Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VmWare Workstation v7

Pagina: 1
Acties:

• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11 22:29
Beste tweakers,

Ik maakte altijd gebruik van Microsoft Virtual PC 2007. Nu wou ik VmWare Workstation eens gaan proberen.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

Als ik de .exe dubbel klik gebeurt er helemaal niks, de installatie start niet!

Wat heb ik geprobeerd:

Ik heb Microsoft Virtual PC 2007 compleet verwijderd, inclusief de register sleutels.

Ook een oudere versie proberen te installeren van VmWare (v6). Deze laat het logo zien van VmWare en sluit vervolgens ook meteen weer af, er gebeurt ook bij deze installatie helemaal niks!

Het installatie bestand is overigens gewoon gedownload via de website van Vmware.
Ook de systeem eisen moeten geen problemen geven.

Helaas kan ik geen meer info geven, er wordt geen foutmelding of iets dergelijks aangegeven.

Googelen levert helaas niks op.
Hopelijk heeft iemand hier een oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door Martijn085 op 26-03-2010 15:35 ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:20
Staat er niets in de event log? Het lijkt me sterk dat Workstation niet installeert omdat Virtual PC op je computer staat. Laat staan zonder melding.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Heb je de goede versie 32/64bit? Weet niet wat je precies wilt draaien, maar mocht je het helemaal niet aan de praat krijgen overweeg dan eens VirtualBox.

• Martijn085
Ik probeer de 32bit te installeren, dit is overigens ook mijn besturingssysteem (Vista Ultimate).
En er wordt helemaal niks aangegeven qua foutmelding, ook niet in het logboek van Windows.

Dat is juist he rare hieraan, anders had ik wel met een foutmelding verder kunnen zoeken.
Op dit moment zit ik even helemaal vast.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-11 07:47
Wacht je wel lang genoeg? Zie je iets gebeuren in je processen?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-11 14:24

ResuCigam

BOFH

Heb je voldoende (admin)rechten om te installeren? Uitde handleiding: "On Windows Vista and Windows 7, when the User Account Control dialog box prompts you for permission to run the installer, click Continue." Ik heb je niet gehoord over een UAC dialog box namelijk..

We do what we must because we can.

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 16:03
Virusscanner al uitgezet? Duurt bij mij anders ontiegelijk lang dat de installer iets doet.

• Martijn085
Pedr0 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:43:
Wacht je wel lang genoeg? Zie je iets gebeuren in je processen?
Ik heb hooguit een half uur gewacht, maar er gebeurt na dit half uur nog steeds niks.
Ook in de processen wordt deze niet weergegeven.

Ik start de .exe en dan wordt deze 1sec weergegeven bij de processen, hierna verdwijnt deze en komt niet meer terug.

Na het starten sluit die hem dus direct en doet die er verder niks meer mee.
ResuCigam schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:44:
Heb je voldoende (admin)rechten om te installeren? Uitde handleiding: "On Windows Vista and Windows 7, when the User Account Control dialog box prompts you for permission to run the installer, click Continue." Ik heb je niet gehoord over een UAC dialog box namelijk..
Ik heb volledige administrator rechten. Zelfs onder het administrator account gebeurt er precies het zelfde.
Picaroon schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:45:
Virusscanner al uitgezet? Duurt bij mij anders ontiegelijk lang dat de installer iets doet.
Dit heb ik inderdaad nog niet geprobeerd, ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik deze uitschakel.

[ Voor 45% gewijzigd door Martijn085 op 26-03-2010 15:49 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-11 14:45
Corrupte downloads wellicht? Controleer de hash waarden van de bestanden eens met die op de site van VMWare.

Klik (deze zijn specifiek voor 7.01).

• Martijn085
The Realone schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:49:
Corrupte downloads wellicht? Controleer de hash waarden van de bestanden eens met die op de site van VMWare.

Klik (deze zijn specifiek voor 7.01).
De hash waarde komt wel overeen. Heb het ook even op mijn XP bak gestart, hier start die de installatie keurig netjes op :X

Verwijderd

Rechts klikken, properties en dan de installer in xp compatibility mode draaien misschien?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-11 14:45
En anders een nieuwe account aanmaken en het daarop even testen. Lijkt me alles behalve een VMWare probleem. Openen van de installer (mits deze niet op een netwerk share staat) gaat bij mij direct, alleen het laden van de setup duurt wat langer.

• Martijn085
Nog van alles geprobeerd v/d week maar niks blijkt te helpen.
  • De virusscanner uitgeschakeld.
  • Een andere account aangemaakt, ook daar gebeurt precies het zelfde.
  • Vanaf verschillende locaties proberen te starten, root van C: en vanaf de NAS maar er gebeurt helemaal niks.
  • Gestart in XP compatibility modes.
  • Alle logboeken bekeken maar ook hier wordt niks in vermeld.
Ben maar weer terug gegaan naar MS Virtual PC.

Toch bedankt voor alle reacties. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn085 op 01-04-2010 10:45 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 20:03
Martijn085 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:43:
Ben maar weer terug gegaan naar MS Virtual PC.

Toch bedankt voor alle reacties. :)
pfff. gebruik dan even processmonitor om te kijken waar de installatie precies stuk loopt. wie kiest er nu vrijwillig voor om VPC te verkiezen boven elk ander product :X

A wise man's life is based around fuck you

• Martijn085
Powershell schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:22:
[...]

pfff. gebruik dan even processmonitor om te kijken waar de installatie precies stuk loopt. wie kiest er nu vrijwillig voor om VPC te verkiezen boven elk ander product :X
Ik zal eens kijken wat ik daarmee kan zien wat er precies gebeurt, bedankt voor de tip!

Ik zal verder niet in gaan op de andere reactie, waarom iemand vrijwillen een bepaalde software zal gaan gebruiken. Beetje onzin om daar over te beginnen lijkt mij.

• Zwelgje
Martijn085 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:33:
[...]

Ik zal eens kijken wat ik daarmee kan zien wat er precies gebeurt, bedankt voor de tip!

Ik zal verder niet in gaan op de andere reactie, waarom iemand vrijwillen een bepaalde software zal gaan gebruiken. Beetje onzin om daar over te beginnen lijkt mij.
omdat VPC gewoon zwaar beperkt is :? geen 64bit support bv., hoe wil je nu 2008 R2 gaan testen :? niet met VPC 2007 iig :+

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 16:03
Mee eens... als je eenmaal workstation hebt geprobeerd wil je niet meer terug naar VPC

• Martijn085
Powershell schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:34:
[...]

omdat VPC gewoon zwaar beperkt is :? geen 64bit support bv., hoe wil je nu 2008 R2 gaan testen :? niet met VPC 2007 iig :+
Ben ik met je eens, maar tot nu toe maak ik alleen gebruik van Server 2003 en geen 64 bit versies.
Voor mij dus nog geen rede om VPC niet te gebruiken. Werkt voor mij tot nu toe nog goed.

Maar goed, daarom wil ik ook Vmware proberen, om eens te kijken wat ik nu precies mis qua funties ;)

• Zwelgje
Martijn085 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:42:
[...]

Ben ik met je eens, maar tot nu toe maak ik alleen gebruik van Server 2003 en geen 64 bit versies.
Voor mij dus nog geen rede om VPC niet te gebruiken. Werkt voor mij tot nu toe nog goed.

Maar goed, daarom wil ik ook Vmware proberen, om eens te kijken wat ik nu precies mis qua funties ;)
je mist het volgende:

64bit support
fatsoenlijke snapshotting (in tree formaat)
linked clones
vm teaming
support voor linux/unix/solaris,etc,etc
fatsoenlijke virtual networking configuratie
mogelijkheid om ESX/Xenserver/Hyper-v te draaien in een VM
unity

need i go on :+

begrijp me niet verkeerd, ik ben ook een MS fanboy alleen VPC is niet een van de producten waar ik natte dromen van krijg (itt tot sommige andere producten die ze maken O+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Zwelgje op 02-04-2010 08:47 ]

• Martijn085
Grappig, ik schrijf een heel verhaal dat ik ben overgestapt ben naar Windows 7 (64bit) en dat ik nog steeds het zelfde probleem heb. Ondertussen google ik naar wat vmware problemen en kom het volgende tegen:

http://communities.vmware.com/thread/195875

Dit zou om versie 6 moeten gaan waar de installatie wel lukt maar VMWare niet kan worden gestart.
Na het onderwerp te hebben gelezen doe ik het volgende:

Ik gooi het process: "FixCamera.exe" weg en VMWare gaat installeren. _/-\o_

Probleem dus opgelost, door iets heel onlogisch naar mijn mening.

bij deze wil ik dit toch nog even delen met mensen die dit misschien ook tegen komen.

edit: dit kom je overigens ook tegen als je VMware wilt gaan starten, net als bij v6 zoals op de bovenstaande link staat aangegeven. Ik zelf heb "FixCamera.exe" uitgeschakeld bij het opstarten.

[ Voor 14% gewijzigd door Martijn085 op 01-10-2010 17:25 ]

Pagina: 1