Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Nokia E72. Er is echter één functie, die ik maar niet werkend krijg (op de manier die ik zou willen).

Voorheen had ik een Nokia N95 en daarnaast heb ik van mn werk nog steeds een Nokia E51, bij deze toestellen kan ik de "voice key" ingedrukt houden. Vervolgens krijg je de mogelijkheid om een spraakcommando te geven. Wanneer ik dan bijvoorbeeld de naam van een persoon zei, werd deze gebeld. Of als ik "camera" zei, dan werd de camera-applicatie geopend.

Bij mijn E72 gebeurd dit echter niet! Ik krijg, net als bij mijn andere toestellen, de mogelijkheid een commando te geven, maar vervolgens doet het toestel niets. Wanneer ik niets zeg, krijg ik wel de melding "geen item gevonden". Ik heb in de instellingen de commando's nagekeken en ook dit toestel heeft het commando "camera". Maar ook wanneer ik die spraakopdracht geef, krijg ik verder geen reactie van mijn toestel.

Ik heb al met de Nokia updater gekeken of er misschien firmware beschikbaar is, maar dat is niet het geval. Daarnaast heb ik uiteraard ook in de handleiding gekeken, maar heb ik niets kunnen vinden over voice dialing.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: Zojuist heb ik ontdekt dat als ik iemand mobiel wil bellen, ik "mobiel bellen" achter de naam moet zeggen. Dit werkt! Maar als ik iemand op een vast nummer wil bellen, moet ik óf alleen de naam óf de naam + "bellen" uitspreken. Deze twee opties werken niet.

Kortom, ik kan niet iemand op een vast nummer bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, heb in een online handleiding het volgende gevonden:

Spraakoproepen
Het apparaat ondersteunt uitgebreide spraakopdrachten. Uitgebreide spraakopdrachten zijn niet afhankelijk van de stem van de spreker. U hoeft dus niet op voorhand spraaklabels op te nemen. Het apparaat maakt een spraaklabel voor de contactgegevens en vergelijkt de ingesproken spraaklabel daarmee. De spraakherkenning in het apparaat past zich aan de stem van de hoofdgebruiker aan, zodat de spraakopdrachten beter worden herkend.

Het spraaklabel voor een contactpersoon is de naam of bijnaam die op de contactkaart is opgeslagen. Open een contactkaart en selecteer Opties > Spraaklabelgegevens > Sprklabel afspelen als u het samengestelde spraaklabel wilt beluisteren.

Bellen via een spraaklabel

Opmerking: Het gebruik van spraaklabels kan moeilijkheden opleveren in een drukke omgeving of tijdens een noodgeval. Voorkom dus onder alle omstandigheden dat u uitsluitend van spraaklabels afhankelijk bent.

Wanneer u spraakgestuurd bellen gebruikt, wordt de luidspreker gebruikt. Houd het apparaat op een korte afstand van uw mond als u het spraaklabel inspreekt.
  1. 1. Houd in de stand-by modus de rechterselectietoets ingedrukt als u spraakgestuurd bellen wilt starten. Als u een compatibele hoofdtelefoon met de toets voor de hoofdtelefoon hebt aangesloten, houd dan de toets voor de hoofdtelefoon ingedrukt wanneer u spraakgestuurd bellen wilt starten.
  • 2. U hoort een kort signaal en Spreek nu wordt weergegeven. Spreek duidelijk de naam of bijnaam uit van de persoon zoals deze op de contactkaart is opgeslagen.
  • 3. Het apparaat speelt een synthesizer-spraaklabel af voor de herkende contactpersoon in de geselecteerde apparaattaal en geeft de naam en het nummer weer. Als u dat contact niet wilt bellen, selecteert u binnen 2,5 seconde Volgende om een lijst met andere overeenkomsten weer te geven of Stoppen om spraakgestuurd bellen te annuleren.
Als onder één naam meerdere nummers zijn opgeslagen, wordt het standaardnummer geselecteerd als dit is ingesteld. Als dat niet het geval is, selecteert het apparaat het eerst beschikbare nummer op een contactkaart.

Handleiding; zie pagina 37

Dat is inderdaad hoe ik zou verwachten dat de spraakopdrachten werken, maar bij mij gebeurd er dus niets als ik slechts de naam van een contactpersoon uitspreek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:06

Christiano007

Ich bin der champion

En het is handiger om dit niet te gaan vragen in een topic die speciaal over deze telefoon gaat? En nog in het verkeerde sub-forum ook..foei !

Nokia E72

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Christiano007 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 09:44:
En het is handiger om dit niet te gaan vragen in een topic die speciaal over deze telefoon gaat? En nog in het verkeerde sub-forum ook..foei !

Nokia E72
Okee, het verdeerde sub-forum. Helemaal gelijk in. Maar zoals ik al vaker bij Tweakers heb gemerkt, er komen maar weinig zinnige reacties terug op een serieuze vraag. Zolang men geen bijdehandte opmerkingen kan maken, blijft het vaak stil.

P.S. GSM staat voor Global System for Mobile Communications, naar mijn idee valt een E72 daar ook onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
GSM -> NBM

[ Voor 81% gewijzigd door BastiaanN op 27-03-2010 17:55 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Pagina: 1