Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop en Desktop aan 1 scherm

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 08:07

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb thuis aan mn Desktop een Apple 20" cinema scherm hangen, tevens heb ik ook nog een Macbook.

Nu zou ik graag als ik foto's ga bewerken de Macbook aan het scherm willen hangen.
Aangezien de desktop onder de kast verstopt staat, is even snel alle kabel overzetten niet echt handig.

Daarom was ik aan het kijken voor een KVM switch, deze geeft dus de mogelijkheid om beiden systemen van zelfde hardware gebruik te maken (keyboard,muis en LCD)
Probleem is dat ik mijn desktop puur en alleen voor het gamen (CoD, rFactor) gebruik.

Voor zover ik heb achterhaald zou ik dan een vertraging krijgen als ik aan het gamen ben via de KVM switch.

Daarom had ik in gedachte om alles als volg aan te sluiten:

:keyboard-muis via KVM aan de Macbook EN desktop hangen.
:Via een DVI splitter een kant aan de KVM en de andere kant rechtstreeks aan de Desktop.

Dus als ik de Macbook gebruik gaat ALLES via de KVM (beeld,plus muis en keyboard)
en als ik de desktop gebruik gaat alleen muis en keyboard via KVM.
Beeld dus rechtstreeks via DVI naar LCD

Voor ik overga tot aankoop van een KVM (had de Belkin USB KVM switch in gedachten) overga, kan iemand mij vertellen of dit gaat werken?

iRacing Profile Flickr

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Voor zover ik heb achterhaald zou ik dan een vertraging krijgen als ik aan het gamen ben via de KVM switch.
Een vertraging? Lijkt mij erg sterk, dat kan iig niet merkbaar zijn voor een gebruiker. Het is dan in principe ook niet meer dan een schakelaar die de aansluitingen van de linker naar de rechter poort verplaatst...

Ik zou mijzelf dus geen zorgen maken...

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:25
MicGlou schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:48:
[...]

Een vertraging? Lijkt mij erg sterk, dat kan iig niet merkbaar zijn voor een gebruiker. Het is dan in principe ook niet meer dan een schakelaar die de aansluitingen van de linker naar de rechter poort verplaatst...

Ik zou mijzelf dus geen zorgen maken...
Yup, daar beschijf je inderdaad de goedkoopste variant, die overigens niet aan te raden zijn tenzij je fan van signaalstoring (= strepen op het beeld) bent (uit eigen ervaring).

De meeste switches werken met electronica die het signaal doorzet en ook meestal een eigen menu "over" je scherm kan plaatsen. Ik heb jaren met een kvm switch gewerkt tussen mijn monitor en pc, en je merkt helemaal niets van lag. Het apparaat zal geen frames gaan bufferen, dus (als ik het goed heb, maar kan er naast zitten) is de maximum delay 1 scherm refresh. De gegevens hiervan, en mogelijke delay, zullen ongetwijfeld terug te vinden zijn op de specificaties van de producten.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 08:07

seninha

god's right foot

Topicstarter
OK, dus als ik het goed begrijp hoef ik me geen zorgen te maken zolang ik maar een goede KVM gebruik?

Nou had ik zelf deze in gedachten:

http://store.apple.com/nl/product/TP725ZM/A

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/fi/Images/TP725_screen1.jpg

iRacing Profile Flickr

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:25
Als je DVI hebt dan is dat inderdaad een goede switch.