Hoi,
Ik ben de bouwer en beheerder van een website die door veel mensen bezocht wordt. Duizenden per dag.
Ik heb altijd mssql_connect gebruikt, 2 keer voor 2 databases.
In de nieuwe versie heb ik mssql_pconnect toegevoegd:
Ik doe het dubbel omdat pconnect soms geen verbinding kan maken (bij herhaaldelijk op F5 bijv.).
Maar gister zijn verschillende tabellen in de DB corrupt geraakt. Kan dat hier door komen?
Is dit link met veel gebruikers tegelijk vanuit 1 pand?
Ik ben de bouwer en beheerder van een website die door veel mensen bezocht wordt. Duizenden per dag.
Ik heb altijd mssql_connect gebruikt, 2 keer voor 2 databases.
In de nieuwe versie heb ik mssql_pconnect toegevoegd:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $_DB_conn_external = mssql_pconnect($_db_external_ip, $_db_external_user, $_db_external_pass) or die("Kan geen verbinding 2 maken"); if (!mssql_select_db($_db_external, $_DB_conn_external)) { $_DB_conn_external = mssql_connect($_db_external_ip, $_db_external_user, $_db_external_pass) or die("Kan geen verbinding 2 maken"); mssql_select_db($_db_external, $_DB_conn_external) or die("Kan de database 2 niet selecteren."); } $_DB_conn = mssql_pconnect($_db_ip, $_db_user, $_db_pass) or die("Kan geen verbinding maken."); if (!mssql_select_db($_db, $_DB_conn)) { $_DB_conn = mssql_connect($_db_ip, $_db_user, $_db_pass, true) or die("Kan geen verbinding maken."); mssql_select_db($_db, $_DB_conn) or die("Kan de database niet selecteren."); } |
Ik doe het dubbel omdat pconnect soms geen verbinding kan maken (bij herhaaldelijk op F5 bijv.).
Maar gister zijn verschillende tabellen in de DB corrupt geraakt. Kan dat hier door komen?
Is dit link met veel gebruikers tegelijk vanuit 1 pand?
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router