Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb me voor een maatje van me helemaal het schompes gezocht, maar ik kom niet zo ver. Hij is op zoek naar een telefoon met Android, een snelle CPU (dus snapdragon of snelle Cortex A8) en bovenal een hardware qwerty toetsenbord.

Hij heeft nu een hero o.i.d, in ieder geval een Android toestel met trage CPU en geen qwerty. Beiden zijn hem een doorn in het oog.

Ik kan googlen wat ik wil, met verschillende termen, maar ik kom alleen telefoons tegen zonder qwerty of met trage processoren. Ook veel onbevestigde roadmaps en dergelijk, maar hij heeft nogal behoefte aan een beetje een richt-datum.

Iemand hier dan er zijn licht op kan laten schijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:58

BPP

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:25:
Hoi,

Ik heb me voor een maatje van me helemaal het schompes gezocht, maar ik kom niet zo ver. Hij is op zoek naar een telefoon met Android, een snelle CPU (dus snapdragon of snelle Cortex A8) en bovenal een hardware qwerty toetsenbord.

Hij heeft nu een hero o.i.d, in ieder geval een Android toestel met trage CPU en geen qwerty. Beiden zijn hem een doorn in het oog.

Ik kan googlen wat ik wil, met verschillende termen, maar ik kom alleen telefoons tegen zonder qwerty of met trage processoren. Ook veel onbevestigde roadmaps en dergelijk, maar hij heeft nogal behoefte aan een beetje een richt-datum.

Iemand hier dan er zijn licht op kan laten schijnen?
Milestone :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanpaul145
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 14:52
Als je een snapdragon cpu wil heb je keus zat (HTC desire, Google N1, Ericcson Xperia X10, Acer Liquid); Daarnaast zijn er ook nog een aantal toestellen die vergelijkbaar moeten presteren aan een snapdragon (even GPU prestaties daargelaten) zoals een paar recente Samsung toestellen (bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S).
Echter is het dun gezaaid met hardware keyboards, en als ik dan kijk naar mn G1 is het niet moeilijk te snappen waarom: je telefoon wordt er heel snel een aantal mm dikker van, wat goed merkbaar is in je broekzak.
Als een hw keyboard toch een eis is zal je voor een Droid/Milestone oid moeten gaan, die dan wat minder rekenkracht aan boord heeft wat betreft CPU-taken, maar wel een wat sterkere punch kan leveren op GPU gebied (vergeleken met een snapdragon-based phone). Je kan eventueel ook wachten tot er een Europese variant van de HTC Evo 4G uitkomt; die heeft geen hw keyboard maar wel een enorm 4.3" scherm waardoor het hele hw keyboard argument in gruzelementen valt.

:j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Enige mogelijkheid tot nu toe ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verlangde ook naar android, qwerty en 1ghz processor. Alleen kwam ik helemaal niets tegen.
Ben daarom voor de telefoon die hier het dichtst bij zat gegaan en dat is de motorola milestone. Ik kan deze wel aanraden, want hij is snel en de qwerty is zeer goed mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:08
Over die GHz moet je je niet druk maken, het gaat meer om de processorstructuur e.d.

Kijk hier maar eens naar: http://www.youtube.com/watch?v=PKF9GOE2q38

Verder is de Milestone echt snel en fijn, echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13
Jeanpaul145 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:35:

Echter is het dun gezaaid met hardware keyboards, en als ik dan kijk naar mn G1 is het niet moeilijk te snappen waarom: je telefoon wordt er heel snel een aantal mm dikker van, wat goed merkbaar is in je broekzak.
Je kan eventueel ook wachten tot er een Europese variant van de HTC Evo 4G uitkomt; die heeft geen hw keyboard maar wel een enorm 4.3" scherm waardoor het hele hw keyboard argument in gruzelementen valt.
Lijkt mij dat zo'n netbook-scherm irritanter is om in je broekzak te proppen dan een paar mm dikker voor een toestenbord....

Ik zoek zelf ook iets van een snelle android met qwerty, zal de milestone wel eens gaan bekijken als die in de winkel ligt, maar ik vind het eigenlijk een beetje idioot om een oud toestel te gaan kopen, zeker omdat ze hem van de nederlandse markt af hebben gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oud toestel en van de Nederlandse markt afgehouden... volgens mij komt die toch echt op de markt ;)

De 550MHz in de CPU is trouwens qua snelheid te vergelijken met een Snapdragon die op 800MHz loopt.
Voor de rest is het momenteel de enige snelle Android met een fysiek toetsenbord.. Tevens zijn er al 4 topicdelen lopende over deze Milestone, waar je uitgebreid ervaringen (over snelheid / toetsenbord) kunt lezen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeanpaul145 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:35:
Als je een snapdragon cpu wil heb je keus zat (HTC desire, Google N1, Ericcson Xperia X10, Acer Liquid); Daarnaast zijn er ook nog een aantal toestellen die vergelijkbaar moeten presteren aan een snapdragon (even GPU prestaties daargelaten) zoals een paar recente Samsung toestellen (bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S).
Als een hw keyboard toch een eis is zal je voor een Droid/Milestone oid moeten gaan, die dan wat minder rekenkracht aan boord heeft wat betreft CPU-taken, maar wel een wat sterkere punch kan leveren op GPU gebied (vergeleken met een snapdragon-based phone). Je kan eventueel ook wachten tot er een Europese variant van de HTC Evo 4G uitkomt; die heeft geen hw keyboard maar wel een enorm 4.3" scherm waardoor het hele hw keyboard argument in gruzelementen valt.
Ik heb een HD2 (ook 4.3 inch) en het h/w toetsenbord argument valt niet in gruzelementen. Je hebt gewoon geen feedback. Op een HTC Touch pro 2 ofzo kan ik blind tikken, dat hoef ik op me HD2 niet te proberen. Of ik nou wel of geen predective fancyness gebruik ;)

Voor mij is dat geen beletsel, ik vind de charme van een dunne snelle mooie grote telefoon (voor mij specifiek met winmo) belangrijker dan een sms in 10 of 15 seconden ipv 25 tikken. Voor hem is het wel een beletsel, vandaar de vraag.

Nou back on track... Een Milestone dus... Iemand misschien inzage in mogelijke releasedates voor andere toestellen met snelle CPU + Android + h/w qwerty?
CLB schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:33:
Oud toestel en van de Nederlandse markt afgehouden... volgens mij komt die toch echt op de markt ;)

De 550MHz in de CPU is trouwens qua snelheid te vergelijken met een Snapdragon die op 800MHz loopt.
Voor de rest is het momenteel de enige snelle Android met een fysiek toetsenbord.. Tevens zijn er al 4 topicdelen lopende over deze Milestone, waar je uitgebreid ervaringen (over snelheid / toetsenbord) kunt lezen.
Wij willen geen ervaringen over dat ding, wij willen meer keus :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doelde op het feit dat je kunt lezen dat hij snel zat is.. Je hoeft toch ook geen octocore 8GHz CPU..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Intressant topic.
* GoldenSample zoekt ook een top of the line Android phone met HW keyboard
De milestone tja, het is net niet het snelste wat er te halen is en dat wil ik eigenlijk wel gezien ik er dan 2 jaar aan vast zit.
Verder wil ik ook een hardware keyboard en het liefst zoals het nu ook bij m'n G1 is dus de knoppen los van elkaar en niet tegen elkaar als bij de Milestone.
Echter is dat niet te vinden en lijkt het er ook niet erg op dat dit binnenkort gerealiseerd word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13
CLB schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:33:

Toestel is al bijna een half jaar in de VS en andere landen te krijgen, en dan mogen wij hem in nederland eindelijk aanschaffen, tegen een behoorlijk pittige prijs ook nog zoals het er nu naar uitziet. Maakt niet uit of die snel is of niet, het blijft in deze markt gewoon een veroudert toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:00
Ja en bovendien kun je geen custom ROMs op de Milestone zetten. Mijn ideale telefoon:
  1. Android
  2. Snapdragon of vergelijkbaar
  3. goede graphics
  4. Hardware qwerty.
  5. Custom ROMs

[ Voor 19% gewijzigd door boaty op 29-03-2010 10:27 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
Jammer dat de Motorola Shadow bij een gerucht is gebleven, dat had een mogelijke kandidaat geweest.
Had gehoopt tijdens het MWC of CTIA iets over de Shadow te horen, maar helaas.

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Samsung Galaxy S Pro dus....(is de S versie maar dan met hardware keyboard). Zie Engadget voor de aankondiging van deze versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik betwijfel of die Galaxy S Pro echt is. Laat Samsung eerst de telefoon maar eens echt aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, was niks meer dan een mock-up van de S en het toetsenbord van de Imbrics..

Pagina: 1