Windows 7 + cod4 zorgt voor bevriezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roooii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-08-2023
Goedemiddag heren,

Laat ik er maar eerst vertellen dat ik er niet goed van word :P Vooral omdat ik al vanalles heb geprobeerd.

Ik zal eerst even de situatie schetsen. Ik heb een schone installatie van Windows 7 draaien. Het enige wat ik eigenlijk heb geinstalleerd is de soundkaart driver, videokaart driver en de muis driver. Vervolgens start ik Call of Duty 4 op, kan ik zo'n 15 mins spelen en dan bevriest het scherm met herhalende geluiden. Het enige wat ik dan nog kan doen is de reset-knop indrukken.

Specs:
Asrock P55 Extreme
CPU i5-750
2x8800GTX msi als SLI
4GB ddr3-1333 kingston 2x2
Windows 7 ultimate 64 bit
Qua drivers heb ik alle meeste recente versies.

Wat heb ik zelf geprobeerd:
- memtest86+ 2 uur lang getest of het geheugen niet defect zou kunnen zijn (3x gepassed zonder fouten)
- verse installatie van win7 en vervolgens programma voor programma geinstalleerd en getest om te kijken of 1 van de programmas de crash veroorzaakt.
- bios geflashed naar de laatste versie
etc..

Iets met de geluidskaart is het laatste waar ik op dit moment aan denk. Echter kan ik de geluidskaart niet uitschakelen bij apparaatbeheer, want dan wil call of duty niet opstarten.

Als ik iets ben vergeten te melden hoor ik het wel :)

Oja, ik heb een dual boot draaien atm en op win xp 32 bit werkt call of duty perfect zonder vastlopers. Mijn conclusie daaruit zou zijn dat het iets met win 7 heeft te maken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Heb je alle drivers voor het mobo en dergelijke geïnstalleerd? Dat mis ik even in je verhaaltje ;) feit dat het wel werkt onder xp doet vermoeden dat de hardware in orde zou zijn, vandaar dat ik hang naar een drivertje die je dwars zit.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roooii
Hoi Rupie,

Ik heb de laatste drivers van intels site afgehaald en geïnstalleerd over de drivers die windows 7 automatisch installeert. Was ik inderdaad even vergeten te melden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:42

SkyStreaker

Move on up!

Is er ook een update voor CoD4 (www.patches-scrolls.de) beschikbaar die eventueel het probleem zou kunnen oplossen.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roooii
Mijn cod4 is up-to-date met patch 1.7. Verder heb ik ook de laatste dx9 gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
kun je ook niets in de logs van windows vinden? wellicht dat daar iets in staat wat je de goede richting op kan sturen

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roooii
't is heel gek maar na nogmaals een verse installatie te doen is het ineens weg. Kan dit komen doordat ik drivers niet heb uitgevoerd als administrator tijdens de installatie?

Naja heel vreemd in ieder geval. :S
Pagina: 1