AC Freezer 7 pro Fan vervangen voor andere 92mm Fan

Pagina: 1
Acties:

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09-2025
Hallo,

Ik wil graag de fan van mijn CPU cooler "AC Freezer 7 Pro" vervangen door een "Noctua 92mm", omdat ik last van lawaai heb. Ik heb al al de fans van mijn case 1 per 1 gestopt en die van de cooler is de bron van lawaai. :)

Dit is het model die ik graag wil aanschaffen: 92MM Noctua NF-B9 1600RPM, alleen aangexzien de vorm van de fan van deze cooler vroeg me hoe ik deze daar kan installeren?

Kan je mij helpen?

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-01 09:29

kauko12

No risk, No fun

Ik denk het van wel als de freezer fan precies op precies dezelfde afstand gaatjes heeft zitten dan moet het wel lukken

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:13

Bolletje

Moderator Harde Waren
Is het dan geen optie om de AC7 Pro te verkopen en met het geld + bijbetaling een andere koeler te halen?

• Artuzzo
Ja het is een optie maar dan moet ik 100% zeker van zijn dat hij 1 verkocht kan worden en 2 welke nemen?

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Zolang je niet een of andere überexotise fan neemt moet het gewoon passen. Waar je wel op moet letten is of je nieuwe fan wel een 4pins connector heeft. CPU fans hebben namelijk een extra draadje ten opzichte van gewone casefans.

[img]error.jpg[/img]

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:19
Hij maakt ook wel hele erge kabal op 100 % maar als je hem in speedfan op 60-70 % zet hoor je helemaal niks meer, en koelt even goed, alleen wordt er onderin wat minder lucht naar onderen geblaast(of minder hard dan).
Ik zet hem gewoon altijd op 60 % ;) .Hoor hem niet, en koelt nog evenveel..

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Artuzzo
@niekje87: bedankt, heb je een link voor mij met enkele voorbeelden?
@Alaintje, hoe kan ik dat doen/proberen? Gebruik je een tool daarvoor? Staat die standard op 100%?

[ Voor 9% gewijzigd door Artuzzo op 26-03-2010 20:51 ]

• alaintje
kom op dit is de 3de keer al..
Naja dan maar iets korter, sorry ;) .
Download speedfan en daar kun je handmatig het toerentalpercentage aangeven/veranderen.
Ook kun je bij instellingen veranderen wat max rpm is en dat het programma bij windows opstart.
Geef ooketeen even door wat je temps zijn :p , voordat het te warm wordt.
En ik weet niet welke versie jij hebt van de AC maar ik heb die (waar mijn zeer slechte) review over gaat.
Dat is die waar je volgens mij _geen_ andere fan op kunt zetten. Maar je zult zien dat is niet nodig :) .
Mijn voeding is hier het luidruchtigst.. Heb mij gfx op 7 volt gemod EN overgeklokt. 95 graden anyone?

Oja ik zit op mijn iPod dus tjaa een url linkje zit er niet in. Grammatica foutjes wel +) .

[ Voor 3% gewijzigd door alaintje op 26-03-2010 23:48 . Reden: Add: laatste zin. ]

• Artuzzo
alaintje schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:45:
Download speedfan en daar kun je handmatig het toerentalpercentage aangeven/veranderen.
Ook kun je bij instellingen veranderen wat max rpm is en dat het programma bij windows opstart.
Geef ooketeen even door wat je temps zijn :p , voordat het te warm wordt.
En ik weet niet welke versie jij hebt van de AC maar ik heb die (waar mijn zeer slechte) review over gaat.
Dat is die waar je volgens mij _geen_ andere fan op kunt zetten. Maar je zult zien dat is niet nodig :) .
Mijn voeding is hier het luidruchtigst..
Thnx voor de info. Welke versie van de AC freezer 7 pro is zeer slecht?
Ik heb dit model.

Ik hoor het van je!

• alaintje
Geen een is slecht.
Alleen deze is wat nieuwer en deze heb een rot klik systeem.
Waar ik me al vaak ijn aan heb gedaan, nu dauw ik gewoon een schoendraaier ertussen en klik die fan eruit :p .
I.p.v mijn nagel in 3 stukken te snijden...
Zoals je hier kunt zien Afbeeldingslocatie: http://www.bcchardware.com/gallery/albums/ArcticCoolingFreezerPro701/installed.sized.jpg
Heel makelijk om het eraf te halen, op krijgen is dan weer iets moeielijker omdat sommige vinnen dubbel willen gaan zitten bij mij, maarja voor 20 euro ...

In iedergeval probeer gewoon eens op 50à60 procent en als je airflow redelijk is zal dit geen probleem zijn!

• Artuzzo
Het is mij gelukt...Er was niks mis met de fan van de AC freezer 7 pro. Ik moest alleen via de BIOS de van mijn ASUS P5Q pro de functie Qfan inschakelen. Dan kan je een programma kiezen...hij draaide toen op zijn max.3000 rpm..vandaar! Nu is het stil. Bedankt iig en gr! _/-\o_ :9 :P 8)7 ;) :) :z

[ Voor 66% gewijzigd door Artuzzo op 28-03-2010 00:37 ]

• alaintje
Oké.
Ja dat kan, je kon ook cool 'n quiet aanzetten ofzo, maar dat is bij elk moederbord weer anders.
Dit is vind ik het handigst.
Start hij ook bij de startup? :p

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Moet het toch even zeggen: alaintje = behulpzaam. Ga zo door!

• Artuzzo
Hij is zeker behulpzaam!
Alaintje ja het start ook bij de startup. Ik hoor nix meer.

Gisteren heb ik ook even met riva tuner de fan van mijn gtx260 ingesteld en het is nu allemaal perfect.

PS: weet iemand tot hoeveel graden mag een gtx260 komen?
En een CPU? Ik zit bij 55/60 graden in game met de fan op 60%(rivatuner) en 35 cpu.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

60 graden voor de grafische kaart en 35 voor de cpu? That's just fine.

• alaintje
Jejking schreef op zondag 28 maart 2010 @ 12:54:
Moet het toch even zeggen: alaintje = behulpzaam. Ga zo door!
Erg hè >:) . Hier is het juist de bedoeling om andere mensen te belediggen en hun computer in de prak te draaien, toch? :X
Naha, grapje!

@TS Bij doet dat het nier, ofja niet als ik de pc aanzet, pff eerst de hele pc opstarten en daarna alle programma's opstarten(xfire, msn, firewalls etc,) dan komt speedfan un keer en hoor ik niks meer van mijn pc :9 .
En je temps zijn helemaal goed hoor ;) , 60 is zelfs vrij laag.
Mijn gpu wordt 75 graden ongeveer en wat andere dingetjes op mijn grafische kaart 90.

[ Voor 43% gewijzigd door alaintje op 29-03-2010 15:56 . Reden: 7 x ge-edit ofzo? ]

Pagina: 1