Alle programma's openen met Windows Media Centrum. Virus?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Goededag,
Ik heb Windows 7 geïnstalleerd op een computer en dit werkte goed voor een paar weken (na wat gezaag over legitieme software, heb hem WEL legaal van msdnaa).

Vandaag start ik pc op en waren alle bestanden verandert in windows media centrum bestanden. Dus als ik een .exe uitvoer opent windows media centrum. Verder gebeurt er niets. Omdat ik dit niet zo tof vindt vraag ik jullie hulp. Weet iemand een oplossing hiervoor (.exe kun je niet aanpassen in standaardprogramma's) of is iemand bekend met dit probleem?

ps. ook systeemherstel opent met media centrum dus denk niet dat dit een optie is. Als ik dan 'openen met' kies, komt er ook enkel het logo van media centrum op om te kiezen.
Ook een virusscan is er niet op geïnstalleerd. Het is namelijk de pc van mijn ouders.

Alvast Bedankt,
Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zonder virusscanner loop je natuurlijk een behoorlijk risico en heb je kans dat het nu goed te laat is. Ik zou beginnen met het scannen van het systeem dmv een bootcd. Stap 1 is om te kijken of het systeem malware vrij is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:03
Als ik dan 'openen met' kies, komt er ook enkel het logo van media centrum op om te kiezen.
heb je ook verder gekeken? zoals: Openen met --> standaardprogramma selecteren --> bladeren ( rechtsonder in de hoek, )

als je zover gekeken hebt en het werkt nog niet, dan zou ik het ook 1,2,3, niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

fender89 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:55:
[...]

heb je ook verder gekeken? zoals: Openen met --> standaardprogramma selecteren --> bladeren ( rechtsonder in de hoek, )

als je zover gekeken hebt en het werkt nog niet, dan zou ik het ook 1,2,3, niet weten
Welk standaardprogramma zou je voor een exe kiezen ;)

offtopic:
MSDNAA is overigens alleen voor studenten / faculteiten etc. Je kunt jouw ouders niet legaal laten meeliften op jouw MSDNAA licentie.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 26-03-2010 19:05 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
fender89 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:55:
[...]

Dat heeft hetzelfde resultaat als 'openen met' hè. Dit waren de eerste dingen die ik deed maar kan enkel het WMC logo kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kan je even just in case de Hide extensions for known file types uitzetten.
Onder folder options --> tab view --> Hide extensions for known file types uitzetten.
Wie weet is alles mogelijk wel veranderd, draai just-in-case ook even een MBAM scan, en een Kaspersky Trial.

En laat het ons weten hoe het gaat.

p.s. Waarom heeft jou ouders pc dan geen antivirus :? dat kan je er toch gewoon bij installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door LuckY op 26-03-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
LuckY schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:06:
Kan je even just in case de Hide extensions for known file types uitzetten.
Onder folder options --> tab view --> Hide extensions for known file types uitzetten.
Wie weet is alles mogelijk wel veranderd, draai just-in-case ook even een MBAM scan, en een Kaspersky Trial.

En laat het ons weten hoe het gaat.

p.s. Waarom heeft jou ouders pc dan geen antivirus :? dat kan je er toch gewoon bij installeren.
Als je het over Windows Defender hebt, ja die staat er op geïnstalleerd. Maar ze moeten zelf maar een virusscan kopen.

Alle bestanden zijn .Ink geworden. Bedankt al voor de hulp.

Edit: Heb wat gezocht op google voor .Ink files en het zou kunnen dat register beschadigd is. Formatteren zou nu geen ramp zijn omdat er nog niet echt veel programma's op geïnstalleerd zijn, maar het blijft altijd veel werk (office enzo installeren). Verder verwacht ik dat Windows 7 moeilijk gaat doen met legitimiteit omdat het dan de derde keer is dat dezelfde versie opnieuw geïnstalleerd wordt (op dezelfde computer wel te verstaan).

Edit 2: Alles is .Ink geworden en alles opent met WMC. Bureauaccesoires, gewoon alles :) behalve prullenbak.

[ Voor 23% gewijzigd door Daan5000 op 26-03-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Dan moet je gewoon bellen, echter als de hardware id's hetzelfde blijven is het niet erg afaik.
en @ viruscanner.... MSE AVIRA of AVAST kosten geen geld.
Als je toch dat systeem installeert, waarom doe je dan niet even een install erbij ? Ik neem aan dat jij ook geen zin heb in een infectie.

.ink is een snelkoppeling. dus blijkbaar verwijst alles naar WMC, ik zou gewoon just in case reinstallen.
Wat gebeurd er als je een nieuwe programma installeert? En wat als je gewoon
"%Programfiles%\internet Explorer\iexplore.exe"
runt?

[ Voor 17% gewijzigd door LuckY op 26-03-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daan5000 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:36:

ps. ook systeemherstel opent met media centrum dus denk niet dat dit een optie is.
Zelfs als je je MSDN/AA DVD erin stopt en het via de Recovery Environment probeert? Lijkt me erg sterk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Laatst online: 08-02 18:37
Daan5000 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 18:36:
Goededag,
Weet iemand een oplossing hiervoor (.exe kun je niet aanpassen in standaardprogramma's) of is iemand bekend met dit probleem?
Uit HKEY_CLASSES_ROOT de sleutel .exe exporteren op een goede computer en importeren op jouw probleem computer, er is ook nog een sleutel exefile die je waarschijnlijk ook mee wilt, voor de rest ben ik niet op de hoogte van welke sleutels daar nog betrekking hebben tot het uitvoeren van exe's. Maar het is al een begin voor inspectie en een poging tot het terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Virusscanner installeren en indien nodig de .exe van de virusscanner renamen naar .com
meestal start hij dan gewoon op en kun je scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
De makkelijkste manier leek mij toch te formatteren, dit heb ik nu gedaan en er staat een Norton op geïnstalleerd nu. Het is niet echt de meest sportieve weg om problemen op te lossen maar ben er toch vanaf :)

Iedereen die geholpen heeft wil ik hier graag voor bedanken.

Groeten,
Daan
Pagina: 1