Vreemde tekens vanuit SMARTY

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik loop nu tegen iets aan waar ik 123 geen antwoord op weet

Mijn site is verhuist van een Plesk omgeving naar een Linux omgeving met Direct Admin.
Niet zo spannend zou je zeggen. Een gedeelte van mijn site draait op Smarty.
De plesk omgeving draait op php 5.0.4
met mysql 4.x.xx

De Linux omgeving draaitop php 5.2.12
met mysql 5.x.xx

1. Nu heb ik een uitdaging met het wijzingen van gegevens vanuit smarty. Als ik iets opsla vanuit smarty worden de linkjes die tussen " link" veranderd naar \"link\" dat doet ie ook met 'link' dat wordt \'link\' en bij elke save komt er een \ bij. :?

2. Tevens heb ik een uitdaging met het pad als het naar een interne link verwijst of naar mail. Dat zet smarty het domeinnaam ervoor dus dan krijg je http://domeinnaam/%22mailto:adres@domeinnaam.nl/%22. en bij een link naar je eigen site krijg je 2 maal het domeinnaam? 8)7

Heeft iemand hier al eerder ervaring mee gehad, die mij kan vertellen wat hier mis gaat?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:47

orf

Kijk eens of magic quotes aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

1. [google=php automatically adds slashes]: magic_quotes_gpc staat waarschijnlijk aan. Uitzetten of zoals aangegeven op de site van Smarty:
Smarty will not support automatic escapement of magic quotes. You will have to roll your own solution if you need them on. You could write a prefilter that unescapes all assigned variables
2. Geen idee. Wat heb je al gevonden?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waar heb je al gezocht?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik vind het wel vreemd omdat ik de Plesk omgeving hier helemaal geen last van had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat is niet vreemd, dat is gewoon een (slechte) configuratie-instelling van php. Gelukkig wordt 'ie vanaf versie 6 niet meer ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dan heeft Plesk een check ingebouwd.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar heb je al gezocht: in de Smarty_Compiler.class.php
CodeCaster schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:22:
1. [google=php automatically adds slashes]: magic_quotes_gpc staat waarschijnlijk aan. Uitzetten of zoals aangegeven op de site van Smarty:
Ik zal kijken of het helpt...
2. Geen idee. Wat heb je al gevonden?
Ik zat te denk aan paden, het staat toch allemaal op een andere plek dan de plesk omgeving, verder geen ideee??? of he localhost,... echt geen idee

Op welke plek zet je die dan neer in smarty?
In de Smarty_Compiler.class.php, daar staat het 1 en ander over foo

[ Voor 92% gewijzigd door MueR op 26-03-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:29
Het laatste wat je moet gaan doen is rommelen in de kern van Smarty zelf. Ik zou ver weg blijven van Smarty_Compiler.class.php.

Magic quotes is PHP en niet Smarty, dus verdiep je in hoe je dat UIT kan zetten voor jouw PHP installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
verdiep je in hoe je dat UIT kan zetten voor jouw PHP installatie.
Okay, ik heb het gecheck of het aan staat en het staat inderdaad aan, volgens mij staat het standaard aan. Er wordt vanuit smarty text en code exporteert heeft het daar dan geen invloed op als je het uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Als je een fatsoenlijk werkende site hebt zal het uitzetten van magic_quotes_gpc geen invloed hebben. Het hoort niet eens standaard aan te staan. Het is een legacy overblijfsel uit PHP 3 en 4, wat binnenkort met PHP6 eindelijk weg is.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Muer Je heb helemaal gelijk maar ja ik heb het ook niet geschreven....

@Allemaal bedank voor de input, probleem is opgelost. magic_quotes_gpc heb ik uitgezet via de .htaccess

Dit geldt ook voor puntje 2 want dat daar ook mee te maken.

Ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:18:
Okay, ik heb het gecheck of het aan staat en het staat inderdaad aan, volgens mij staat het standaard aan. Er wordt vanuit smarty text en code exporteert heeft het daar dan geen invloed op als je het uitzet?
Ga nou eens wat doen met de linkjes die je aangeboden worden. Of beter nog, stel de vragen die je hier stelt aan jezelf, formuleer aan de hand daarvan een zoekopdracht en tik deze in in Google.
Magic Quotes is a process that automagically escapes incoming data to the PHP script. It's preferred to code with magic quotes off and to instead escape the data at runtime, as needed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is al, ook jij bedankt CodeCaster
Pagina: 1