Hallo,
Omdat FotoSG mij niet een goede oplossing kan bieden
, hoop ik een beroep op jullie te kunnen doen. Ik heb als leek op dit vlak een fotostudio gekocht (Linkstar Flitsset FS-200D), met daarbij op advies van FotoSG een RF604-D triggersetje met hotshoe adapter voor bij mijn Sony alfa 330. Hoewel er bij een rekenmachine van een paar euro al een handleiding in 8 talen zit, blijkt niemand nog op papier te hebben gezet hoe de werking van deze flitsset zou moeten zijn. Ik heb een Engelstalig briefje met specificaties en waarschuwingen en met wat gezond verstand heb ik het één en ander wel in elkaar kunnen zetten. FotoSG verwijst trouwens naar de 'handleidingen' op hun website, maar deze geven onvoldoende informatie. Waar ik mee zit is het volgende:
Ik heb óf alles nog niet goed aangesloten, óf de set is deels defect. Ik zou graag willen weten:
- waarom mijn linker flitslamp wel flitst (waarop de receiver is aangesloten) wanneer ik op de zender van de triggerset de testknop indruk en deze niet flitst wanneer ik een foto maak
- hoe ik de tweede lamp moet laten communiceren met de linkerlamp en mijn fototoestel
- hoe ik de lampen (met softboxen) goed op mijn onderwerp gericht krijg dat op de grond ligt; volgens mij kan ik ze niet draaien of kantelen.
Uiteraard heb ik beide flitskoppen op stroom aangesloten en zitten er batterijen in mijn receiver. Beide lampen kan ik ook aanzetten, maar waar het in mijn kennis ontbreekt is waarvoor de knoppen dienen op de flitskop en hoe ik deze moet instellen.
Wie heeft er advies?
Alvast ontzettend bedankt!
Groetjes, Renate.
Omdat FotoSG mij niet een goede oplossing kan bieden
Ik heb óf alles nog niet goed aangesloten, óf de set is deels defect. Ik zou graag willen weten:
- waarom mijn linker flitslamp wel flitst (waarop de receiver is aangesloten) wanneer ik op de zender van de triggerset de testknop indruk en deze niet flitst wanneer ik een foto maak
- hoe ik de tweede lamp moet laten communiceren met de linkerlamp en mijn fototoestel
- hoe ik de lampen (met softboxen) goed op mijn onderwerp gericht krijg dat op de grond ligt; volgens mij kan ik ze niet draaien of kantelen.
Uiteraard heb ik beide flitskoppen op stroom aangesloten en zitten er batterijen in mijn receiver. Beide lampen kan ik ook aanzetten, maar waar het in mijn kennis ontbreekt is waarvoor de knoppen dienen op de flitskop en hoe ik deze moet instellen.
Wie heeft er advies?
Alvast ontzettend bedankt!
Groetjes, Renate.