Videokaart keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzZy28
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07-2016
Hallo tweakers,

Ik heb een klein probleempje. Ik was aan het twijfelen of ik de 5770 1gb zou halen ofniet (vanwege bottleneck)
Ik heb hem alsnog gekocht alleen bij 3dmark vantage enz scoort hij vergeleken met andere setups zeer weinig.
Mijn prestatie index van cpu is 5.4 en die van de videokaart is 7.1 dus ver boven de cpu. Nu ben ik van plan om te downgraden:) gek maar waar.
Mijn setup:

Asus a8n-sli deluxe
4gb Kingston valueram (4x1gb)
cooler master m620 psu.
Amd Athlon x2 4600+ OC @ 2.8 ghz ( idle 37, load 48~53) met Cooler master Hyper tx2 cooler
Club3d HD 5770 1gb pc-e.
1x wd 320gb. 1x wd 1 tb
dvd, bla bla bla.
M'n kast heeft een hele goede airflow het betreft een Sunbeam Acrylic met 5 fans.
Voor de rest moet ik dus duidelijk een goed advies krijgen zodat ik niet met mijn eigen domheid een bottleneckende videokaart koop.

Ik bedank jullie hulp alvast.

Groet,

Osman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:45

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Simpel:
Je grafische kaart wordt dik gebottleneckt door je CPU, want dat is alweer een redelijk oud beestje.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wacht... je hebt een videokaart gekocht, constateert een bottleneck en wil advies over welke videokaart je nu moet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzZy28
in games enz zie ik niet zoveel verschil tenzij ik op hoge resolutie speel snapje. Maar ik wil dus downgraden naar de 4serie of de nvidia 9800gtx ofz? denkje dat dat lukt? pls:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Downgraden kan altijd. Is het niet slimmer om de rest te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzZy28
Edmin schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:06:
Downgraden kan altijd. Is het niet slimmer om de rest te upgraden?
Hehe ik wist wel dat iemand zoeits zou vragen. Nou deze pc heb ik op zolder ; mijn chillounge. daar is het mooi versiert met neon effecten lichten enz. Ik gebruikte deze pc nouwelijks omdat ik al een laptop heb . en een amd phenom x4 systeem in mijn slaapkamer (waar ik meestal ben) . Ik vind deze systeem ( ook al is ie niet krachtig) een mooie uitstraling hebben vanwege de kast : volledig doorzichtig. en past ook in mijn chill lounge ( misschien klinkt het dom maar moe je maar eens kijken hier:). Ik wil dus tog wel deze pc behouden zodat ik af en toe hd films afspeel op m'n tv en/of gamen. Zo zit het inelkaar. Zat eerst een 8800GT in die had het begeven ( artifacts) dus had snel geupgrade naar een nieuwe. Nu zit ik dus met een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welk probleem dan? Als het je toch niet boeit maakt deze CPU bottleneck helemaal niets uit...

Let trouwens een beetje op je taal - toch schrijf je met ch, niet g, en zo zijn er nog meer dingen die door irritante slordigheid afleiden van wat je eigenlijk probeert te zeggen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzZy28
dion_b schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:44:
Welk probleem dan? Als het je toch niet boeit maakt deze CPU bottleneck helemaal niets uit...

Let trouwens een beetje op je taal - toch schrijf je met ch, niet g, en zo zijn er nog meer dingen die door irritante slordigheid afleiden van wat je eigenlijk probeert te zeggen.
Sjah omdat ik toch het gewenste prestatie niet uit de videokaart kan halen. maarja als d'r egt niks op zit dan laat ik het maar zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het kan natuurlijk wel. Ovrestappen naar een HD5670 zou bijvoorbeeld een optie zijn. Uiteindelijk kost ook dat je echter weer geld.
Trouwens, waarom zou je die doorsichtige case niet kunnen houden als je een ander moederbord installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap niet waarom je wilt downgraden want je hebt die kaart nu al en denk niet dat een lagere versie kaart veel beter zal scoren aangezien je cpu de bottleneck is dus prestatie gewijs zal het volgens mij geen bal uitmaken of je nu nog downgrade naar een lagere model videokaart aangezien de bottleneck zal blijven bestaan

en waarom een super kaart kopen en in die pc douwen als je zelf aangeeft dat het meer voor afspelen is van films ? daar heb je echt niet zon top kaart voor nodig

zou gwoon dan misschien uit de gamer pc dan de kaarten uitwisselen ? als die andere kaart een lagere versie is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de kaart al hebt waarom zou je dan downgraden?! Je maakt er alleen maar verlies op. Overigens vind ik de CPU niet zo denderend oud, ik ken nog veel mensen die met een single core gamen...(wel oude games maar goed). Welke score behaal je met 3dmark?

Een maat van me zit ergens op 7100 met een q6600 en 8800GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzZy28
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:26:
Snap niet waarom je wilt downgraden want je hebt die kaart nu al en denk niet dat een lagere versie kaart veel beter zal scoren aangezien je cpu de bottleneck is dus prestatie gewijs zal het volgens mij geen bal uitmaken of je nu nog downgrade naar een lagere model videokaart aangezien de bottleneck zal blijven bestaan

en waarom een super kaart kopen en in die pc douwen als je zelf aangeeft dat het meer voor afspelen is van films ? daar heb je echt niet zon top kaart voor nodig

zou gwoon dan misschien uit de gamer pc dan de kaarten uitwisselen ? als die andere kaart een lagere versie is ?
Kijk aangezien ik op mijn grote tv nog af en toe games speel (race games) als ik op me zolder ben wou ik tog een dx11 kaart met hoog genoeg prestaties snapje. En op mijn gamer pc heb ik al 2x gtx285 in zitten. Mja dn kijk ik nog wel ff dan hoe ik het gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CPU upgraden. Zoals al meermaals gezegd is.

Sowieso, je doet blijkbaar niets met wat mensen zeggen (ook niet over je taalgebruik), en je vraagt dingen die je met redelijke eigen inspanning zelf zou kunnen vinden (er zijn gewoon benchmarks te vinden van de HD5770 icm oudere CPUs waar je de CPU scaling makkelijk in kunt zien). Daarom gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.