Toon posts:

oplossing: Macbook + PS3 + Home Cinema Set + 1 HDMI ingang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HDTV met 1 HDMI ingang en 1 DVI ingang.

Op de HDMI ingang is mijn PS3 aangesloten.
Geluid van mijn PS3 loopt optisch naar mijn Sony Home Cinema set. Deze heeft 1 optische ingang (en 1 hdmi uitgang, helaas geen ingang).

Nu wil ik mijn Macbook ook aan het scherm aansluiten. Ik heb mini-display port to hdmi verloopstukje in bezit.
Nu heb ik even getest door de hdmi uit mijn PS3 in het verloopstukje te prikken.
Het beeld ziet er prima uit. Dus nu wil ik dit optimaal allemaal regelen, aangezien ik meer met mijn macbook wil doen op mijn HDTV.
Nu wil ik een switch kopen om niet telkens die hdmi kabel te wisselen met 1 (of 2) HDMI ingangen en 1 DVI ingang (voor mijn Mac) en 1 HDMI out naar me tv. Maar misschien kan ik ipv een switch beter die Mac direcht op mijn dvi poort van mijn tv aansluiten. Daar ligt mijn kleine dilemma!

ik wil natuurlijk ook mijn geluid op 5.1 hebben als ik mijn Macbook heb aangesloten.
Weet iemand misschien raad hiermee? Ik heb gezocht maar kan geen soortgelijke situatie/oplossing vinden?

Ik heb op mijn Macbook een mini-jack uitgang maar kan ik hier ook een digitaal signaal uit halen? Anders heeft het sowieso geen nut en wordt het gewoon ouderwets stereo mini jack out naar mini jack in op de versterker.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 13:47 ]

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-01 22:34

rvd50

...................

http://www.allekabels.nl/.../1519/Verloopstekker.html

Dit is de oplossing. Een optische kabel met daarop de bovenstaande verloopstekker. De Macbook heeft inderdaad een optische uitgang. Ik heb hem aangesloten op me Logitech Z-5400 en geeft een perfect signaal door!

R.D50

Verwijderd

Topicstarter
Oh dus die mini-jack audio uitgang op mn macbook is dus optisch? :)

maar betekent dit dat ik mijn optische kabel moet omwisselen met die van de ps3 wanneer ik mn macbook aanzet? Nu zit mn ps3 optische kabel namelijk in in de optische in van mijn versterker? Dat is wel minder telkens moeilijk in mijn tv-meubel gaan rommelen om optisch van ps3 naar macbook te schakelen.

Dan zou ik dus eigenlijk een mini-display port to dvi kabel moeten hebben voor beeld

en dan nog een optische kabel met die verloopstekker

En dan nog (mocht het uberhaupt bestaan) een optische hub met 2 optisch IN (ps3 en MB) en 1 optische OUT (naar mn ps3)

iemand een clue of die dingen bestaan?!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 16:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:09:
Oh dus die mini-jack audio uitgang op mn macbook is dus optisch? :)

maar betekent dit dat ik mijn optische kabel moet omwisselen met die van de ps3 wanneer ik mn macbook aanzet? Nu zit mn ps3 optische kabel namelijk in in de optische in van mijn versterker? Dat is wel minder telkens moeilijk in mijn tv-meubel gaan rommelen om optisch van ps3 naar macbook te schakelen.
Heb je een surroundversterker of stereo? Voor stereo kan je de PS3 ook met analoge kabels (scart) aansluiten aan je versterker.

Er bestaan ook switches voor optische kabels.

Verwijderd

Topicstarter
sony home cinemaset 5.1 DD DTS

surround met maar 1 optische ingang. Maar ik zie idd dat er ook een optische switch is op die allekabels.nl site. Dan gaat het helemaal lukken!!

Mijn vragen zijn beantwoord.:)