Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
goede dag wij hebben een nieuwe server aangeschaft (dell powerEdge T610) en willen hier op windows server 2003 ent. installeren maar dat lukt niet... de setup crashed elke keer voordat het begint met installeren.
Dit gebeurt zowel als wij dell systems build and update utility gebruiken en ook als we dit niet gebruiken
nu hebben we een probleem gehad met de raidcontroler (de verkeerde geleverd) maar dat is nu op gelost.
kan het probleem zijn dat wij een versie van server 2003 hebben zonder SP2 ???
zou iemand mij hier mee uit de brand kunnen helpen (server moet na dit weekend draaien)
sorry als mijn nederlands een beetje gebrekkig is woon al een paar jaar in de states

BVD,

Dennis Koopman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je raid wel goed geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Als je denkt dat het met SP2 te maken heeft (wat ik betwijfel).
Zoek op Google hoe je kan slipstreamen: http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=9e2b0fac9773de52

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:31
memtest gedraaid :?

http://www.memtest86.com/

zou maar zo kunnen zijn dat je ram defect is, het is immers een nieuwe server :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:49

_AN

Geef eens wat meer informatie over de melding.

Waneer treedt die melding precies op?
Wat staat er in die melding?
Diagnostic van die DELL CD al gedraait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je moet waarschijnelijk de stuur programma gebruiken die erbij geleverd is, (of te wel een driver)

vanwege Windows 2003/XP limitatie, kun je tijdens setup alleen via de diskette station de stuurprogramma voor de raid controller laden.

Tenzij dat je de stuur programma's integreert in windows 2003 Setup, dan hoef je dat namelijk niet.

Als je geen diskette hebt, kun je dat ook eventueel de driver van de cd af halen en op de diskette zetten, als je weet hoe dat moet.

Als je Windows 2008 of Windows 2008 R2 gebruikte, was het een stuk gemakkelijker geweest.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 00:55:
goede dag wij hebben een nieuwe server aangeschaft (dell powerEdge T610) en willen hier op windows server 2003 ent. installeren maar dat lukt niet... de setup crashed elke keer voordat het begint met installeren.
Dit gebeurt zowel als wij dell systems build and update utility gebruiken en ook als we dit niet gebruiken
nu hebben we een probleem gehad met de raidcontroler (de verkeerde geleverd) maar dat is nu op gelost.
zou iemand mij hier mee uit de brand kunnen helpen (server moet na dit weekend draaien)
sorry als mijn nederlands een beetje gebrekkig is woon al een paar jaar in de states

BVD,

Dennis Koopman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mysterieworld schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:57:
Je moet waarschijnelijk de stuur programma gebruiken die erbij geleverd is, (of te wel een driver)

vanwege Windows 2003/XP limitatie, kun je tijdens setup alleen via de diskette station de stuurprogramma voor de raid controller laden.

Tenzij dat je de stuur programma's integreert in windows 2003 Setup, dan hoef je dat namelijk niet.

Als je geen diskette hebt, kun je dat ook eventueel de driver van de cd af halen en op de diskette zetten, als je weet hoe dat moet.

Als je Windows 2008 of Windows 2008 R2 gebruikte, was het een stuk gemakkelijker geweest.

[...]
Waar haal je dit allemaal vandaan? Het is tot zekere hoogte gewoon onzin.

Dell heeft zijn systembuild CD meegeleverd, deze zorgt ervoor dat de RAID wordt gepartitioneerd etc...

Wat mijn vermoeden is en waarschijnlijk komt hij daar ook achter, is dat het systeem defect is.
Door de Dell Diagnostics te draaien kan hij zien of er nog problemen zijn met het geheugen, HDD, raidcontroller, moederbord etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 00:55:

BVD,

Dennis Koopman
bedankt voor de reacties ondertussen draait de server perfect met server 2008.
we hadden dat gelijk moeten doen het probleem was dat Dell de verkeerde raidcontroller had geleverd maar wel de goede drivers ( van de raidcontroller die geleverd had moeten worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danicom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-06-2017
Toevoeging, wij hebben namelijk hetzelde gehad.
Het blijkt dat CD1 van de 2003 installatie server afhankelijk is.
Als je dell belt mailen ze je een download link naar een andere cd.

Serverkast.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Danicom schreef op donderdag 15 april 2010 @ 08:36:
Toevoeging, wij hebben namelijk hetzelde gehad.
Het blijkt dat CD1 van de 2003 installatie server afhankelijk is.
Als je dell belt mailen ze je een download link naar een andere cd.
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb dit bij een nieuwe HP server gehad op m'n werk. Dit was uiteindelijk op te lossen door Windows Server 2003 R2 met SP2 te downloaden van MS E-open. Blijkbaar was de server niet meer compatible met Win 2003 server "gold".

Misschien wat om te proberen?

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Pagina: 1