MasterCard SecureCode Implementatie Rabobank weet van niets.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:00

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Bestelling van E10 plaatsen op Vodafone.ie

Duidelijk te merken dat ze daar alle nieuwste technieken gebruiken van beveiliging. Zo wordt o.a. niet alleen om je wachtwoord gevraagd:

Bijvoorbeeld: StoomTrein3

Maar ook om "random" characters uit je wachtwoord, bijvoorbeeld 1,3,11 wordt: S03 (waarschijnlijk om Bots tegen te gaan.)

Enfin, nu kom ik dus bij CreditCard (MasterCard) betaling, krijg aldaar de standaard vragen:

-Naam
-Kaartnummer
-Expiry date
-CVN

Uiteindelijk krijg je de tekst:
* For extra security, you now need to verify your credit card on your bank's website (who issued your credit card). Once that is complete, you will be returned to the Vodafone site and you will see your receipt and confirmation of purchase
* If you encounter any problems during this process, please contact your bank for help.
* Please click once on the Continue button below to complete your payment
Dit is gewoon standaard gebruik zoals "ideal" / "Internetbankier" stuff, en ik krijg het maar niet geautorisseerd.

Nieuwe Raboreaders, Alle browserinstellingen, tijdinstellingen noem maar op.

De bank weet absoluut niet waar ze het over hebben Ik krijg o.a. te horen: "U moet ook niet gaan internetbankieren met uw creditcard". Tja dat doe ik ook niet, ik moet mijn Creditcard autoriseren met een token, en dat lukt juist niet.

Net 30 minuten bij de bank gezeten. Gehele betaling doorgenomen, ze "hebben het nog nooit gezien".

Is MasterCard SecureCode dan echt geimplementeerd zonder er over te informeren?
(968) Signeercode is onjuist. Herhaal de berekening met de S-toets. Bij herhaling van deze fout kunt u contact opnemen met uw lokale Rabobank.
Afbeeldingslocatie: http://www.eurodance.eu/rabo.jpg

is er iets mis in beveiliging, is iemand bekend met dit probleem hoe krijg ik dit probleem aan het verstand van klantenservice?

CreditCard werkt overigens wel op de oude manier (die vodafone niet meer ondersteund dus ik zit nu even met een betaalprobleem)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:35

Onbekend

...

Heb je het al met Safari geprobeerd? Of met een Windows computer?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Onbekend schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:14:
Heb je het al met Safari geprobeerd? Of met een Windows computer?
Yep, bij de Rabobank zelf hebben we de hele procedure doorlopen (had de screenshot van hier op papier al meegenomen omdat ik er telefonisch al niet uitkwam). Daar was het een IE computer, natuurlijk wel dichtgetimmerd naar Rabobank maatstaven.

Zal Safari eens doorlopen en in deze post bevinding posten. --> Edit: Zelfde probleem.

Klopt het dat RaboReader 19:37 als systeemtijd heeft op dit moment? Kan de Engelse tijd problemen geven?

[ Voor 2% gewijzigd door Richard op 26-03-2010 20:39 . Reden: Zie Edit. ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352798

Hallo Richard,

Heb hetzelfde probleem met een creditcardbetaling richting Engeland. Ik krijg inderdaad steeds dezelfde 968-foutcode. Heb al een paar keer contact gezocht met de Rabobank, maar niemand kan me helpen. Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe ik die (belangrijke) betaling nu voor elkaar moet krijgen.

Is het jou inmiddels gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:55

job

Ikzelf zit bij de abn, maar heb ook een mastercard (via abn). Daar lijken ze hun zaken beter voor elkaar te hebben. Ik heb er onlangs post over gehad, en ook staat er duidelijk uitleg op hun site: http://www.abnamro.nl/nl/...curecode/introductie.html
Ik snap dat je niet zo veel aan mijn verhaal hebt, maar wellicht dat je dan wat meer begrijpt over de werking ervan.

Ik ben de verificatie methode zoals daar staat beschreven echter zelf nog niet tegen gekomen.
De CVC was tot nu toe (gister voor het laatst gebruikt) nog altijd voldoende.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 29-03-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Anoniem: 352798 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:40:
Hallo Richard,

Heb hetzelfde probleem met een creditcardbetaling richting Engeland. Ik krijg inderdaad steeds dezelfde 968-foutcode. Heb al een paar keer contact gezocht met de Rabobank, maar niemand kan me helpen. Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe ik die (belangrijke) betaling nu voor elkaar moet krijgen.

Is het jou inmiddels gelukt?
Als je deze foutmelding krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.eurodance.eu/rabo.jpg

Druk je op "Help" aldaar staat wel code 968 (verder nergens op internet te vinden behalve dit topic).

Op dit moment komt er een nieuwe creditcard aan! Binnen 3 werkdagen moet die er zijn. Verder een officiele klacht ingediend bij de Rabobank, niet zozeer tegen het personeel (want ik ben uiterst vriendelijk geholpen), maar ze weten werkelijk echt helemaal niets van dit probleem, zelfs helemaal niets van SecureCode implementatie.

Kreeg vanochtend zelfs de vraag of ik toevallig werkzaam ben bij de bank, omdat ik het probleem zo goed kon omschrijven. (zelf konden ze niets anders vermelden dan: "Uw moet uw CreditCard ook niet in uw Random Reader stoppen duh!")

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:55

job

Dit verhaal ook al gezien?
http://www.rabobank.nl/be...n_met_uw_rabo_creditcard/
Een uitleg hoe het moet.

Eigenlijk voor bedrijven (gezien de url), maar wie weet heb je er wat aan.

En als je daar even kijkt zie je dat je dus wel je creditcard in je random reader moet steken.
Klein detail, je moet wel een vernieuwde random reader aanschaffen.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 29-03-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hmm, raar ik heb laatst ook een betaling gedaan met mijn rabobank CC en daar ging alles wel goed. Ik kreeg ook deze vragen. Ik heb het trouwens via Google Chrome op OSX gedaan.

Ik zit in de UK, dus mijn systeem draait op UK tijdzone en de betaling was aan een bedrijf in Frankrijk. Daar ging het goed......

/edit. deze beveiliging is trouwens niet van Rabobank zelf. Ik kreeg precies hetzelfde scherm en instructies bij mijn UK CC. Ik gok dus dat dit een internationaal doorgedrukte beveiliging is.

[ Voor 23% gewijzigd door swtimmer op 29-03-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
job schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:02:
Dit verhaal ook al gezien?
http://www.rabobank.nl/be...n_met_uw_rabo_creditcard/
Een uitleg hoe het moet.

Eigenlijk voor bedrijven (gezien de url), maar wie weet heb je er wat aan.

En als je daar even kijkt zie je dat je dus wel je creditcard in je random reader moet steken.
Klein detail, je moet wel een vernieuwde random reader aanschaffen.
Heb (zoals in topicstart aangegeven) 2 nieuwe readers gekregen (mijn oude waren ook van het nieuwe model overigens).

Probleem lijkt echt aan mijn CC-chip te liggen, die blijkt foute berekeningen uit te voeren. Van de week dus sowieso een update of nieuwe CC het probleem oplost.

Edit: Bedenk me trouwens ook opeens dat oude readers nieteens je CC slikken. Die geven gelijk een antwoord als "pas ongeschikt".

[ Voor 7% gewijzigd door Richard op 29-03-2010 16:12 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352815

Ik heb exact hetzelfde net gehad met een creditcard betaling bij NS Highspeed.
Hetzelfde schermpje, met dezelfde code: zegt de mevrouw van mijn bank: "weet u zeker dat het 968 is? Deze code staat namelijk niet in het systeem en is ook niet bekend bij mij..." Ik word zometeen terug gebeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Anoniem: 352815 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:06:
Ik heb exact hetzelfde net gehad met een creditcard betaling bij NS Highspeed.
Hetzelfde schermpje, met dezelfde code: zegt de mevrouw van mijn bank: "weet u zeker dat het 968 is? Deze code staat namelijk niet in het systeem en is ook niet bekend bij mij..." Ik word zometeen terug gebeld...
Fijn dat er nu toch wat soulmates boven water komen, waarschijnlijk omdat dit topic de enige hit is op google met code 968.

De HELP van SecureCode verwijst overigens naar een gewone html pagina van de Rabobank

Aldaar wordt wel gesproken over code 968 en welteverstaan:
'Foutcode 968: Signeercode is onjuist.' Krijgt u deze melding, herhaal dan de berekening met de S-toets. Blijft de foutcode verschijnen, dan is de kans groot dat de chip van uw pas defect is. Neem contact op met uw Rabobank om een nieuwe pas aan te vragen.
Wat ik verder nog wel kwijt wil, maar erg raar vind:

-2007 Pasje gaat van in kontzak zitten stuk (scheurd nabij de chip), vraag nieuwe aan bij de bank, krijg aldaar de melding dat mijn CreditCard ook vervangen wordt omdat die 1 op 1 gekoppeld zit aan mijn pas. Ik vind het vreemd en ga verder geen moeilijke vragen stellen.

-2008 Pasje gaat van in kontzak zitten stuk (scheurd nabij de chip), vraag nieuwe aan bij de bank, krijg aldaar de melding dat mijn CreditCard ook vervangen wordt omdat die 1 op 1 gekoppeld zit aan mijn pas. Dit keer geef ik commentaar dat op mijn Rabocard een WWF logo staat "Deze kaart wordt ondersteund door" en verder "Deze kaart draagt bij aan een beter klimaat". De dame zegt dat Rabobank het wereldnatuurfonds ondersteund door gebruik van mijn CreditCard. Ik geef aan dat ze beter mijn goed werkende creditcard kunnen behouden, da's beter voor het klimaat (nutteloos plastic verbruik).

-2009 Pasje gaat van in kontzak zitten stuk (scheurd nabij de chip), vraag nieuwe aan bij de bank, krijg aldaar de melding dat mijn CreditCard ook vervangen wordt omdat die 1 op 1 gekoppeld zit aan mijn pas. Ik vind het vreemd en ga verder geen moeilijke vragen stellen.

-Begin 2010 Wordt ik bij Ikea geskimmed. --> Tadaa, geen nieuwe CreditCard, WEL een nieuwe pinpas (wat is dat voor onzin. Als mijn europas stuk gaat in mijn kontzak krijg ik ook een niewe CC, maar bij skimming van Europas krijg ik geen nieuwe CC.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net met de creditcardservice van de Rabobank gebeld. De medewerker (klonk kundig) gaf aan dat mijn chip geblokkeerd is en dat het verholpen moet zijn als ik een nieuwe pincode aanvraag. Ben benieuwd of dat gaat werken, ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Anoniem: 352798 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:23:
Heb net met de creditcardservice van de Rabobank gebeld. De medewerker (klonk kundig) gaf aan dat mijn chip geblokkeerd is en dat het verholpen moet zijn als ik een nieuwe pincode aanvraag. Ben benieuwd of dat gaat werken, ik hou jullie op de hoogte.
Nieuwe pincode zou je zelf moeten kunnen doen bij het pinautomaat zeiden ze bij de lokale Rabo. (Zit ergens op het automaat een menuutje, zo maar even testen met mijn creditcard (als het nog werkt want nieuwe is al in de maak))

Edit: Nieuwe pincode aanvragen (bij de bank) zou sowieso niet kunnen want hoe weet je randomreader dat opeens de pin op je chip anders zou zijn. Verder hier het bewijs dat het echt waar is: http://www.rabobank.nl/pa...de_van_mijn_rabocard.html

[ Voor 21% gewijzigd door Richard op 29-03-2010 17:36 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik ben inmiddels terug van de Rabo pinautomaat, daar kan je inderdaad je pincode van je CC wijzigen, krijg zelf netjes een bonnetje mee: "Uw pincode is gewijzigd". Pincode op de chip is ook netjes mee veranderd, dus niet alleen op strip.

Probleem speelt nog steeds met nieuwe pincode, dus nu zit er voor mij echt niets anders meer op dan geduldig op mijn nieuwe CC te wachten.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben vanavond toch maar even langs de automaat gelopen om de code aan te passen. Maar inderdaad, betalen in het securecode-scherm lukt nog steeds niet. Er zit voor mij ook niets anders op dan een nieuwe kaart aan te vragen.
Het is echt frustrerend dat geen van de 'deskundige' bankmedewerkers kan helpen bij een ogenschijnlijk eenvoudig probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik lees dat jullie er van te voren niets over hebben gehoord, maar hebben jullie geen folder gekregen bij het maandelijkse CreditCard-overizicht..? Zat er bij mij namelijk wel bij.

Daarnaast moet je voor creditcard-vragen meteen bellen met de Servicedesk creditcards, want de 'normale' Rabolijn heeft er namelijk geen enkel verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-01 17:30
Ik heb als RaboBank klant netjes een brief thuis gekregen met informatie over de de in gebruik stelling van SecureCode. Ik heb toevallig net nog een betaling gedaan bij bol.com via SecureCode, ging gewoon goed. Mijn card en random reader zijn beide zo'n 3 jaar oud.

Let dus op dat je het juiste 3-cijferige veiligheidsnummer goed hebt en dat je pincode klopt.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
PhoenixT schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:24:
Ik heb als RaboBank klant netjes een brief thuis gekregen met informatie over de de in gebruik stelling van SecureCode. Ik heb toevallig net nog een betaling gedaan bij bol.com via SecureCode, ging gewoon goed. Mijn card en random reader zijn beide zo'n 3 jaar oud.

Let dus op dat je het juiste 3-cijferige veiligheidsnummer goed hebt en dat je pincode klopt.
Ik heb geen brief gehad (ook niet bij creditcard afschriften.

Dat de 3 cijferige CVN goed is lijkt me duidelijk (dat moest altijd al goed zijn), dat de pincode klopt lijkt me ook logisch want anders genereerd je RandomReader geen code maar krijg je gewoon een foutmelding: "Pincode onjuist".

Het stadium "gebruikersfout" zijn we allang voorbij (naar mijn mening is het nooit een gebruikersfout geweest). Iets in het "systeem" zit niet lekker. Het is een rotte CreditCardChip, of mijn chip staat bij Mastercard gewoon niet als "geautoriseerd" om voor deze CreditCard Securecodes te genereren.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geloof het of niet, vanavond lukte het ineens wel om te betalen. De Rabobank heeft duidelijk iets gewijzigd in hun instellingen.
Ben benieuwd of het jou nu ook lukt, Richard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Anoniem: 352798 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:27:
Geloof het of niet, vanavond lukte het ineens wel om te betalen. De Rabobank heeft duidelijk iets gewijzigd in hun instellingen.
Ben benieuwd of het jou nu ook lukt, Richard.
Zal straks eens kijken, maar wellicht dat het bij mij nu niet werkt omdat er inmiddels misschien wel al een nieuwe CreditCard is aangemaakt en onderweg is.

Veder ben ik niet zo heel erg voorstander van het "proberen". Het is mijn (anonieme) PrePaid SIMkaart die ik van geld probeer te voorzien, en daar is nu dus al 20x een mislukte CreditCard betaling mee gedaan. Als ze het niet vertrouwen ben ik straks mijn nummer kwijt.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Werkt nog steeds niet na wat testen, blijkt dat Bartsmit.com tegenwoordig ook deze beveiliging heeft.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:21
[b][message=33727151,noline]-Begin 2010 Wordt ik bij Ikea geskimmed. --> Tadaa, geen nieuwe CreditCard, WEL een nieuwe pinpas (wat is dat voor onzin. Als mijn europas stuk gaat in mijn kontzak krijg ik ook een niewe CC, maar bij skimming van Europas krijg ik geen nieuwe CC.
Vanaf medio 2009 is de Rabobank gestopt met het verstrekken van 2 nieuwe passen tegelijk. Hier kwam ik achter nadat ik vanwege mijn kapotte bankpas ook me creditcard alvast had geshred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358004

Ik liep gisteren ook tegen dit probleem aan met een site in Engeland. Vervolgens de creditcardservice van de Rabobank gebeld. Zij gaven de schuld aan de site, maar daar ben ik na het lezen van dit topic dus niet zo zeker meer van. Ik ben wel benieuwd of iemand inmiddels al een oplossing heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:57
En het lijkt allemaal zo makkelijk als je Rabo moet geloven:
https://www.rabobank.nl/p...nu/veiligheid/securecode/
http://mediaarchief.rabobank.nl/demos/securecode/

Als ik met mijn Randomreader navigeer door het menu zie ik ook een optie "Secure Code" wat is hier anders aan dan de standaard S?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 12:20
Blij dat ik dit topic heb gevonden! Het lukte mij eerst ook niet om te betalen met m'n creditcard van de Rabobank. En voor zover ik weet heb ik ook nooit informatie over deze nieuwe manier van beveiligen gekregen.

Het probleem dat ik had was dat ik probeerde te bevestigen met m'n gewone bankkaart :+ Behoorlijk stom misschien, maar komt ook uit gewoonte: ik had nog nooit m'n creditcard in die reader gestopt, waarom zou je ook?
Dus voor anderen die misschien hetzelfde overkomt: je moet je creditcard in de reader stoppen om de juiste signeercode te krijgen 8) (en je moet een recente reader hebben blijkt uit de verhalen hierboven).

PS3/4/5 PSN: FDK

Pagina: 1