Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk het1000ste item met hetzelfde onderwerp, maar kom er even niet uit:

Ik probeer een Samsung LED tv aan te sluiten op mijn PC. Als ik via windows, of via de drivers van mijn videokaart probeer te zoeken naar een extra scherm, vind ik echter niks.. Gister ochtend starte ik mijn pc echter opnieuw op, en naar grote verbazing werkte het opeens.. Vandaag echter ineens weer niet. Al genoeg geprobeerd opnieuw op te starten, maar dat is het niet.

Ik maak gebruik van de videokaart ATI Radeon HD 4800 series, met twee DVI uitgangen. Tussen mijn pc en de tv loopt een dvi-hdmi kabel. De kabel zit in de goede poort op de TV (slechts een van de hdmi ingangen ondersteunt dvi-hdmi). Ik heb de nieuwste drivers van de videokaart al gedownload. Daarnaast ook al gecontroleerd of de dvi-hdmi kabel naar behoren werkt, en dat is zo. Daarnaast ook al gechecked of wel alle twee de poorten van de videokaart werken, wat ook zo is.

Iemand hier nog enig idee hoe dit op te lossen?

alvast bedankt,

Stein

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:49
Het zijn vaak dezelfde fouten waardoor het niet lukt.

De tv accepteert waarschijnlijk maar enkele HD resoluties via hdmi en dat zullen 1280x720 en 1920x1080 zijn.
Je moet dus de reso van je pc op 1 van deze 2 zetten en daarna op je tv aansluiten. Zet eventueel eerst de pc weer uit, sluit m aan op de tv en zet m daarna pas aan.

Als je bij het opstarten wèl beeld hebt (de opstart getallen/letters van Windows) en daarna blijft het zwart, dan staat de resolutie van de pc niet goed/op een niet ondersteunde reso.

De Samsungs zijn heel kieskeurig wat betreft merk hdmi of hdmi-dvi kabel. Als het niet lukt, dan moet je ff een ander merk proberen.

Succes!