Computer start niet altijd op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-03-2022
Hallow forum,

Ik heb serieuse problemen met mijn pc, zal verhaal van begin vertellen.

1, Het begon toen op een dag mijn pc niet meer aan ging, geen lampjes, geen fans niks.
Naar pc winkel toegebracht, hun hebben als oorzaak gevonden mobo. Dus nieuw mobo geinstalleerd

Pc thuis opnieuw geinstalleerd, kreeg ik de geluidskaart niet meer geinstalleerd. Tijden installeren van de geluidskaartdriver kreeg ik blauwscherm met memorydump.
Oké geluidskaart krijg ik niet geinstalleerd.

Paar dagen later, pc start niet op:
Alle fans gaan draaien,
Hoor processor aanslaan,
Roode lampje gaat niet knipperen (hardeschijf)
En geen beeld

2, Pc weer terug naar de computerzaak. Weer nieuw mobo geinstalleerd, zonder geluidskaart proberen.
Hielp niet nogsteets bovengenoemde probleem.

3, Pc weer weg blijkt mijn voeding stuk te zijn, tijdens testen deed hij het telkens. Hun uitgebreide test gedaan, blijkt dat de voeding na een halfuur draaien gewoon uitviel.
Dus nieuwe voeding erin. Deed het voor 3 dagen en wederom probleem niet opgelost.
Daar kwam nog bij dat de grafischekaart kapot is gegaan, In het begin kleuren sterren op scherm. Vervolgens windowsscherm (xp) en sterren weg.
Driver geinstalleerd, hele scherm vol met rood/groene kleuren sterren (piksels). Werd als maar erger, en nee de kaart is niet geclockt.

4, Nieuwe hardeschijf geinstalleerd, paar dagen later nog het zelfde probleem + in een spel (supreme commander 2) jumpt hij naar bureau, ~3seconden en springt weer terug in spel (windows7 32- en 64Bit)

5, Bleek nieuwe hardeschijf kapot te zijn, nieuwe er in.
Nogsteets pc die niet altijd opstart, spel dat zeg maar halfuur in game gaat jumpen naar desktop.

6, Geprobeerd xp te installeeren, missing files installatie stopt er mee. Daarna kwam hij niet eens verder na hardware configureren (doet hij na dat je een toets hebt ingedrukt om te booten van dvd). Pc starte gewoon opnieuw op.

Oude pc specs, Nieuwe pc specs,

Dualcore 3Ghz ----> Dualcore 3Ghz
2Gig geheugen 800Ghz ----> 2Gig geheugen 800Ghz
8800GTX ----> 285GTX
Creative x-fi dacht ik (pci) ----> Xonar XD (pci-e)
300 gig hardisk ----> Snelle 1T hardisk

Nogaltijd probleem niet opgelost, ondertussen pc 6 keer heen gebracht.
Nog gekeken voor monitor of hij stroompjes terug stuurt, niks.
Zonder internet kabel. Is het ook niet.

Ben echt ten einde raad met men pc. Please help :?

Groetjes, Acom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
PC aangesloten o peen geaard stopcontact? Als het ene na het andere compenent ermee uitscheidt is in veel gevallen de stroomvoorziening een boosdoener.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
niekje87 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:35:
PC aangesloten o peen geaard stopcontact? Als het ene na het andere compenent ermee uitscheidt is in veel gevallen de stroomvoorziening een boosdoener.
Jaja nieuw huis, alles is geaard. ;)

Verder heeft de vorige hardware ruim 2 jaar gedraait

[ Voor 8% gewijzigd door Acom op 26-03-2010 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Het enige waar ik niets over lees is het geheugen. In de nieuwe en de oude specs staan alleen beide keren 2GB 800Mhz. Als ik jou was zou ik eens een nachtje memtest laten draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door Rupie op 26-03-2010 21:33 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
Pc is nu nog weg, kreeg windows xp niet geinstalleerd, missing files. Daarna zal ik memory testen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

hmm, heb je gecheckt of dat je pc geen contact maakt ? en of er niet een los schroefje ergens zit misschien ? andere stroomkabel aan je voeding ? Als er een schroefje zit tussen je moederbord en je behuizing kan die contact maken en dat kan problemen geven. Valt me wel op dat je processor het nog niet begeven heeft namelijk.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
Heb er ander voedingskabel aan gehangen, schroefjes zitten ook goed vast. Niet te hopen dat die het ook begeeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

en, hoe houdt hij zich ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
wie is hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 11:02

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Henk }:O

Zonder grappen, heb je memtest86+ al een nachtje laten draaien?
Verder kan het best zijn dat je kapotte voeding genoemde pc-onderdelen heeft gesloopt, wat het vreemde gedrag oplevert.
Wat voor voeding heb je?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

hij .. of is je pc een vrouwtje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
w4rguy schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:43:
[...]

hij .. of is je pc een vrouwtje ?
geen vooruitgang, mare pc is nu nogaltijd bij pcboer. Kreeg zelf windows niet geinstalleerd (missing files).
Na de andere stroom kabel deed hij het nog net zo slecht.

@Ghost dog, ik heb een donkerbruin vermoeden dat de stukke voeding dit nieuwe mobo nog heeft gesloopt. Maar computer is een hobby, volgens pcboer is dat haast niet mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Een kapotte voeding kan prima een mobo slopen (en alle andere onderdelen van een pc). Daarom is het (ik zeg het keer op keer) heel erg belangrijk een betrouwbare (dus goede) voeding te hebben, omdat alles in je pc daarvan afhankelijk is. Als het voltage te veel afwijkt van wat het moet zijn, of er (veel) te veel stroom gaat lopen over een lijn gaan er dingen kapot, het moederbord is daar geen uitzondering op.

Nogmaals:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ghost Dog schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:48:
Een kapotte voeding kan prima een mobo slopen (en alle andere onderdelen van een pc). Daarom is het (ik zeg het keer op keer) heel erg belangrijk een betrouwbare (dus goede) voeding te hebben, omdat alles in je pc daarvan afhankelijk is. Als het voltage te veel afwijkt van wat het moet zijn, of er (veel) te veel stroom gaat lopen over een lijn gaan er dingen kapot, het moederbord is daar geen uitzondering op.

Nogmaals:

[...]
wat hij zegt inderdaad.

Het kan geen toeval zijn dat alles kapot gaat achter elkaar aan. Of de grootste prutser heeft dat ding in elkaar gezet, of er is iets kapot wat zorgt voor een kettingreactie. Het enige onderdeel wat AL je onderdelen aanspreekt in je pc is de voeding, en al was je processor kapot .. dan is je processor kapot .. die stuurt verder niets aan (een processor kan niet tegen een grafische kaarrt zeggen:"doe dit eens waar je kapot van gaat." dan zegt de grafische kaart tegen de processor (wat elke randebiel zou doen overigens):" fok jou, ik ga uit!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
hallow,

Ik had een combat power voeding atx 750 watt 2 jaar geleden gekocht voor 50euro
Nu heb ik een 650watt voeding, ziet er goedkoop uit, kastje zelf is 1cm kleiner aan alle kanten, kabels passen allemaal maar net aan(lengte).

Stukke voeding heeft nog met dit nieuew mobo gedraait, dus ik denk dat mobo daardoor niet 100% functioneerd.

Verder vandaag telefoontej gehad, windows xp wou niet installeren omdat er nog windows7 bestanden op stonden. deze hebben ze met een speciaal programme verwijderd.

enige orginelen is de proccesor en de geheugenbankjes. ow trouwens de dvdspeler heeft het ook heel even niet gedaan!!! daarna ging pc weer naar pcboer

mijn dank is groot dat jullie helpen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
Vandaag pc opgehaald, eerste wat het niet doet is het geluid,

ik driver uninstalleren en opnieuwe installeren. Weer geluid, pc start opnieuw op geluid weer helemaal weg.

Stekkers aangesloten op onboard geluidskaart en hij doet het, Geluidskaart is nieuw! :(

Staat nu xp home edition op! Ga nu tijdje op xp draaien kijken of opstart problemen nog terug komen, en zal spel installeeren (jump to desktop tijdens spelen).

Dinsdag komt er iemand van de pcwinkel langs kijken of hier heeeel misschien iets fout zit!!!

klote pc |:(

Oké memory bankjes uit men ander pc gepakt, blijkbaar 2gig en ~500 ghz. Pc gaat niet aan.

Spel geinstalleerd, wil hem starten, blauwscherm!! Normaalgesproken zie je ook een memorydump aftellen nu NIET.
Nog geprobeerd met één bankje daarna ander bankje, allebij niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Acom op 02-04-2010 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Heb je memtest al een keer een nacht aan laten staan ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk is alles nu in orde, anders zou je een klacht in kunnen dienen bij de geschillencie.
Na 3 x reparatie, geen resultaat? Wat is het merk en type van de PC?

Misschien was de aanschaf van een nieuwe PC goedkoper geweest c.q. in de PCwinkel zijn het "prutsers"
zal wel een hoop Euris al gekost hebben?
Of het viel allemaal nog onder de garantie _/-\o_ , zal helaas wel niet.
TIP:Wat ik doe is ook meestal ter plaatste in de winkel alles controleren, anders is het jouw woord tegen de PCwinkel qua ontstaan van defecten. 8)7
Heb je de oude mobo gezien, c.q. teruggevraagd, ter zekerheid dat ze hem wel vervangen hebben?

Probleem is voor een "leek" dat je ook niet weet of de reparaties noodzakelijk waren c.q. dat de reparaties daadwerkelijk uitgevoerd zijn, is net als bij een auto, die ze repareren. Je moet er maar op vertrouwen. :|

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
@ Rupie, heb memory uit oude pc gepakt en de pc ging niet eens aan! dat zecht al genoeg. heb tester op pc staan, probleem is een cdtje.

@lionek, 3x is ondertussen 6x. Hij rekende al geen loonskosten meer omdat het voor hun ook nieuwe is en niet weten wat het is.
Het heeft mij tot nu toe 700+ gekost, komt voornamelijk door dure videokaart.
Zijn verhalen worden ook beetje ongeloofwaardig! dat geef ik je toe, hij denkt dat hij alles aan kan praten.

Oude mobo was vervangen, ik heb pc zelf gebouwd dus weet wat er in zat :P Wat ik echter niet snap aan het verhaal is dat toen ik zij "de voeding, dus mobo is niet stuk". Hij zij "die hebben we weggegooit er waren pinnen verbogen!" ik was het niet met inbouwen 2 jaargeleden.

Zwaar klote dit, Maar wat denken jullie Ik denk dat mobo stuk is, dit door maand met stukke voeding te hebben gedraait!!! mobo is garantie, net als de rest op proccesor en geheugen na. Maarja hoe moet ik hem overtuigen!

Asus mobo en videokaart, xonar dx pci-e geluidskaart (p.s. hoor geen verschil tussen deze goede kaart en oude goedkopere ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Acom op 03-04-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

ok now it's really getting freaky .. denk dat je pc h4x0red is :P. Je hebt dus nu een nieuw mobo, voeding en graka en sound card .. en nog flikkert ie uit ? heb je de soudn card ook in een andere pc gestopt (pci kaart gesloopt?). zelf de installatie van XP nagelopen zodat je zeker weet dfat die prutsertjes het wel goed hebben gedaan ? en laat hem maar bewijzen dat pins krom waren op je mobo. Zolang je het niet heb gezien was er niks aan de hand. daarnaast blijft het jouw eigendom en als jij het moederbord terug wil (hoe kapot dan ook) zijn zij verplicht aan je verzoek te voldoen. Als zij dit niet doen is het diefstal. Als het achterlicht van je auto kapot is en je laat hem fixen en zij verklaren hem total loss dan gooien ze je auto toch ook niet weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Nogal logisch dat de pc nog steeds niet goed werkt als de oude voeding meuk heeft gesloopt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
Hallow liebe leute,

Oké bij de videokaart zat een dvdtje, hier staat gamers osd op! Dit programma zorgten voor het niet goed functioneren van het spel!!!

Echter liep het spel eerste keer spelen na 5min gelijk vast (geluid blijft ook hangen). Pc gerestart en bleef hij stil staan op mobo laadscherm! Pc nog keer gereset deed het weer.

Nu net liep pc vast tijdens interneten, wederom geluid bleef hangen. Gereset en stond hij vast op zwart scherm. reset stond hij vast op mobo scherm, toen pas ging de pc weer aan!
Groetjes

[ Voor 21% gewijzigd door Acom op 11-04-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

you've got satan's pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Rupie schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:24:
Heb je memtest al een keer een nacht aan laten staan ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
heb een cdtje nodig! of kan het op een ander manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Waarom is een CD een probleem? Heb je geen brander? Er moet toch wel een manier zijn om aan een gebrand CD'tje met memtest86+ te komen? Tenzij je rigoureus nieuw geheugen gaat kopen, is het echt de enige goede manier om er achter te komen of je geheugen wel of niet goed werkt.
Je kan ook een USB stick bootable maken met Ubuntu, daar zit standaard memtest bij.

[ Voor 44% gewijzigd door Ghost Dog op 13-04-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
heey,

ga ik dat proberen!! Ik heb geen cdtjes liggen :P

Maar dan nog iets, als ik er alleen 2x 1gig ~500Ghz in stop start pc niet op. Verder was geheugen uitbreiding ook niet mogenlijk (moeten 4 dezelfde bankjes zijn).

Dit alles vind ik al verdacht, maar zal usb boot gebruiken en weten we meer!

Groetjes

[ Voor 18% gewijzigd door Acom op 13-04-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik hoop dat je MHz bedoelt. ;)

Maar het is inderdaad vreemd dat je pc niet opstart met 2 reepjes op 500MHz als het geheugen op 800MHz zou moeten kunnen draaien.

Testen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
Het is echt niet te filmen dit, nu wil ik ubuntu installeeren. Kreeg installatie scherm, had ik afgesloten startte hem weer op.
Windows heeft geen schijf gevonden, ik kijken of de dvd speler open gaat. Deed ie, pc opnieuw opgestart. Nu is mijn dvd speler gestorven (gaat niet open geen lampjes niks).

Ik op andere pc ubuntu op usb geinstalleerd.
Nu krijg ik hem niet geboot, staat in boot device keuze's! klik hem aan start windows gewoon op.
Word echt helemaal gek van dit apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Heb je nou al dingen getest dan?
Het is nogal wiedes dat er van alles mis blijft gaan als je het probleem niet bij de bron oplost.
Ik merk er weinig van dat je echt iets doet met tips die gegeven worden, terwijl het niet extreem moeilijk is om op te lossen.
Acom schreef op donderdag 01 april 2010 @ 18:01:
hallow,

Ik had een combat power voeding atx 750 watt 2 jaar geleden gekocht voor 50euro
Nu heb ik een 650watt voeding, ziet er goedkoop uit, kastje zelf is 1cm kleiner aan alle kanten, kabels passen allemaal maar net aan(lengte).

Stukke voeding heeft nog met dit nieuew mobo gedraait, dus ik denk dat mobo daardoor niet 100% functioneerd.
Dit zegt mij namelijk dat je nog steeds een rotzooivoeding hebt, en daardoor blijft het mis gaan.
Als je hiermee door blijft werken gaat alles vanzelf kapot, en blijf je dus aan de gang, dweilen met de kraan open zogezegd. Fixen dus!

[ Voor 14% gewijzigd door Ghost Dog op 14-04-2010 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
Een pc die het doet, kost mij vervolgens 700+

En nu moet ik betaalde voeding, vervangen door nieuwe + insetkosten. Heeft mij al heel veel geld gekost :?
Weet niet goed wat ik hiermee moet, had beter geweest meteen nieuwe pc te kopen.

Zet eerst dvd speler/brander oude pc over in nieuwe, ga ik zorgen dat ik geheugen kan testen!

Denk dat ik nieuwe voeding en mobo inlaat zetten, vervolgens kijk of alles goed werkt en dan geheugen uitbreiding.

Als dit ooit nog maar goed komt! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Je zou ook kunnen overwegen om de voeding er zelf in te zetten natuurlijk, zo ingewikkeld is het allemaal niet. Een nieuwe voeding kost je mischien een keer 40 euro (als je even in de V&A kijkt kun je vast wel wat vinden).

En daarnaast, als het aan de voeding blijkt te liggen die door de pc boer geplaatst is (staat in je TS) heb je ongetwijfeld garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Als de voeding alels heeft gesloopt wat je lief is kun je dit inderdaad terughalen bij de producent van de voeding. Zij hebben namelijk een product geleverd wat alles sloopt. Als zij niet betalen omdat de webshop een kapotte voeding geleverd zou heben kun je het alsnog op de shop verhalen. Een shop moet hier een aansprakelijkheidsverzekering voor hebben dus zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
Hallow forum,

Vandaag deed dvd speler het weer :) Vond een herschrijfbare dvd, ubuntu op gezet. Vervolgens 5 uur lang memory test gedaan, 0 errors!!! :P dat zit dus goed.

Bij nader inzien lijkt voeding wel goed te zijn, normaal zit voeding boven in kast bij mij onder dus vandaar éen te korte kabel (stroom kapel bij proccesor).

Pc starte verder weer niet op vandaag, af en toe krijg ik zwart scherm (in windows zelf). Na memory test heel lang geduurt voor hij opgestart was.

morge pc weer weg brengen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Acom schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:55:
Vandaag deed dvd speler het weer :) Vond een herschrijfbare dvd, ubuntu op gezet. Vervolgens 5 uur lang memory test gedaan, 0 errors!!! :P dat zit dus goed.
Nee.
Je moet memtest86+ minstens 8 uur laten draaien om wat zinnigs te kunnen zeggen (en hoe langer hoe beter), soms krijg je na 6 of 8 uur alsnog fouten, wat dus betekent dat je systeem niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
heey,

De ene zecht 2 uur de andere 8, pc doet er nu zeker 10 min over op te starten. In windows krijg ik soms ineens zwart scherm.

Teveel problemen om bij de memory na 5uur testen te zeggen nog meer uur draaien. Als in memory zit lijkt het mij dat hij al lang wat had moeten vinden.

Maargoed pc gaat vandaag weer de deur uit. Ze zullen zien dat pc 10min overdoet met opstarten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Goh nu lijkt het dus toch niet je hardware te zijn. waarom? Ik leg het je uit :

Je pc geeft in windows een zwart scherm (is kut).

Mmtest86 kan 5 UUR lang achter elkaar draaien! Dit betekend dat je hardware wel snor zit, want anders had ie eruit moeten klappen.

Reinstall je windows eens, of laat een dag lang Ubuntu live Cd draaien. Van de lvie cd moet je niet verwachten dat het snel werkt (is en blijft een cd) maar dan kun je kijken of hij blijft draaien. Als je beeld eruit klapt in Ubuntu kan het zijn dat je videokaart gaar is, of de drivers van je videokaart in ubuntu zijn gaar.

als je ubuntu hebt gedraaid zou ik een windows reinstall doen van een NIEUWE CD! Dan weet je zeker dat de installatiefiles niet beschadigd zijn (erg belangrijk)! Als je pc er DAN nog uit klapt zou ik eens een nieuwe HDD proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
Dit is al de tweede Nieuwe hdd, ik laat het pc zaak uitzoeken. Daar is alles in garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Acom schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:47:
Dit is al de tweede Nieuwe hdd, ik laat het pc zaak uitzoeken. Daar is alles in garantie.
Waarom kom jij hier eigenlijk nog vragen stellen?

Ik zit echt met verbazing te lezen hoe je bijna elke tip naast je neer legt en je eigen plan trekt.

Naja, succes bij die pc za(a)k dan maar.

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
Catz schreef op donderdag 15 april 2010 @ 09:55:
[...]

Waarom kom jij hier eigenlijk nog vragen stellen?

Ik zit echt met verbazing te lezen hoe je bijna elke tip naast je neer legt en je eigen plan trekt.

Naja, succes bij die pc za(a)k dan maar.
Dat leg ik je uit, heeft al ruim 700 euro gekost. Bijna alles is garantie, als ik zelf ga vervangen kan ik garantie gedag zwaaien (pc zaak word ook beetje gek van deze pc, moet voorzichtig aan doen).

P.s. pc is al bij pc boer dus kan W4rguys software niet proberen

[ Voor 6% gewijzigd door Acom op 15-04-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Wat voor voeding heb je nu?
Die beide voedingen waar je het eerst over had zijn allebei prut, en als je daarmee blijft werken blijft alles kapot gaan, dus vervang hem, want anders blijf je met geld smijten zonder een cm verder te komen.

Verder vind ik het ook apart dat je erg weinig doet met tips van ons.

Memtest86+ 5 uur draaien is redelijk, maar niet genoeg om definitief te kunnen zeggen dat je geheugen goed werkt. Zoals ik al zei worden er soms toch nog na 6 uur of langer een boel fouten gevonden, wat dus betekent dat je systeem nog steeds instabiel is.

Verder zou ik inderdaad eens een LiveCD proberen, als je pc daarmee nog steeds blijft crashen ligt het zeker aan je hardware.

Dus:
• Voeding vervangen door een goede voeding (Antec, Corsair, Enermax, Nexus of Seasonic, of, van iets mindere kwaliteit maar nog steeds goed: be quiet!, Cooler Master, OCZ of Zalman)
• Geheugen testen
• LiveCD draaien
• HDD scannen op slechte sectoren
• Andere videokaart proberen

[ Voor 17% gewijzigd door Ghost Dog op 15-04-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Pc weer weg blijkt mijn voeding stuk te zijn, tijdens testen deed hij het telkens. Hun uitgebreide test gedaan, blijkt dat de voeding na een halfuur draaien gewoon uitviel.
Bij nader inzien lijkt voeding wel goed te zijn, normaal zit voeding boven in kast bij mij onder dus vandaar éen te korte kabel (stroom kapel bij proccesor).
Bij je eerste voeding was het probleem dat hij het leek te doen terwijl dit dus niet het geval was. Nu concludeer je dat het niet de voeding is omdat hij het lijkt te doen. Bij dit soort problemen is het een kwestie van zeker weten (door goed te testen / onderdelen te vervangen) anders krijg je het nooit opgelost.

Voor de zekerheid... je hebt al wel de kabel tussen de voeding en je stopcontact een keer vervangen? En een ander stopcontact geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
@Rupie Andere kabel naar voeding zit er al, al benenden ingeprikt dus andere contactdoos is het ook niet.

@Ghost Dog:
had foto's gemaakt, moet alleen nog even opzetten Wat ik kan zien van mijn mobiel is een:
Spire SP-ATX-650W-PFC

PC boer is boos omdat ik geen vertrouwen in hun heb, en ik zelf op internet zoek. Accepteerd pc niet meer (hier ga ik nog werk van maken, heb niets voor niets betaald).

Dus pc staat weer thuis, als ik weer thuis ben zal ik testen. Probleem is echter wel dat pc 10 min opstart. Of gewoon niet op wil starten.

Dus:
- windows opnieuwe installeren
- Zal kijken of ik de live cd snap, al heb ik echt geen idee wat het inhoud.
- geheugen langer testen.

- Hoe moet ik HDD scannen?

Videokaart wil ik niet aan zitten, dat is echt te duur.

Jullie denken slechte nieuwe voeding?
Heb een goed werkende voeding van 350Watt kan ik deze gebruiken (voor testen)?

Is er een manier om mobo te testen?
P.s. Wel duure "tips" :|

[ Voor 5% gewijzigd door Acom op 15-04-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Acom schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:54:
@Rupie Andere kabel naar voeding zit er al, al benenden ingeprikt dus andere contactdoos is het ook niet.

@Ghost Dog:
had foto's gemaakt, moet alleen nog even opzetten Wat ik kan zien van mijn mobiel is een:
Spire SP-ATX-650W-PFC
Spire is niet echt een goed merk, dus het zou de voeding kunnen zijn.
PC boer is boos omdat ik geen vertrouwen in hun heb, en ik zelf op internet zoek. Accepteerd pc niet meer (hier ga ik nog werk van maken, heb niets voor niets betaald).
Die pc-boer is een prutser als hij het na 7 keer nog niet heeft op kunnen lossen.
Jij hebt daar een geassembleerde pc gekocht, je hebt er zelf niets raars mee gedaan en je hebt nog garantie, dus je hebt recht op een werkende pc, en reparatie zou gratis moeten zijn binnen de voorwaarden.
Dat zij het niet kunnen oplossen, zelfs niet na 7 keer terugkomen, is hun probleem.
(Welke computerzaak gaat het over eigenlijk? Misschien kan je er een shopreview over schrijven.)
Dus pc staat weer thuis, als ik weer thuis ben zal ik testen. Probleem is echter wel dat pc 10 min opstart. Of gewoon niet op wil starten.

Dus:
- windows opnieuwe installeren
- Zal kijken of ik de live cd snap, al heb ik echt geen idee wat het inhoud.
- geheugen langer testen.

- Hoe moet ik HDD scannen?
HDD scannen doe je met HDTune. De 15 dagen free trial is gratis te downloaden. In HDTune onder het kopje 'Error Scan', het vinkje bij 'quick scan' uitzetten, en een scan doen. Dit duurt ongeveer 1.5 hr.
Als je dan toch HDTune hebt, ook even kijken onder het tabblad 'Health' of er S.M.A.R.T.-errors zijn. In dat geval is er waarschijnlijk ook iets mis.
Videokaart wil ik niet aan zitten, dat is echt te duur.

Jullie denken slechte nieuwe voeding?
Heb een goed werkende voeding van 350Watt kan ik deze gebruiken (voor testen)?
Welk merk is die voeding van 350W?
Is er een manier om mobo te testen?
P.s. Wel duure "tips" :|
De enige manier om je moederbord definitief uit te sluiten is een ander moederbord proberen.

Heb je 1 of 2 reepjes geheugen?
Gaat het ook steeds mis als je 1 reepje geheugen in je pc hebt zitten?

[ Voor 52% gewijzigd door Ghost Dog op 15-04-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik wil ook de naam van die shop wel eens weten. Zelf repareer ik computers voor directe vrienden en familie en wat deze flikker doet kan gewoon ECHT niet, dat is gewoon NOT DONE!.

oke back to the story:

een live cd is heel simpel.
Download de .iso hier: http://www.ubuntu.com/getubuntu/download
Brand de inhoude van de iso met Nero of freeisoburner of iets dergelijks (gebruik je fantasie. PAK NIET DE DATA UIT EN BRAND DIE OP DE CD. Dan is hij namelijk vaak niet opstartbaar (bootable).

Stop de cd/dvd in je pc en start je pc op vanaf de cd-rom (eventueel instellingen in je BIOS wijzigen (boot device priority)).

Het menu van Ubuntu komt omhoog. Selecteer dat je Ubuntu wilt gebruiken zonder wijzigingen aan je pc te krijgen. Ubuntu is een linux distributie, het heeft zelf aardig wat sdrivers onder de kap dus je zou er mee moeten kunnen werken. Als je software wilt installeren gebruik dan even de simpele methode:

Open een terminal (office tools ofzo volgensmij?) of druk op alt+F3 tot en metF7 zoiets (elke Fx is een aparte terminal).
voer in:
sudo passwd root (enter)
voer je wachtwoord in die je wilt (instructies)
su(enter)
voer je wachtwoord in(enter ofcourse)
apt-get $zoekterm (enter)

waarbij $zoekterm natuurlijk gewoon "firefox" zonder quote is bijvoorbeeld. Ubuntu installeert dan automatisch Firefox. Gelukkig is ubuntu van zichzelf voorzien van onze lieve browser.

ik hoor het wel
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
hallow allen,

@ghost dog,

Had geheugen bankjes al eerder onstebeurd in gedaan, problemen bleven. Geheugen uit oude pc gepakt pc ging niet eens aan.

@Warguy

Had ubuntu geinstalleerd, kreeg ik een hele waslijst met data die hij niet kon vinden (ging niet verder). Daarna had mijn pc geen contact meer met dvdspeler, dus kon niet verder.

Dus kan nu niets doen met mijn pc! Moet hem hardwarematig zo houden voor garantie. Softwarematig kan ik niets doen wegens communicatie problemen dvdspeler.

Even afwachten dus :|

[ Voor 27% gewijzigd door Acom op 28-04-2010 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
Blijkt nu dat op mijn mobo één van de usb aansluitingen niet werkt. DVD speler op andere poort gezet en toen deed hij het. Cardreader op stukker poort en geen contact.

DVD speler doet het dus heb gelijk Windows 7 64Bit geinstalleerd. Memory test opnieuew gedraait, nu 9 uur en hij heeft niets gevonden .

Als ik vanmiddag thuis ben zal ik de live-cd starten, heb nogsteets problemen.

Wegens niet deugen van de reparatie, wacht ik nog met hardware vervangen!

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Acom schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:35:
Blijkt nu dat op mijn mobo één van de usb aansluitingen niet werkt. DVD speler op andere poort gezet en toen deed hij het. Cardreader op stukker poort en geen contact.

DVD speler doet het dus heb gelijk Windows 7 64Bit geinstalleerd. Memory test opnieuew gedraait, nu 9 uur en hij heeft niets gevonden .
Het begint er meer en meer op te lijken dat je moederbord niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
Ghost Dog schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:12:
[...]

Het begint er meer en meer op te lijken dat je moederbord niet goed werkt.
precies, heeft nog 2/4 weken met kapote voeding gedraait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
Oké reinstalled windows 7 64bit, heb nu helemaal geen software problemen meer :) Dusja ubuntu kan ik nu ook niet testen!
Misschien komt het omdat ik usb poorten heb omgewisseld (Stekker)

Pc start wel is waar niet altijd op, zeg maar elke dag niet. En usb poorten werken niet goed. Maar voor de rest werkt pc zonder problemen (zodra hij aan staat!).

Gaat dinsdag naar pc zaak, hoop dat ze nu een keer een nieuw mobo in zetten. En als hij dan terug is zal ik ander voeding plaatsen. Deze voeding maakt echt een tering herrie!

[ Voor 10% gewijzigd door Acom op 30-04-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acom schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:44:
Oké reinstalled windows 7 64bit, heb nu helemaal geen software problemen meer :) Dusja ubuntu kan ik nu ook niet testen!
Dat kan wel, namelijke met een Live CD. Je had het even terug nog over "heb Ubuntu geïnstalleerd". Blijkbaar heb je niet uitgezocht wat een live CD is. Luister nou eens naar mensen die je tips geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acom
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:58:
[...]

Dat kan wel, namelijke met een Live CD. Je had het even terug nog over "heb Ubuntu geïnstalleerd". Blijkbaar heb je niet uitgezocht wat een live CD is. Luister nou eens naar mensen die je tips geven.
Ubuntu kun je toch kijken of software problemen terug komen? Die zijn er nu niet. ;)

enige probleem is nu het opstarten.

p.s. cardreader doet het wel gewoon, staan alleen geen verwisselbare schijven meer bij "deze computer".

[ Voor 14% gewijzigd door Acom op 30-04-2010 14:11 ]

Pagina: 1