(interne) exchange server.. open relay voor enkele users?

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
Topic says all denk'k.

Kan je een exchange configureren zodat enkele users er gebruik van kunnen maken alsof het een open relay was? Dit enkel voor mails naar andere interne adressen.
De mailserver is niet rechtstreeks extern bereikbaar dus tenzij men tot op ons lan geraakt staat deze server niet open op internet. Het is wel ook deze server die alle mail richting internet afhandeld via een extra spamserver.

'k Vind veel van open relay terug over hoe slecht het wel neit is, maar in onze situatie lijkt het me wel een veilige en goede oplossing.
Iemand die niet akkoord is?

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-01 10:37
je kan instellen aleen van lokaale ip adressen mail acepteren 192.*

<GOT>DrOPje #2516

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-01 13:28
Yup, dat kan. Aangezien je niet opgeeft welke versie van Exchange, kan ik niet zo direct omschrijven hoe het moet.
En mijn mening is dat relaying voor specifieke gebruikers via een server die alleen intern benaderbaar is, geen enkel probleem is. Relaying an-sich is geen probleem, het gaat om op de juiste manier tegen gaan dat spammers met je server aan de haal gaan.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-01 09:53
En mailen naar een domein wat de Exchange server afhandeld, lijkt me een beetje standaard functie :?
En dat is geen open-relay........!

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 11:05
Remco schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:21:
En mailen naar een domein wat de Exchange server afhandeld, lijkt me een beetje standaard functie :?
En dat is geen open-relay........!
Het idee is om externe mail die wordt afgeleverd bij het verkeerde adres te redirecten naar het juiste adres.
Voordeel ten op zichte van een simpele forward is dat het automatisch systeem dat de mails ontvangt meteen het nodige kan doen voor de juiste persoon (de sender) ipv dat de forwarder als bron wordt aanzien.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:43
Ik begrijp het niet: een open relay voor bepaalde users lijkt me een paradox. Wanneer de server weet wie die gebruikers zijn is er toch geen sprake meer van open relay. En relay naar enkel interne gebruikers lijkt me al helemaal geen open relay. Sterker nog, als die gebruikers nu dan blijkbaar niet naar interne gebruikers mogen mailen, wat mogen die dan wel?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ligt eraan wat voor connecties de users maken, plain SMTP is natuurlijk anders dan een Outlook RPC sessie :)
Dus als Poohbeer het iets kan verduidelijken zou het fijn zijn.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-01 09:53
poohbeer schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 20:18:
[...]

Het idee is om externe mail die wordt afgeleverd bij het verkeerde adres te redirecten naar het juiste adres.
Voordeel ten op zichte van een simpele forward is dat het automatisch systeem dat de mails ontvangt meteen het nodige kan doen voor de juiste persoon (de sender) ipv dat de forwarder als bron wordt aanzien.
Kan je iets duidelijker zijn ? Nu heb je het weer over externe email :?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1