Er word inderdaad al verwezen, maar hier word in verhouding nauwelijks gebruik van gemaakt, de drempel is net iets te hoog.
Happyflow
=========
1.1) Eerst moet de advies introductie volledig gelezen worden, zodat de lezer weet dat er ergens anders ook een discussie over dit onderwerp bestaat (met de klemtoon op ergens anders).
1.2) De bezoeker leest het advies waar hij/zij geinteresseerd in is.
1.3) De bezoeker besluit een reactie te plaatsen en gaat dan naar de laatste pagina's met reacties.
1.4) De bezoeker leest alle reacties van alle verschillende systemen voordat hij zijn reactie plaats, omdat hij anders het gevaar loopt iets te noemen dat al genoemd is.
1.5) de bezoeker heeft geconstateerd dat hij iets nieuws te melden heeft en plaatst zijn reactie.
einde case
Alternate flow 1
==============
(vanaf stap 1.5)
2.1) De bezoeker beseft dat er nog een andere lokatie is waar hij kan reageren.
2.2) de bezoeker klikt op de link om naar de andere lokatie te gaan.
2.3) de bezoeker merkt dat de link verwijst naar een groep met threads en zoek de juist thread op.
2.4) de bezoeker heeft de juist thread gevonden. De bezoeker leest alle reacties van het juiste systeem advies voordat hij zijn reactie plaats, omdat hij anders het gevaar loopt iets te noemen dat al genoemd is.
2.5) de bezoeker heeft geconstateerd dat hij iets nieuws te melden heeft en plaatst zijn reactie.
2.6) einde case
alternative flow 2
==============
vanaf stap 1.5
3.1) een andere bezoeker beseffen dat er een voor hun interessante reactie is geplaatst en openen de gecombineerde reactiethread.
3.2) de andere bezoeker leest alle reacties van alle systemen door in de hoop de reactie aan te treffen die gaat over het systeem waar hij geinteresseerd in is.
3.3) de andere bezoeker treft een reactie aan die over zijn systeemtype gaat en ook nog zijn interesse wekt.
3.4) de andere bezoeker reageert op deze opmerking en hoopt heftig dat iemand anders ook zoveel moeite neemt om alles door te lezen
3.5) een andere overijverige bezoeker leest inderdaad zijn reactie en neemt de moeite te reageren
3.6) de overijverige bezoeker schrijft: "jeetje, jij hebt veel vertrouwen in je mede tweekers.".
===========
In bovenstaande eenvoudig opsomming valt gelijk al op waarom een eventuele bezoeker minder snel een inhoudelijk relevantie reactie plaats en dat dit onnodig veel tijd kost.
Aangezien tweakers.net juist vanwege de goede en soms heftige discussies zo populair is, denk ik dat het wijzigen van het reactie systeem voor de advies gedeelten juist een meerwaarde bieden.
Ik heb mijn punt nu duidelijk geprobeerd uit te leggen. Mochten de voordelen hiervan nu nog niet gezien worden, dan zal ik mij wel vergissen en heb ik het vertrouwen dat de huidige vorm kennelijk de beste keus is.
[
Voor 16% gewijzigd door
Verwijderd op 27-03-2010 14:06
]