systeem. Daar is oa ook betere integratie met winkelmandjes uit de pricewatch. Helaas weet niet iedereen dat.

Verder is het reactiesysteem op de frontpage ook niet gemaakt voor dit idee. En om enkel voor de BBG's de code om te gooien lijkt me ook overbodig. Zeker als we een forum hebben dat imho veel beter geschikt is. Reacties niet toestaan lijkt me ook overbodig.

Volgende keer zullen die linkjes er gewoon weer moeten staan. Al zullen we altijd mensen houden die er simpelweg overheen lezen. Daar gaan we weinig tegen beginnen denk ik.

Er is altijd wel wat te verbeteren. Ik zie ook wel veel pluspunten in je idee, mede omdat ik zelf ook wel eens wat brainstorm over dergelijke constructies op fora voor grote topics. Het grootste probleem blijft echter de devtijd. En die hebben we nu eenmaal niet zo veel. De dingen die jij aandraagt zijn van die leuke extra's die het leven weer wat makkelijker maken. Maar er is geen echte noodzaak voor. Je kunt je tijd maar één keer benutten, en die kun je dan beter steken in dingen die echt nodig zijn. En gezien de andere discussies laatst over verbeteringen zal dat wel uitdraaien op: "geen tijd beschikbaar".

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de heldere toelichting. Wel jammer natuurlijk. Maar tijd kun je nu eenmaal uitgeven.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ondanks dat men LA noemt als juiste plek denk ik dat dit toch eerder onder GR valt (al heeft het zelfs raakvlak met TMF :P).

Een move naar Geachte Redactie dus. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1