Informatie over tannoy speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremg
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-02 15:10
Ik heb een vraagje betreffende de speakers Revolution R2.

Een vriendin van mij heeft die boxen staan en vroeg of ik ze over wou kopen.
Ik heb op internet gezocht maar word hier niet heel veel wijzer van. De ene site vindt het super goede boxen de ander niet. Ik kan ze helaas niet zelf beluisteren want zij heeft geen receiver staan en die van mij is recentelijk overleden..

Weet iemand van jullie misschien wat meer over deze speakers te vertellen?
Zijn ze het kopen waard en wat moet ik er voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdwagenaar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-03 15:04
Of ze het kopen waard zijn hangt natuurlijk vooral af van wat je gewend bent.

Ik zou ze proberen te kopen voor een mooi prijsje, misschien €200 voor de set? Tannoy heeft over het algemeen een uitstekende reputatie en wat ik zo snel aan reviews gelezen heb zijn dit serieuze speakers. Kijk maar eens wat de R3's waard zijn op marktplaats.nl

€200,- is misschien wel wat aan de lage kant, bedenk ik me nu. Maar je kan het proberen :)

[ Voor 12% gewijzigd door rdwagenaar op 26-03-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Als het een vriendin is moet je afspreken dat je ze terug geeft wanneer ze niet bevallen.
Je wilt ze toch eerst beluisteren neem ik aan. Of ze goed zijn hangt ook van jou oren af :)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:13

DarkSide

theres no place like ::1

Ik vind het belangrijker wat je zelf van een speaker vindt dan wat de reviews op internet zeggen.
Bij de aanschaf van speakers is het advies dan ook altijd luisteren. Ook 2e hands zal ik dat doen. Al is het alleen maar om te testen of ze het wel doen. Wie weet is er wel een driver stuk?
Zoals vermeld is het een vriendin. Hier moet toch wel iets mee te regelen zijn. BV even langs de buren?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

TdV

Ik heb ze staan (icm met de R1 en RC en Rsub) en ik vind het geweldige speakers, smaken verschillen alleen dus het is moeilijk te zeggen of jij ze ook mooi vind. De kwaliteit is gewoon goed, er zijn goede filters gebruikt en de drivers zijn geselecteerd met beperkte toleranties. Je kan ze ook afvullen met zand voor de stabiliteit en zijn geschikt voor bi-wiring/bi-amping. Ze zijn behoorlijk neutraal en neigen wat naar studiomonitor-geluid. Dus als je speakers zoekt voor stevige bas zou ik ze niet nemen. Ze zijn wel al een behoorlijke tijd uit productie dus ze zijn niet super jong. Rond de 300 in goede staat zou wel redelijk zijn voor de set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263019

Ik heb ze jarenlang gehad. Prima speakers, geluid is enigszins wollig. Let even goed op of de rubbers om de drivers nog soepel zijn. Als ze lang op een niet goede plek zijn opgeslagen kunnen die uitgedroogd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Wollig, neutaal, in een kwartier 2 uitersten wat zal het zijn.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Doppert schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 03:01:
Smaakafhankelijk is het goede antwoord :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Doppert schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 03:01:
Smaakafhankelijk is het goede antwoord :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

TdV

En vergeet de versterking niet, ik heb deze speakers aangestuurd met een Harman Kardon 2000, een Denon 3805 en nu een Onkyo nr-tx905 en op alledrie de versterkers klinken ze net iets anders. H/K was warm en bassig, de Denon was wat te soft of naar mijn smaak en de Onkyo maakt ze neutraal en uitgebalanceerd. En dan heb je ook nog de factor van aanpassingen door de auddesey of equalizer die wat uitmaakt indien gebruikt. Daarom, altijd de combinatie beluisteren van versterker en speakers en bij voorkeur op pure direct of soortgelijke modus. (of accepteren dat het anders kan klinken als je thuiskomt)
Pagina: 1