Hallow forum,
Ik heb serieuse problemen met mijn pc, zal verhaal van begin vertellen.
1, Het begon toen op een dag mijn pc niet meer aan ging, geen lampjes, geen fans niks.
Naar pc winkel toegebracht, hun hebben als oorzaak gevonden mobo. Dus nieuw mobo geinstalleerd
Pc thuis opnieuw geinstalleerd, kreeg ik de geluidskaart niet meer geinstalleerd. Tijden installeren van de geluidskaartdriver kreeg ik blauwscherm met memorydump.
Oké geluidskaart krijg ik niet geinstalleerd.
Paar dagen later, pc start niet op:
Alle fans gaan draaien,
Hoor processor aanslaan,
Roode lampje gaat niet knipperen (hardeschijf)
En geen beeld
2, Pc weer terug naar de computerzaak. Weer nieuw mobo geinstalleerd, zonder geluidskaart proberen.
Hielp niet nogsteets bovengenoemde probleem.
3, Pc weer weg blijkt mijn voeding stuk te zijn, tijdens testen deed hij het telkens. Hun uitgebreide test gedaan, blijkt dat de voeding na een halfuur draaien gewoon uitviel.
Dus nieuwe voeding erin. Deed het voor 3 dagen en wederom probleem niet opgelost.
Daar kwam nog bij dat de grafischekaart kapot is gegaan, In het begin kleuren sterren op scherm. Vervolgens windowsscherm (xp) en sterren weg.
Driver geinstalleerd, hele scherm vol met rood/groene kleuren sterren (piksels). Werd als maar erger, en nee de kaart is niet geclockt.
4, Nieuwe hardeschijf geinstalleerd, paar dagen later nog het zelfde probleem + in een spel (supreme commander 2) jumpt hij naar bureau, ~3seconden en springt weer terug in spel (windows7 32- en 64Bit)
5, Bleek nieuwe hardeschijf kapot te zijn, nieuwe er in.
Nogsteets pc die niet altijd opstart, spel dat zeg maar halfuur in game gaat jumpen naar desktop.
6, Geprobeerd xp te installeeren, missing files installatie stopt er mee. Daarna kwam hij niet eens verder na hardware configureren (doet hij na dat je een toets hebt ingedrukt om te booten van dvd). Pc starte gewoon opnieuw op.
Oude pc specs, Nieuwe pc specs,
Dualcore 3Ghz ----> Dualcore 3Ghz
2Gig geheugen 800Ghz ----> 2Gig geheugen 800Ghz
8800GTX ----> 285GTX
Creative x-fi dacht ik (pci) ----> Xonar XD (pci-e)
300 gig hardisk ----> Snelle 1T hardisk
Nogaltijd probleem niet opgelost, ondertussen pc 6 keer heen gebracht.
Nog gekeken voor monitor of hij stroompjes terug stuurt, niks.
Zonder internet kabel. Is het ook niet.
Ben echt ten einde raad met men pc. Please help
Groetjes, Acom
Ik heb serieuse problemen met mijn pc, zal verhaal van begin vertellen.
1, Het begon toen op een dag mijn pc niet meer aan ging, geen lampjes, geen fans niks.
Naar pc winkel toegebracht, hun hebben als oorzaak gevonden mobo. Dus nieuw mobo geinstalleerd
Pc thuis opnieuw geinstalleerd, kreeg ik de geluidskaart niet meer geinstalleerd. Tijden installeren van de geluidskaartdriver kreeg ik blauwscherm met memorydump.
Oké geluidskaart krijg ik niet geinstalleerd.
Paar dagen later, pc start niet op:
Alle fans gaan draaien,
Hoor processor aanslaan,
Roode lampje gaat niet knipperen (hardeschijf)
En geen beeld
2, Pc weer terug naar de computerzaak. Weer nieuw mobo geinstalleerd, zonder geluidskaart proberen.
Hielp niet nogsteets bovengenoemde probleem.
3, Pc weer weg blijkt mijn voeding stuk te zijn, tijdens testen deed hij het telkens. Hun uitgebreide test gedaan, blijkt dat de voeding na een halfuur draaien gewoon uitviel.
Dus nieuwe voeding erin. Deed het voor 3 dagen en wederom probleem niet opgelost.
Daar kwam nog bij dat de grafischekaart kapot is gegaan, In het begin kleuren sterren op scherm. Vervolgens windowsscherm (xp) en sterren weg.
Driver geinstalleerd, hele scherm vol met rood/groene kleuren sterren (piksels). Werd als maar erger, en nee de kaart is niet geclockt.
4, Nieuwe hardeschijf geinstalleerd, paar dagen later nog het zelfde probleem + in een spel (supreme commander 2) jumpt hij naar bureau, ~3seconden en springt weer terug in spel (windows7 32- en 64Bit)
5, Bleek nieuwe hardeschijf kapot te zijn, nieuwe er in.
Nogsteets pc die niet altijd opstart, spel dat zeg maar halfuur in game gaat jumpen naar desktop.
6, Geprobeerd xp te installeeren, missing files installatie stopt er mee. Daarna kwam hij niet eens verder na hardware configureren (doet hij na dat je een toets hebt ingedrukt om te booten van dvd). Pc starte gewoon opnieuw op.
Oude pc specs, Nieuwe pc specs,
Dualcore 3Ghz ----> Dualcore 3Ghz
2Gig geheugen 800Ghz ----> 2Gig geheugen 800Ghz
8800GTX ----> 285GTX
Creative x-fi dacht ik (pci) ----> Xonar XD (pci-e)
300 gig hardisk ----> Snelle 1T hardisk
Nogaltijd probleem niet opgelost, ondertussen pc 6 keer heen gebracht.
Nog gekeken voor monitor of hij stroompjes terug stuurt, niks.
Zonder internet kabel. Is het ook niet.
Ben echt ten einde raad met men pc. Please help
Groetjes, Acom