Idee/Tip voor een programma over motion capture

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 13:33
Hallo Allemaal

Zelf ben ik een beginnend applicatie ontwikkelaar in C# , Asp.net & C++
nu ben ik voor een sportclub een project gestart.
hier werk ik aan in me vrije tijd om school heen.

het idee is ,
een applicatie met verschillende opties voor de sportclub.
zoals:
mailen
nieuwsbrief creator
leden bijhouden
administratie
video filmpjes van bepaalde bewegingen

nu is het idee
de sportclub stuurt mij filmpjes toe.
maar ze willen liever niet herkenbaar zijn.
nu wil ik een sub applicatie schrijven, die de persoon van het filmpje captured en omzet naar een 3d animatie model.

daarna wil ik het 3d animatie model gebruiken in een nieuw filmpje met een eingen achtergrond en muziek.
vervolgens wil ik dat filmpje in de hoofdapplicatie verwerken.
maar dat wil ik dynamisch erinzetten, op het moment is het statisch.

ik heb het hier ook over gehad met mijn leraar en andere programmeurs,
maar die zeiden dat dit bijna onmogelijk was zonder echte motion balletjes.
daarom vraag ik jullie,
willen jullie de uitdaging met mij aangaan?
om hun ongelijk te bewijzen en mij een beetje op weg te helpen? :)

de applicatie is al een keer geschreven en getest.
ben ook al opzoek naar programma's gegaan.
na wat zoekwerk ontdekte ik:
3ds max studio, daarmee zou ik dan zelf een 3d model moeten maken en dan het filmpje van de sportclub erb bij moeten halen en dan het 3d model dezelfde bewegingen moeten laten uitvoeren?

en ontdekte autodesk motion software 2009

alvast bedankt voor jullie tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31

PoweRoy

funky!

ik heb het hier ook over gehad met mijn leraar en andere programmeurs,
maar die zeiden dat dit bijna onmogelijk was zonder echte motion balletjes
Sorry maar ik geef hun gelijk. Met een filmpje (2D) kan je geen 3D animatie maken. Je kan wel de illusie wekken dat het 3D is door met perspectief te werken zoals een side scroller game (bv super mario).

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
PoweRoy schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:58:
[...]

Sorry maar ik geef hun gelijk. Met een filmpje (2D) kan je geen 3D animatie maken. Je kan wel de illusie wekken dat het 3D is door met perspectief te werken zoals een side scroller game (bv super mario).
Het 3d effect in side scrollers komt meestal vooral door het Parallax effect. Maar het zal inderdaad niet eenvoudig zijn om uit een 2D filmpje 3D bewegingen te maken, maar ik zou niet snel zeggen onmogelijk. Ik heb wel eens demo's gezien van technieken die 3D informatie uit 2D beelden proberen te vergaren.

Maar helaas voldoet dit topic niet aan de policy van PRG. We willen hier daadwerkelijk over programmeer problemen praten. Voor ontwerp issues kan je beter in Software Engineering & Architecture zijn, maar daar zou dit topic op deze manier ook op slot gaan. Er mist gewoon te veel input van je zelf. Het enige wat je feitelijk hier vraagt is: "Hoe maak ik 3D modellen/animaties uit 2D beelden" Zonder dat je zelf nog maar enige clue hebt hoe je daar aan moet beginnen. Mocht je wat ideeen hebben, maar problemen tegen komen bij het uitwerken, dan kun je natuurlijk altijd een topic openen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.