internetcáfe via edge internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 19:35
Deze zomer organiseren wij met onze jeugdbeweging een internationaal kamp. Nu zijn wij van plan om ook een internetcafé te voorzien.

Aangezien ons kampterrein midden in de velden ligt, moet de internetaansluiting draadloos worden voorzien.

We dachten er aan om 5 computers te voorzien van draadloos internet. Aangezien er enkel EDGE beschikbaar is, moeten we dus elke pc voorzien van een eigen EDGE verbinding.

Nu is het nogal duur om elke pc te voorzien van een usb dongle, dus vroeg ik mij af of er oplossingen bestaan waarin meerdere kaartjes tegelijk kunnen?

Indien dit niet mogelijk is, dacht ik aan de ZTE MF628?

Iemand betere voorstellen om dit te realiseren?

Of is het mogelijk is om dergelijke EDGE usb dongles ergens te huren? Ik woon in België, dus ze moeten zeker simlockvrij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je hebt van verschillende merken routers waar je een dongle in kunt drukken, die verdeeld dan je internet. Wat ik me alleen ff afvraag is of je snelheid nog wel acceptabel is via Edge en dan met 5 pc's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 19:35
Sander schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:37:
Je hebt van verschillende merken routers waar je een dongle in kunt drukken, die verdeeld dan je internet. Wat ik me alleen ff afvraag is of je snelheid nog wel acceptabel is via Edge en dan met 5 pc's....
daar had ik ook al aan gedacht. Het is voor ons mogelijk om aan 5 simkaartjes met internetabbo te geraken, dus die kost hoeven we al niet te maken :)

Dus ik zoek iets waarbij elke pc gebruik kan maken van een eigen EDGE verbinding (niet gedeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
Kun je niet kijken naar 'oude' telefoons die mensen nog hebben liggen. Volgens mij kun je veel daarvan net zo goed gebruiken als een dongle.