[ASP.NET 3.5] Webservice met Nationale feestdagen BE en NL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die ergens op het wereld wijde web een Webservice weet die ik kan gebruiken die alle feestdagen omvat voor BE en/of NL (BE heeft in feite prioriteit)?
Ik heb al op verschillende manieren gezocht in Google maar niets heeft me tot een duidelijke oplossing gebracht. Lijsten heb ik genoeg gevonden maar geen Webservice die ik kan contacteren om zelf geen oplijsting te moeten maken.

Alle hulp eromtrent is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Waarom zou je dit willen? Dan moet je voor iets simpels als bepalen of iets een feestdag is een remote call naar een webservice doen (wat weer een vertraging oplevert), die weet ik waar staat, waar je voor het gebruik wellicht ook nog eens moet betalen.

Plus, ligt die webservice eruit dan kun je ineens niet meer bepalen of iets een feestdag is. Waardoor je weer extra foutafhandeling moet gaan inbouwen etc etc etc.

En dat allemaal omdat jij niet zelf een een lijstje wilt opbouwen aan de hand van wat documentatie...

edit: ok het iets meer dan een lijstje overnemen, maar zo moeilijk is het nou ook weer niet om de regels omtrent bepaalde feestdagen te programmeren.

[ Voor 12% gewijzigd door D-Raven op 26-03-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb zelf in Google Calendar een agenda toegevoegd voor Nederlandse feestdagen, wellicht kun je die via de API ook inladen en checken of er die dag een afspraak staat (zoja == feestdag). Overigens ben ik het wel met Deathraven eens dat je beter gewoon de regels kunt implementeren in een eigen class, je hebt dan geen dependencies op andere services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Die paar dagen per jaar, die vul je toch gewoon effe handmatig in? Desnoods doe je het voor de komende tien jaar, dat is nu al zo'n beetje bekend namelijk.