Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 21:37
Beste tweakers,

Ik heb een andere laptop met 32-bits Vista Home Premium erop geïnstalleerd. Hiermee wil ik graag verbinden met het TU-netwerk.

Ik heb hiervoor de Cisco client gedownload, zie: http://w3.tue.nl/nl/diens...tds/vpn/ipsec_vpn_client/

Nu lukte het in eerste instantie al niet om een PPTP-verbinding tot stand te brengen. Daarom wou ik het proberen via de IPsec-methode.

Beide verbindingen krijg ik dus niet aan de praat. Ik heb de hotfix geïnstalleerd, de Cisco VPN Client ook en een uitzondering gemaakt in de Windows Firewall. Hierin heb ik cvpnd.exe en vpnclient.exe toegestaan in de Windows Firewall.

Als ik de verbinding tot stand probeer te brengen (gewoon TUe, maar andere twee werken ook niet), dan lukt dit niet. Ik krijg geen inlogscherm en dan de foutmelding:

Secure VPN Connection terminated locally by the Client.
Reason 412: The remote peer is no longer responding

Connection terminated on: mrt 26, 2010 16:58:07 Duration: 0 day(s), 00:00:00

In deze foutmelding is er alleen de optie om op "OK" te klikken.

Weet iemand misschien waar het aan ligt dat ik geen verbinding kan krijgen? Misschien aan de computernaam (deze is nu niet mijn studentnummer)? Of moet ik eerst met een kabel de verbinding proberen te maken (ik probeer het nu gewoon via het draadloze internet)? Kan het zijn dat de router ergens op ingesteld moet worden? Heeft iemand misschien de goede instellingen?

Ik heb ook gezocht op de website van het NSC, maar hier vind ik niet echt wat... Contact opgenomen met het NSC via de mail, maar daar zeggen ze dat het de Windows Firewall kan zijn en daar blijft het bij. Lijkt mij ook sterk als ik een uitzondering maak voor genoemde programma's...

Graag jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 21:37
Heeft niemand een idee hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:40
mogelijk staat hier een oplossing voor je probleem

http://w3.tue.nl/nl/diens...equently_asked_questions/

Mocht het je firewall zijn dan zou je ook nog kunnen besluiten om deze tijdelijk uit te zetten. Ik weet niet of je een router hebt waar mogelijk ook nog een aantal poorten dicht staan hier zou je ook eens naar kunnen kijken.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”