Toon posts:

Geluid door bepaalde fan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds begin februari een nieuwe pc (zelf gebouwd) en alles werkt gewoon tip top en alles was ook super stil tot na begin maart. Toen kwam er een soort geluid bij die ik in de eerste maand nooit hoorde .. eerst was me pc super stil je hoorde niks en tijdens het gamen hoorde ik me computer ook niet maar tot dus begin maart hoor je zo'n geluid .. ik kan hem niet horen als ik muziek op heb ofzo dus zo erg is het ook weer niet maar hoe kan het dat hij eerst super stil was en nu geluid maakt ook als ik alleen even op internet zit ofzo dus in IDLE stand ..

De geluid is constant hetzelfde dus tijdens Idle en bijv. tijdens het heavy gamen

Heb Gigabyte am3 770 moederbord
hd 5850 kaart
freezer pro 64 koeler
2 casefans
caviar black 500 gb

Het geluid is zelfde als hier ( dan heb ik het niet over de geluid van de VIDEOKAART maar over de geluid die je gelijk vanaf het begin hoort (waar die geluid vandaan komt weet ik niet dus)

http://www.youtube.com/watch?v=1m3IdFaD4-c

Eerst maand dus hoorde ik me computer case niet en nu dus wel .. hoe kan dat? en hij is constant zo dus tijdens het beetje surfen van internet of alleen msn of tijdens het heavy gamen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-10 08:28

ResuCigam

BOFH

Maak je kast eens open ga luisteren? Desnoods met een pen 1 voor 1 even de fans tegenhouden en dan kom je er snel achter waar het vandaan komt.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ResuCigam schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:47:
Maak je kast eens open ga luisteren? Desnoods met een pen 1 voor 1 even de fans tegenhouden en dan kom je er snel achter waar het vandaan komt.
Ik heb mijn case al geopend ..

Mijn 2 casefans zijn het niet die staan op low en kan ze verzetten naar medium of hard en het is niet van daar

Mijn videokaart ook niet ..

Maar in die youtube clip hoor je vanaf begin gelijk toch zo'n geluid (dusniet het geluid van de videokaart maar dat achtergrond geluid die je bij vele computers hoort) ..

En mag je de cpu koeler wel even stoppen (dan verbrand je cpu door toch of mag dat wel eventjes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:53:
[...]

Ik heb mijn case al geopend ..

Mijn 2 casefans zijn het niet die staan op low en kan ze verzetten naar medium of hard en het is niet van daar

Mijn videokaart ook niet ..

Maar in die youtube clip hoor je vanaf begin gelijk toch zo'n geluid (dusniet het geluid van de videokaart maar dat achtergrond geluid die je bij vele computers hoort) ..

En mag je de cpu koeler wel even stoppen (dan verbrand je cpu door toch of mag dat wel eventjes)?
Die mag je best wel heel eventjes tegen houden om te testen of het lawaai daarvandaan komt... Heb ik ook moeten doen toen ik even de fancontroller moest vervangen (Mja: andere koeler dan stock)... Anyway je mag die fan best wel even stilhouden, na ~3 seconden hervat hij het spinnen weer ;)

Harddisk anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Blue-Tiger schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:04:
[...]

Die mag je best wel heel eventjes tegen houden om te testen of het lawaai daarvandaan komt... Heb ik ook moeten doen toen ik even de fancontroller moest vervangen (Mja: andere koeler dan stock)... Anyway je mag die fan best wel even stilhouden, na ~3 seconden hervat hij het spinnen weer ;)

Harddisk anyone?
Idd harddisk of een voeding waar stof op begint te hopen en dus de fan gaat blazen om t koel te houden. Al lijkt me dat stug na 1 maand maar goed je weet nooit natuurlijk.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Laatst online: 06-09 02:52
alle fans stil houden met je vinger in het midden , (ook al staan je fans op low betekent neit dat de lagers goed zijn)
maar ik denk dan of je hdd's of voeding idd

en je cpu brand echt niet gelijk door hoor, je kan met sommige koelers zelfs je cpu passief ( zonder fan) koelen mits je een redelijke/goede airflow hebt

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zelf denk door de harde schijf maar die heeft toch geen fan .. maar mijn case maakt dus zelfde geluid als op die youtube clip die je hoort en het is niet de videokaart .. het komt van de harde schijf dvd rom gebied

Hoe kan ik het geluid verminderen .. dit is dus gebeurd na 1 maandje .. moet ik de hdd dan loskoppelen en stofzuigen of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 04:45
Misschien iets heel stoms hoor, maar is het niet gewoon je DVD speler die constant een DVD of CD probeert te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:29
harde schijf stofzuigen lol :P
Trek dat stroomkabeltje van je hd er eens uit en kijk of je dat geluid nog steeds hebt..
Als dat het is kun je proberen een stukje rubber oid tussen je hd en case te plaatsen, kijken of het geluid dan weg is door resonatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TereZz schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:32:
harde schijf stofzuigen lol :P
Trek dat stroomkabeltje van je hd er eens uit en kijk of je dat geluid nog steeds hebt..
Als dat het is kun je proberen een stukje rubber oid tussen je hd en case te plaatsen, kijken of het geluid dan weg is door resonatie.
Mol ik uhm niet dan? ..

Hahaha ja weet ik veel misschien eroverheen wat stofzuigen :p ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:29
Zet je pc eerst uit en trek dan die stroomkabeltje zijn. Je pc zal dan niet windows opstarten maar je hoort dan wel of je het geluid nog hoort, hoor je hem niet is de boosdoener gevonden :)
Wat je dan ook kunt proberen zijn de schroefjes (als je die hebt) van je hd minder strak aandraaien. Werkt soms ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TereZz schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:21:
Zet je pc eerst uit en trek dan die stroomkabeltje zijn. Je pc zal dan niet windows opstarten maar je hoort dan wel of je het geluid nog hoort, hoor je hem niet is de boosdoener gevonden :)
Wat je dan ook kunt proberen zijn de schroefjes (als je die hebt) van je hd minder strak aandraaien. Werkt soms ook.
Ik ga het morgen uitproberen .. kijken of dat gaat werken en mijn hdd heeft schroefjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:01

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Met een beetje pech is het de resonantie (trillingen) van je hdd.
In sommige gevallen is dit op te lossen, maar in andere gevallen werken zelfs van die rubberen blokken van Nexus niet.

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je hdd geen stroom krijgt.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:48:
Ik zelf denk door de harde schijf maar die heeft toch geen fan .. maar mijn case maakt dus zelfde geluid als op die youtube clip die je hoort en het is niet de videokaart .. het komt van de harde schijf dvd rom gebied

Hoe kan ik het geluid verminderen .. dit is dus gebeurd na 1 maandje .. moet ik de hdd dan loskoppelen en stofzuigen of wat?
het hoeft niet speciaal een fan te zijn die het geluid maakt, een hardeschrijf draait rond waardoor het heen en weer wil gaan bewegen, die bewegingen kan hij doorgeven aan je kast die dan op de zelfde frequentie gaat mee trillen ( resoneren)

en als ik jou was zou ik niet met een stofzuiger in de buurt van een hardeschrijf komen, als de statische vonk overslaat naar je hardeschrijf ben ik bang dat je data kwijt bent

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:48:

Je geeft het toch zelf al aan? Dan zal het aan een van de twee liggen ;) DVD spelers zullen over het algemeen even gaan spinnen als ze een DVD opmerken bij het opstarten, daarna stoppen ze vanzelf wel ;)

Wat alles betreft, hoop dat je de HD even zonder stroom laat, maar laat de sata kabel wel in het mobo zitten anders ben je daalijk je port vergeten :P Even opstarten en luisteren... De pc zal niet verder komen dan het BIOS screen, omdat deze geen aangesloten harddisk met OS kan vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
en @ de TS , dat filmpje hoor je alleen maar het geluid van die graka .. het is en blijt namelijk ook een graka noise test..

wat je alleen in het begint hoor is iemand die de cam neerzet , daarna alleen de fan noise van de kaart

het geluid van het neerzetten van die cam kan je mischien verwarren met een hdd die leest ( dus ratelend geluid maakt) als je dat geluid hoort dan is het gewoon je hdd die leest of schrijft

[ Voor 29% gewijzigd door [Remmes] op 27-03-2010 10:30 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even getest zonder de HDD en dan hoor ik alleen de graka maar dan zachtjes en daarna weer met HDD gedaan het is de HDD die een soort van FAN geluid maakt (zo hoor ik het) en af en toe hoor je geratel er doorheen maar dat is normaal

Dus het is de HDD die een soort van geluid maakt dat lijkt op een fan .. hoe kan het zo zijn dat het eerst muis stil was me pc en nu ik mijn pc kan horen aan de andere kant van de kamer als ik tv aan het kijken ben

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Omdat er steeds meer data op de HDD komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.oomah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 21:02
chocolade-reep schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 16:51:
Omdat er steeds meer data op de HDD komt.
hahah ja vast! Wordt hij steeds zwaarder enzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remmes_NT schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:02:
[...]

en als ik jou was zou ik niet met een stofzuiger in de buurt van een hardeschrijf komen, als de statische vonk overslaat naar je hardeschrijf ben ik bang dat je data kwijt bent
Of je je data kwijt raakt weet ik niet, maar ik ben het er helemaal mee eens dat stofzuigen niet verstandig is in je pc. Een stofzuigerslang/mondstuk creëert veel statische elektriciteit en je kunt er makkelijk iets mee slopen. Beter is een spuitbus met perslucht om stof weg te blazen. Dat werkt trouwens ook veel beter op heatsinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:51:
[...]

Of je je data kwijt raakt weet ik niet, maar ik ben het er helemaal mee eens dat stofzuigen niet verstandig is in je pc. Een stofzuigerslang/mondstuk creëert veel statische elektriciteit en je kunt er makkelijk iets mee slopen. Beter is een spuitbus met perslucht om stof weg te blazen. Dat werkt trouwens ook veel beter op heatsinks.
ik denk dat als je hdd gefrituurd word er ook wel wat data kwijt is

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou het kan er niet aan liggen vanwege dat er meer data op komt .. want heb week terug xp eraf gehaald en win 7 erop gezet en toen alles eraf gehaald en geluid bleef zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
D.oomah schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:44:
[...]

hahah ja vast! Wordt hij steeds zwaarder enzo!
Dat is toch logisch, als je een HDD net hebt staat er niks op. Later wordt hij steeds voller en moet dan veel meer 'nadenken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
chocolade-reep schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 23:20:
[...]

Dat is toch logisch, als je een HDD net hebt staat er niks op. Later wordt hij steeds voller en moet dan veel meer 'nadenken'.
klopt , hoe meer er op staat hoe verder de hdd moet zoeken.

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Anders een acoustic management programma voor je hardeschijf downloaden en hem dan stiller zetten. Had ik ook bij m'n server, alle hardeschijven wat 'stiller' gezet en ik hoor amper wat. Kost je wel iets aan performance maar niet veel.

Kan enkel niet snel herinneren welk programma ik heb gebruikt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 23:55:
Anders een acoustic management programma voor je hardeschijf downloaden en hem dan stiller zetten. Had ik ook bij m'n server, alle hardeschijven wat 'stiller' gezet en ik hoor amper wat. Kost je wel iets aan performance maar niet veel.

Kan enkel niet snel herinneren welk programma ik heb gebruikt.
Ik lever wel wat performance in voor stilte (maar kan je dat ook zegmaar veranderen) want in de middag maakt me die geluid niet veel uit maar in de avond wanneer het vaak niet zo lawaaierig is hoor je die pc zo stom ..

Dus dat ik met die programma in de avond ff stiller maak ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En heb trouwens mijn subwoofer op mijn systeemkast gezet .. en mijn boxen naast mijn pc .. het kan toch geen kwaad dat mijn subwoofer op de case zit toch of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
a, sub kan er afstuiteren
b, als je een goede sub hebt dan kan er een manetish velt zijn wat dus niet zo heel goed is voor je apparatuur lijkt me

c, een sub moet je op de vloer hebben staan want die bass moeje niet horen, die moeje voelen!!!

http://www.youtube.com/watch?v=QVW88kUSctk

maar ik denk dat je dan toch beter in ander topic had kunnen vragen

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Remmes_NT schreef op zondag 28 maart 2010 @ 16:26:
a, sub kan er afstuiteren
b, als je een goede sub hebt dan kan er een manetish velt zijn wat dus niet zo heel goed is voor je apparatuur lijkt me

c, een sub moet je op de vloer hebben staan want die bass moeje niet horen, die moeje voelen!!!

http://www.youtube.com/watch?v=QVW88kUSctk

maar ik denk dat je dan toch beter in ander topic had kunnen vragen
Bass voel ik ook heel goed aan mijn bureau .. maar vroeg me af of dat niet slecht was voor me componenten that's itt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ResuCigam schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:47:
Met een pen heb ik al een keer een fan kapotgemaakt (de bladen waren gebroken). Beter met je vinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat lijkt me dus een vrij stom idee, je wilt niet iets dat flinke trillingen veroorzaakt bovenop je kast hebben waar je hardeschijf in zit, die zal daar echt geen fan van zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1