Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-08 18:09
Hey mensen,

Ik heb zaterdag een wii gekocht en aangesloten aan mijn plasma tv van LG die al ongeveer 5 jaar oud is, maar ik vind het beeld niet echt heel scherm. Ik weet dat het beeld niet te vergelijken is met dat van een PS3, maar is er een manier om het wat scherper te krijgen met een ander kabel ofzo. Ik heb op internet lopen zoeken en heb gevonden dat ze ook andere kabels verkopen voor die wii die beter zijn.

Nu heb ik de wii met de standaardkabel aangesloten met de scart-stekker op de tulpenstekker. Had eerst ook de tulpenstekker direcht aan de zijkant van mij tv direct aangesloten, maar dat maakte niet echt verschil uit.

Mijn tv is een LG RZ 42PX11.
De technische details staan hier: http://www.amazon.co.uk/L...n/dp/tech-data/B0002XEP3I

Er staat oa bij dat het deze connecties heeft:

Connector Type: 1 x composite video/audio input ( RCA phono x 3 ) ¦ 1 x S-Video input ( 4 PIN mini-DIN ) ¦ 1 x component video input ¦ 3 x SCART ( 21 PIN SCART ) ¦ 1 x DVI-Digital ¦ 1 x VGA input ( 15 PIN HD D-Sub (HD-15) ) ¦ Audio line-in ¦ Serial

Mijn vraag is hoe ik mijn wii het beste aan mijn tv kan aansluiten en welke kabel ik daarbij moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb de WII aangesloten met een componentkabel. Prima beeld. Beter dan gewoon scart.

Deze dus:

http://kabeltje.com/konig...-aansluitkabel-p-943.html

Afbeeldingslocatie: http://www.muizenshop.nl/layout/media/21801-22000/21867_1_image.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door DeeJee op 26-03-2010 12:07 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Met welke is hij nu aangesloten dan? Composite? Zo ja, dan kun je de kwaliteit verbeteren door een component kabel te kopen, deze aansluiting heeft je tv ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Feroz schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:03:
Nu heb ik de wii met de standaardkabel aangesloten met de scart-stekker op de tulpenstekker. Had eerst ook de tulpenstekker direcht aan de zijkant van mij tv direct aangesloten, maar dat maakte niet echt verschil uit.
Dat is dus de allerslechtste manier om je wii (of elk ander apparaat) op je tv aan te sluiten. Maakt niet uit of je daar een scart blokje tussenstopt, de kwaliteit blijft even beroerd.

Hierbij een overzichtje van de aansluitingen van slecht naar goed:
- composiet (gele tulpje)
- svideo (kabeltje met meerdere pinnetjes)
- rgb scart (een bepaald type scart aansluiting, dus niet zoals jij had)
- vga/component (3 tulpjes voor beeld + 2 voor geluid, zie bovenstaande plaatje)
- dvi/hdmi

Component is het beste wat de wii kan uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-08 18:09
Slogra schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:16:
[...]

Dat is dus de allerslechtste manier om je wii (of elk ander apparaat) op je tv aan te sluiten. Maakt niet uit of je daar een scart blokje tussenstopt, de kwaliteit blijft even beroerd.

Hierbij een overzichtje van de aansluitingen van slecht naar goed:
- composiet (gele tulpje)
- svideo (kabeltje met meerdere pinnetjes)
- rgb scart (een bepaald type scart aansluiting, dus niet zoals jij had)
- vga/component (3 tulpjes voor beeld + 2 voor geluid, zie bovenstaande plaatje)
- dvi/hdmi

Component is het beste wat de wii kan uitsturen.
Jij zegt dat component het beste is, maar in jouw lijstje staat dvi/hdmi als beste of heb ik die niet, want ik zie wel 1 x DVI-Digital in het lijstje staan.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je TV wel heeft dat wel, maar de Wii niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Feroz schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:55:
[...]

Jij zegt dat component het beste is, maar in jouw lijstje staat dvi/hdmi als beste of heb ik die niet, want ik zie wel 1 x DVI-Digital in het lijstje staan.

Bedankt voor jullie antwoorden.
Component en hdmi/dvi schelen in principe niet zo heel veel in kwaliteit. Alleen is HDMI gegarandeerd haarscherp en heb je met component dat je bij sommige tv's of afspeelapparaten de kwaliteit van het signaal niet optimaal is. Met hdmi heb je daar eigenlijk geen last van. Niet optimaal component signaal is trouwens nog steeds veel (heel veel) beter dan een composietsignaal. Dat is echt brak.

Maar er staat toch duidelijk 'Component is het beste wat de wii kan uitsturen.'

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 26-03-2010 13:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 12:54
Met de component kabel wel opletten dat je de "rood" van het beeld niet aansluit op de "rood" van het geluid :p

offtopic:
@ topic titel: Meeste mensen sluiten de boel andersom aan, de Wii aan de tv :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
http://www.modmybox.nl/in...duct_info&products_id=249

wii component cable 9,95 en 2,50 verzenden en op voorraad

gisteren 1 gehaald en vandaag al in huis

Afbeeldingslocatie: http://www.modmybox.nl/images/wii%20component%20cable.jpg
Pagina: 1