Een vriend van me heeft een ander lasapparaat gekocht.
Op welke stroomsterkte zou hij hem af moeten zekeren?
Hier het typeplaatje
Op welke stroomsterkte zou hij hem af moeten zekeren?
Hier het typeplaatje
Carpe Diem
Anoniem: 224406
Anoniem: 224406
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 224406 op 26-03-2010 14:54 ]
Uhm, 330A bij 33V ja, denk je echt dat dat ding 330A uit het stopcontact trekt?w-dev schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:36:
Het lasapparaat is 330 Ampere, dat gaat nooit van zijn leven op een 16A 230V groep.
[ Voor 18% gewijzigd door w-dev op 26-03-2010 16:04 ]
Anoniem: 100588
Dat kan alleen betaal je voor 3x 63A 1330euro per jaar aan vastrecht transport. Dat is het tienvoudige van een 3x 25A aansluiting (130 euro).w-dev schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:11:
Dat het ongeveer 18A wordt klopt, dan zou afzekeren met 25A ook al genoeg zijn. De hoofd-zekering zou 65A kunnen worden volgens het energiebedrijf, dus dat zou ruim genoeg moeten zijn.
Dat is wel wat op de foto staatjediah schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:55:
Heeft niets met je vraag te maken hoor, maar is dit toevallig een Smitweld ?
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
63A hoeft niet 50A zou ook voldoende zijn maar dat is ook nog 1008 euro per jaar.w-dev schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:18:
Zoals hier boven al staat is 25A ook al genoeg, dus dan zou de hoofdgroep ook geen 63A hoeven te worden. Het is ook niet voor mijzelf, maar voor een vriend van me die op een boerderij zit.
Een bekende van mij heeft ook 'n smitweld, maar dan vele malen groter. Die dingen worden voornamelijk gebruikt in de scheepsbouwWirf schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:08:
[...]
Dat is wel wat op de foto staat
http://i42.tinypic.com/necmfo.jpg
Mooi ding trouwens, maar waar heb je zoiets in godsnaam voor nodig? Alleen voor hele lompe stukken staal, maar welke consument werkt daarmee?
Er is vaak voor niet al te veel geld aan te komen, en ook bij lagere stromen lassen die dingen wel effe een klasse beter als een Ferm prulding. Ook zorgt de krachtstroom voor een vele malen rustiger boog. Als je de ruimte hebt voor zo'n bakbeest... waarom niet.Wirf schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 21:08:
[...]
Dat is wel wat op de foto staat
http://i42.tinypic.com/necmfo.jpg
Mooi ding trouwens, maar waar heb je zoiets in godsnaam voor nodig? Alleen voor hele lompe stukken staal, maar welke consument werkt daarmee?
Een probleem wat je met 3 dikke diodes oplost. En ja, lassen met gelijkstroom is de norm. Mocht je uitleg willen: http://www.rustbuster.nl/...assen_op_krachtstroom.htm verschaft die.Llouizzz schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:32:
En een lastransformator is bij mijn weten niet driefasig, maar monofasig, dus ster en driehoek zijn hier niet echt van toepassing denkik
I don't like facts. They have a liberal bias.
Een lasapparaat is tevens een spoel en een gelijkrichter. Het rendement van al deze componenten is niet 100%.Llouizzz schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:32:
een lasapparaat is een transformator,
....
En een lastransformator is bij mijn weten niet driefasig, maar monofasig, dus ster en driehoek zijn hier niet echt van toepassing denkik
(normaal klopt alles, tenzij ik iets verkeerd heb gelezen)
Anoniem: 133137
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq