Flash menu herlaad zich als ik op een link in het menu klik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 19:43
Ik heb een simpel flash menuutje ontworpen via het programma Coffeecup flash menu builder, maar nu heb ik het probleem dat als ik een link in het flash menu aanklik ik dan wel op de goede pagina kom maar dat hij dan het hele flash menu gaat herladen.

Dan krijg je dus een erg storend effect. Ik heb in dat programmaatje Coffeeshop flash builder de "target"op _self gezet. Dit betekent dus dat hij de web pagina laadt in je huidige pagina en hij dus geen nieuwe pagina opent.

In dat programmaatje had je ook de opties "parent" en "blank". Zou het kiezen van de optie Parent misschien het probleem van het herladen kunnen oplossen? Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:51

Aganim

I have a cunning plan..

Met target="_self" wordt de hele site opnieuw geladen en dus ook het menu. Wil je dit niet, dan zal je moeten kijken voor (i)frames en/of een methode met javascript of AJAX. (bijvoorbeeld de inhoud van een div aanpassen dmv innerHTML)

Target="_self" kan je ook gewoon weglaten, dit doen browsers namelijk standaard al.

Met "_parent" zorg je ervoor dat een link in een frame wordt geladen in de frameset die de betreffende frame bevat. (absurd) voorbeeld: frameset1->frame->frameset2->frame->link ("hallo wereld.html" target="_parent") zou frameset2 vervangen door "hallo wereld.html" (frameset1->frame->"hallo wereld.html")

"_blank" opent een nieuw venster.

Overigens, waarom flash? Je sluit hierbij iedereen uit die om wat voor reden dan ook geen gebruik kan maken van de flash plugin. Ik zou me inlezen in CSS, om daar je menu's mee op te leuken/maken.
Ook dan wordt het menu opnieuw geladen als je de hele pagina opnieuw laat laden, maar HTML/CSS herladen is doorgaans een stuk sneller dan het herladen van een stuk flash.

[ Voor 21% gewijzigd door Aganim op 27-03-2010 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Flash is meer WEB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
wachten en bidden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nee, het topic is verplaatst van PRG naar WEB. En doe ons een lol en post alleen als je iets zinnigs toe te voegen hebt a.u.b.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 11:59
Sowieso moet je het probleem wat nader toelichten.

Als je het over targets hebt neem ik aan dat je met frames werkt? Wat is de naam van het frame waar je de pagina naar wilt laden? Die naam zal dan namelijk in de target van de link moeten komen staan.
Pagina: 1