Stofdicht rack voor 19" switch

Pagina: 1
Acties:

• Nelissuh
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 21:02
Hallo,

Ik wil bij in de productiehal waar ik werk een 24 poorts 19" switch plaatsen. Omdat het hier enorm stoffig is wil ik 'm plaatsen in een stofdichte behuizing.

Bijvoorbeeld iets wat er zo uitziet (denk dat deze niet dicht is):
Afbeeldingslocatie: http://ep.yimg.com/ca/I/mypccase_2098_14300761

Heeft iemand een merk/type van een niet te prijzige kast? Internetsite met voorbeelden?

B.v.d. Bram

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Kort : http://www.rittal.be/nl/index.shtml
Rittal is het meest bekend en ook degelijk materiaal.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-03 01:06
Waar ik ooit gewerkt heb hielden ze die kasten in fabriekshallen stofvrij m.b.v. overdruk. Geen idee hoe makkelijk/goedkoop dit effectief te realizeren is maar het werkt in ieder geval erg goed.

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
Kan ik je geen advies over geven, maar ook hoe goed de kast geisoleerd is. Er zal altijd stof in komen, zeker in een stoffige ruimte. Je zou het wel kunnen beperken met een zo dicht mogelijke kast, denk dat zo'n druk kast te duur is voor zo'n oplossing. Of plaats anders de switch aan de andere kant van de muur bv in het naastgelegen kantoor.

Verwijderd

Jip, overdruk in een stofdichte patchkast is het beste.
Ben het ook vaker tegen gekomen.

• Nelissuh
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-02 21:02
Hey, alvast bedankt voor al jullie reacties. Ik zal eens bij Rittal kijken. Ken de naam idd van electrokasten.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 20:29

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Als je in de productiehal ook perslucht aansluitingen hebt. (bv. van een centrale compressor) dan lijkt me het niet zo ingewikkeld om een overdruk te creëren. Hoeft echt maar heel minimaal te zijn.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-02 16:09
stofdicht betekend ook dat er moeilijk een goede luchtstroom doorheen gaat,dus ook problemen met koeling.het word gewoon regelmatig met de stofzuiger aan de gang

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Tweak-Freak schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:14:
Als je in de productiehal ook perslucht aansluitingen hebt. (bv. van een centrale compressor) dan lijkt me het niet zo ingewikkeld om een overdruk te creëren. Hoeft echt maar heel minimaal te zijn.
Het zou kunnen dat perslucht teveel vocht lekt, dat zou je dan eerst weer moeten filteren eigenlijk.

Als het tegen een buitenmuur is zou je ook lucht van buiten kunnen halen. Anders moet je toch lucht inlaten van binnen, maar dan door een filter die je regelmatig laat vervangen. Wellicht gebruikt het bedrijf al dit soort filters op andere machines. Anders een fannetje met stofzuigerfilters (liefst aan de onderkant), dat gaat ook wel denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door benoni op 27-03-2010 09:19 ]

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Mh, heb vaak cisco's in een dergelijke kast zien hangen in een stofrijke omgeving zonder overdruk.
Ja, ze vangen een hoop stof, en het is wellicht niet 'recommended' maar ze blijven wel draaien :)

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-02 08:43
als het stof niet van boven in de switch kan komen denk ik dat het met een probleem met stof wel meevalt.
als het maar niet op de bodem van die kast terechtkomt en dan weer wordt aangezogen door de switch.

dus een beetje ruime kast. de switch aan de vorkant bij het deurtje dat luchtdicht is. aan de achterkant heb je wel gaten voor kabels, mooi zo laten. het stof kan er ook alleen in komen als er veel lucht doorheen stroomt, en het blijft alleen daar liggen waar niet teveel luchtstroming is..

misschien is het dan zelfs handiger gewoon een luchtstroming te creeren, die het stof meevoert, en dus zonder filters in de kast, maar wel een filter evt voor de fan van de switch

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een andere optie is een switch nemen zonder fans erin. Dan is je hele 'stof aanzuigen'-probleem meteen niet-bestaand. HP maakt er minimaal een die in een 19" rack past (1810-24G). Dat is wel een vrij simpel ding, dus of dat kan is sterk afhankelijk van wat je ermee wilt doen natuurlijk.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 27-03-2010 13:49 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:25

rapture

Zelfs daar netwerken?

IP6x is stofdicht. Tegen IP64 mag je een emmer water smijten. IP65 kan tegen waterstralen van een douchekop onder alle hoeken. IP66 mag je met krachtigere waterstralen beschieten. IP67 mag een meter onder water staan. IP68 gaat voorbij de meter. IP69K is hogedrukreinigerbestendig.

Ik zou gewoon naar een IP64 rack cabinet of kast voor elektrotechniek vragen.

De warmtebeheer in de kast ga je moeten uitzoeken.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 14:11

LauPro

Prof Mierenneuke®

Voor deze toepassing zijn er prima switches die passief gekoeld zijn beschikbaar. En warmte is niet echt een issue als een switch 20-30 watt opneemt.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-02 15:37

BHQ

LauPro schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 13:58:
Voor deze toepassing zijn er prima switches die passief gekoeld zijn beschikbaar. En warmte is niet echt een issue als een switch 20-30 watt opneemt.
Precies dat en wat CyBeR zegt. Tenzij je echt een l3-apparaat moet hebben kan je perfect uit met niet eens al te dure HP apparaten (de vroegere 1800 en de 1810 nu).
Pagina: 1