Toon posts:

p3 boven de 110 graden !!!!!!!!!!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou had ik een ASUS p3c-2000 (met nadruk op had) en een P3-500 (die ik nog steeds heb).

En ik dacht laat ik eens wat gaan spelen. Ik oc de p3 naar 560 Mhz op 2.4 volt! ( met l2 cache aan)

Nou is de ASUS p3c-2000 al zo onstabiel als maar zijn kan heb ik toch nog ff kunnen kijken hoe warm mijn CPU werd. Toen ik 112 zag staan dacht ik bij mezelf DAT KAN HELEMAAL NIET, dus wat doe ik FF voelen hoor, lekker een koelrib ingebrand op m'm vingertop :)

Ik dacht eerst dat het aan de Mobo lag, dus ik ruil dat kreng om naar een ABIT be6 rv2.

Tot mijn grootste verbazing bleek deze mobo VEEL stabieler te zijn! de voltage kan max op 2.3v (tenzij je een voltage tweak doet)

Nou ik start dus weer op met 560Mhz 2.3v , super stabiel en de CPU werd maar 100+ graden (euh.... maar???)

Zelfs ik vind deze hoge temps te hoog :) dus heb 'm nu op 550Mhz 2.2v met een max temp van 87.5, binnenkort krijg ik een Alpha en een peltier binnen, misschien dat ik daarmee de 600 Mhz barriere kan doorbreken =]

Maar de vraag is nu waarom wordt die klote p3 zo heet ????? (ja, ik weet dat de voltage veel invloed heeft, maar niet zoveel)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ummmm waarom zou ie nou heet worden?

2.4V door je processor jagen is gewoon niet gezond. Is ie ook niet voor gemaakt. 2.3 Is al gewaagd vind ik, en die 0.1 verschil is best veel op zo'n klein voltage.

Dus: OF je schroeft terug, OF je koopt elke week een nieuwe CPU... :)

- Jarno

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus een ABIT be6 rv2 en een p3-500@550 op 2.2 en hij wordt nu 87.5 graden en IDLE is ie 29 graden. Ik vind dit zo supervaag, zodra ik iets opstart stijgt ie meteen naar 80 :)

PS de CPU gaat al 2 maanden mee op die TEMP's

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Standaard loopt dat spul toch op 2,0 volt?

Dan is 2,4 volt 20% eroverheen. Beetje veel, als je mij vraagt. Van 2,3 volt krijg ik al de zenuwen.

Verwijderd

Heb je de cooler wel goed geinstaleerd??
Mijn p3 450 draait op 600Mhz met een max. temp. van 41c (HomeMade cooler)

C

Verwijderd

Zit er ook een beetje koel Pasta tussen ? Helpt ook vaak! ik ging van +/- 50-55C naar 30-33C K7 500 @ 750...

• SJR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 13:58

SJR

Hoe meet iedereen hier z'n temp? Met een temp probe of met een interne sensor?
2.4 is idd wel erg veel erover heen, zou ik nooit doen (tenzij je een peltier hebt ;)).
Ik heb bij een vriend ook op een Abit mobo (ik geloof bf6) een P3 450 geinstalleerd en daar gaf hij ook gelijk na het booten 85 graden aan met de interne sensor. Met de temp probe op de heatsink geplakt meette ik gewoon 35 graden.
Het is bekend dat Abit's interne sensor circuit niet helemaal klopt soms. Daarom is het ook uitgeschakeld op de BX6-2. Met MBM meet je dan 127 graden. (Je kan dit fixen door een paar dingen op je mobo te solderen).

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-09 15:13
Is dat niet toevallig Fahrenheit???
Meer dan 70-80 graden CELSIUS overleeft je proc namelijk niet...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal straks dan ff een externe sensor op de heatsink plakken (aan de onderkant) dus tussen de CPU plaat een de heatsink.

En temps zijn in Celcius, met Fahrenheit zijn de temps boven de 200 :(

Ik zal straks ook nog ff 2 screenshots plaatsen. Een van de asus PC3-2000 en de ander van de ABIT be-6 rv2

• DareDevil
  • Laatst online: 15-05 20:18
Er zit een Fette afwijking in je sensoren want de max tem van een PIII zit toch zo rond de 80C.
als ie echt zo warm word is ie snel dood!

Paradigm: Shift happens.

• php
  • Niet online

php

Wel een mooie pizza-oven. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb ff een site gemaakt met een paar screenshots!
http://home.westbrabant.net/~kwbnl

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:25

Major Carnage

waki miko Reimu

Hey ook een primenetter :)

maar goed.. beetje grote voltageafwijkingen!!
je -12 zit tussen -13 en -11 man!! Mijn mening.. zet hem lager, dit houdt je mobo nooit lang vol..

over de temp: als je echt per sé 2.3 volt nodig hebt, gooi er dan een zo groot mogelijke koeler op, en zorg voor goede ventilatie in de kast zelf.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

jees man dat hoeft helemaal niet met een pIII 500...gewoon op 2.0 v laten staan....en als je echt hoog gaat misschien 2.1 maar echt niet hoger...!! OVERKILL!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben allemaal gelijk, maar deze CPU wilt gewoon niet OC met 2 volt. Het is geen CPU dat in malay is gemaakt :(

Ik probeer zo snel mogelijk de screenshot op de page te zetten met die temp meting boven de 110 graden celcius

Verwijderd

Topicstarter
Major Carnage als je goed kijkt zie je dat de max min instellingen zijn, de echte meting staat in groen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar nieuwe screenshots gemaakt, een waarbij CPU idle is en de ander onder hevige stres door PRIME95. En vreemd genoeg draait mijn CPU nu stabiel op 2.2v :)
http://home.concepts.nl/~kwbnl /

Verwijderd

pplz.. ik geloof dat intel zijn CPU's test op 3 volt of in iedergeval 40% overspecs..

de cpu mag ook wel 100 graden worden hoor.. (check de datasheets van die dingen maar es)

raad het alleen niet aan voor de gasten die een bedrijfskritische machine hebben :)

en Jabba:
gewoon op 2.0 v laten staan....en als je echt hoog gaat misschien 2.1 maar echt niet hoger...!! OVERKILL!!!!!
tja.. ik moet mijn 2 celerons in mijn BP6 toch echt op 2.3volt draaien om ze stabiel te krijgen op 550 en hoger... (maar dan werken ze ook goed, werken btw al meer dan een half jaar op 550 en hoger met 2.3volt)

motto: dat voltage op zich is geen probleem.. (trust me on that will u ?) de temperatuur hoeft ook niet zo'n probleem te zijn, maar kan op den duur toch wat ongezond worden.. ik zou persoonlijk de sjit eens goed bekijken (zit het koelblok wel goed op de CPU en zo ja, zou ik niet eens BETER GAAN KOELEN)

Verwijderd

ik heb eens opgezocht wat de max. temp. is die Intel opgeeft voor zijn chipjes...

P2 333 65 Graden (thermalmplate)
P2 300 72 Graden (thermalmplate)
P2 233, 266, 350 75 Graden (thermalmplate)
P2 400 en 450 85 Graden (thermalmplate)
82443BX 105 Graden
Clock generator en buffer 70 Graden

een paar graden daarboven zal geen probleem zijn.....

Verwijderd

Laatst voor iemand een nieuwe computer besteld, pIII met abit be6-2, bij het opstarten met floppy ging dat ding al piepen, 75 graden! Alarm stond ingesteld op
75 - shutdown, 80 - raise alarm (?).
Zou ook hier de interne sensor de boel overdrijven? Volgens mij verkort dit de levensduur aanzienlijk. Kan natuurlijk het alarm opschroeven. Eerst maar es terug naar de winkel kijkjen qwat ze zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
En dan endelijk het plaatje met die belachelijk hoge temp meting op een ASUS p3c-2000
http://home.concepts.nl/~kwbnl /

Verwijderd

Topicstarter
Whooops nou zie ik pas dat er maar 93 graden celcius staat =] :) :) :)

• Ceaser
  • Laatst online: 07-09 08:47
sterke verhalen hoor, draai je cpu is een half uur boven de 100C en de rook moet de kast uitwaaien.
Je T-sensor zal wel verneukt zijn maar 100C kan echt niet

• Ceaser
  • Laatst online: 07-09 08:47
Nog iets, die groene sateliet moet veranderd worden in een koe!!

DPC rulez

Verwijderd

En ik krijg mijn p3 650@780 niet boven de 22 graden uit! Das wel ff een verschil.

• Remko
  • Laatst online: 08-09 11:22
Mijn celeron 366@550 met Tennmax Super 7 cooler wordt NOOIT warmer dan 34 graden !
en ik heb hem op 2,3 volt lopen !
Pagina: 1