Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Samen gamen (Onderzoek Technische Universiteit)

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik ben een promovendus aan de Technische Universiteit Eindhoven. Als één van de weinigen doen wij wetenschappelijk onderzoek naar de positieve kant van video games.

Eén van de dingen die ik nu graag wil weten is het volgende:

Stel je hebt ff zin om te gaan gamen. En je wilt dit doen tegen of met een ander (of met meerdere). Kun jij redenen bedenken die je mogelijk kunnen weerhouden van het feit om samen met een ander te kunnen gamen (b.v. geen tijd, geen vrienden, geen Internet,....... you name it).

Je helpt er mij ontzettend mee. Hoe meer je uitwijdt over bepaalde zaken hoe beter. En als je het niet eens bent met je voorganger, laat het direct weten. Thanx!

Met vriendelijke groet,
Brian.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:00

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Kun jij redenen bedenken die je mogelijk kunnen weerhouden van het feit om niet samen met een ander te kunnen gamen
Staat die niet daar wel op zijn plaats?

Ik moet zeggen dat het doorgronden van je daadwerkelijke vraag al heel moeizaam gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door bartvl op 26-03-2010 15:11 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
thanx mate

• Murdock1985
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Niet te kunnen (en willen?) gamen samen met anderen:

- Je vrienden zijn te goed en je hebt geen zin om te verliezen
- Te weinig controllers om samen te spelen
- Multiplayer vereist (soms) meer skill dan single player
- Internetstoring
- Servers met een hoge ping, waardoor je bijv. in een fps game te vaak wordt afgeknald
- Je hebt geen geld om een game card te kopen die je maandelijks, per kwartaal of jaar moet kopen (bijv. World of Warcraft)

[ Voor 16% gewijzigd door Murdock1985 op 26-03-2010 15:21 ]

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:22

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Er zijn zo een aantal factoren welke mee zouden spelen in mijn overweging, welke zijn:
- eventuele consequenties die gepaard gaan met het winnen of verliezen van iemand. Dit kan soms hoog oplopende frustraties teweeg brengen. Dit gaat ook gepaard met schuldgevoelens die achteraf naar boven komen.
- Het verschil in niveau tussen de 2 partijen kan conflicteren in de zin dat de ene al ver vooruit is maar wordt tegen gehouden door de andere partij.

Zo zijn er denk ik nog wel enkele zaken welke ik zou kunnen noemen, als ik er wat dieper op in ga. Ik weet alleen niet of dit is wat jij zoekt in een redenatie.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Verwijderd

Topicstarter
@KinTenteehje: Dit zijn exact zaken waarnaar ik op zoek ben. Jij noemt de sociale zaken en Murdock 1985 de meer praktische zaken. Alles is welkom. Beide bedankt.

Grt Brian.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 14:57

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

- disconnectingproblems (server issues in het algemeen wss)
- soms is offline rts leuker tegen een AI, als je slecht gezind bent is winnen altijd leuk (en online kan het zijn dat je tegenstander sterker is :P
- niet al mijn vrienden beschikken over hetzelfde spel (versta investeringskost) één voetbal of een biljartkeu kostten minder dan een gamepc/ gameconsole+spel.
- Het blijft voornamelijk een mannen bezigheid (toch de dingen die ik speel) en dan klagen mijn vrienden weer dat ze geen vriendin vinden. (écht waar, het klinkt grappig, maar je vroeg om alle redenen)
- Persoonlijk verkies ik nog steeds LAN omdat je dan fysiek nog bij elkaar bent (ik ben pc gamer zoals je kan afleiden :D) maar dat wil wel zeggen dat iemand altijd heel zijn boel moet afbreken/terug opzetten ergens anders.
- Als laatste, ik heb een bureaujob en na mijn dagelijkse online krant te lezen thuis en mails te checken zit al ongeveer 10u/dag achter een pc. Dan lijkt het mij wel nuttig eens iets anders te doen.

Ik heb vorig jaar een thesis afgewerkt en begrijp dat het soms moeilijk is feedback te vinden :P
Hoop dat je er iets me bent

Verwijderd

Topicstarter
Hej jongens, dank je voor de feedback. Wat ik me zoal ook afvraag is, of je dan maar in je eentje gaat gamen, of helemaal niet.

Grt Brian.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Zoals in Spielerij beleid te lezen is, heb je toestemming nodig voordat je een dergelijk onderzoek plaatst. Voor zover ik weet heb je die niet, dus dicht.

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.