Samsung n135 wlan & lan drivers voor xp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Vandaag een Samsung N135 netbook gekocht. Direct Windows 7 vervangen voor XP.

Eenmaal op de site van Samsung, zijn er geen XP drivers te vinden. Zelfs niet op de US site, want daar wordt de n135 gewoon met XP geleverd.

De Samsung is vrijwel identiek aan m'n Asus 901, en bijna alle drivers deden het, behalve de LAN & W-LAN.

Met Google kom ik ook geen enkele XP driver tegen. Ook zijn de specs van welke hardware is precies niet te vinden, om dan via de chip-fabrikant alsnog de drivers te downloaden.

Op de bekende driversites (drivershq, massdrivers,etc,etc) kom ik ook alleenmaar Windows 7 drivers tegen.

Wie o wie kan me een zetje in de juiste richting geven..

Edit: Recovery draaien terug naar Win7 is geen optie, die staat er niet meer op.

[ Voor 5% gewijzigd door RaZ op 25-03-2010 22:09 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
nofi, maar waarom koop je dan ook een netbook met W7 erop? er zijn genoeg alternatieven die nog met xp geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:23

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Kickje naar Windows Clients :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 01:54
voor LAN
kijk eens hier
http://www.realtek.com/do...ownTypeID=3&GetDown=false

(Realtek RTL8101E Family PCI-E Fast Ethernet NIC
Realtek RTL8102E Family PCI-E Fast Ethernet NIC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Als ik jou was zou ik toch echt even die Win7 drivers van de site van Samsung gaan bekijken. Ik heb net even de chipset drivers gedonwload die op de site staan voor Win7, maar in het bijgevoegde release notes staat duidelijk dat de drivers ook geschikt zijn voor XP:
Supported Operating Systems
The Intel® Chipset Device Software is validated on the following Microsoft operating systems.
• Microsoft Windows* 2000
• Microsoft Windows XP
• Microsoft Windows XP Professional x64 Edition
• Microsoft Windows Server* 2003
• Microsoft Windows Server* 2003 x64 Edition
• Microsoft Windows Vista* RTM and SP’s
• Microsoft Windows Server* 2008
• Microsoft Windows Server* 2008 x64 Edition
• Microsoft Windows 7
• Microsoft Windows 7 x64
het zou mij niet verbazen als dit voor de andere drivers ook het geval is eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Rupie op 26-03-2010 07:32 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
ajouin schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:36:
voor LAN
kijk eens hier
http://www.realtek.com/do...ownTypeID=3&GetDown=false

(Realtek RTL8101E Family PCI-E Fast Ethernet NIC
Realtek RTL8102E Family PCI-E Fast Ethernet NIC)
Thanx, die had ik inderdaad ook al gevonden.
Rupie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 07:31:
Als ik jou was zou ik toch echt even die Win7 drivers van de site van Samsung gaan bekijken. Ik heb net even de chipset drivers gedonwload die op de site staan voor Win7, maar in het bijgevoegde release notes staat duidelijk dat de drivers ook geschikt zijn voor XP:

[...]

het zou mij niet verbazen als dit voor de andere drivers ook het geval is eigenlijk.
Dat is ook de enige die het deed. De rest allemaal niet.

Ik heb dus de Win7 drivers gedownload, en uit de ini / inf files is veel info te halen. De W-lan kan een Realtek 819x zijn, of een Artheros.

Maar het probleem is soort van opgelost eigenlijk. De N135 heeft maar 1 speaker, dus mono. En dan mis je behoorlijk wat dynamiek. Op m'n Asus 901 stond eigenlijk altijd de muziek aan, en deze gaat dus geen vervanger worden. Jammer dat dat niet is verteld in de winkel, die info staat dus alleen op de site van de fabrikant. Gemiste kans wel.

Als ie stereo was geweest was het een ideale vervanger voor m'n 901, maarja. Hij gaat zo retour winkel.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
RaZ schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:26:
[...]
Hij gaat zo retour winkel.
Is dat wel een optie als Win7 en de recovery toestand gewist is?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

da 's geen Windows Client probleem toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Rupie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:09:
[...]

Is dat wel een optie als Win7 en de recovery toestand gewist is?
Hij is niet terug genomen. De beste man van de servicedesk pakte direct de algemen voorwaarden erbij waarin stond dat computers niet geruild/retour mogen.

Hij begon gelijk over recht en plichten, dat ik als consument een onderzoeksplicht heb.

De verkoper die ik daar voor nog had gesproken zei dat hij dat zelfs niet eens wist dat dat ding mono was.

Ik ga juist naar een winkel voor advies, en doe dus ter plekke onderzoek. Maar als het personeel niet kundig genoeg is, is dat blijkbaar het probleem van de consument.

Ik had dus beter dat ding online kunnen bestellen voor 60 euro minder, dan kon die gewoon retour op basis van de koop-op-afstand.

Een argument voor een netbook is dat ie enkel voor office gebbruik is van die servicedesk-dodo sloeg ook nergens op, want anders had er geen audio op gezeten natuurlijk.

Ik voel me behoorlijk genaaid, en ga maar eens een boos briefje tikken richting het hoofdkantoor.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

RaZ schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:56:
[...]
Ik voel me behoorlijk genaaid, en ga maar eens een boos briefje tikken richting het hoofdkantoor.
Sorry, maar JIJ koopt een notebook met Win7, JIJ formateert de recovery-partitie weg zonder (gedegen) vooronderzoek. JIJ kan geen drivers vinden. En ergens in het proces blijkt ook een aanname over de wijze van geluid reproduceren niet goed te zijn (maar dat had vooronderzoek natuurlijk kunnen ondervangen). Vervolgens probeer je dat af te doen op de verkoper en de helpdesk?
Ik zie hier niet zozeer een 'naaiende' winkel. Ik zie hier een tweaker die aan zelfbevlekking heeft zitten doen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Dat staat er natuurlijk los van.

Een volledig werkend XP zal geen probleem zijn.

Ze reppen al over de zegel op de doos die je moet verbreken wil je de handleiding lezen. Als de recovery nog intact was, zou die ook niet ingenomen worden, die service-desker wapperde met de algemene voorwaarden over dat computers niet worden geruild/terug genomen.

Maar als het personeel wat kundig afvies hoort te geven dat niet doet, waardoor de consument dus verkeerde spullen worden aangekocht, vind ik niet dat dat mijn probleem moet zijn.

Edit: Laat ik het dan andes formuleren:
Ik koop een product op advies en aanraden van een verkoper, waarbij ik m'n eisen heb gemeldt. Eenmaal thuis gekomen en het product ingebruik genomen, blijkt de verkoper niet kundig genoeg te zijn, en mij het verkeerde apparaat aangepraat.

Inmiddels staat er een volledig werkend XP op, maar daar is niet over gesproken. Ze nemen simpelweg geen computers terug als het zegel van de doos is verbroken. Als je de consument dus verkeerd voorlicht, heeft die dus een probleem, ontstaan door de winkel.
thijszor schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:43:
Mag ik vragen bij welke winkel je het gekocht heb?
Dat lijkt me niet relevant, ook niet gezien de aard van het draadje. Ik zal tzt als ik antwoord heb op mn klacht die inmidddels in behandeling is het wel terugkoppelen in SF.

[ Voor 44% gewijzigd door RaZ op 26-03-2010 14:51 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Mag ik vragen bij welke winkel je het gekocht heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Toch geen zin om voor een reply een nieuw draadje te gaan openen, gezien ik inmiddels een reactie terug heb gehad.

Ik heb hem overigens bij de MediaMartk gekocht. Daar heb ik ook een klacht ingedient dat ik verkeerd ben voorgelicht. En inmiddels hun antwoord mogen ontvangen. En dan kom je dus ook gelijk achter het niveau van de kennis van de afdelingsleider:
Hierbij wil ik bevestigen dat mijn collega niet in gebreken is geweest bij het advies, omdat alle netbooks uitgerust zijn met mono speakers en stereo koptelefoon uitgangen. Als u een keuze maakt om een netbook te kopen heeft u dus mischien onbewust hier voor gekozen. Tevens hebben wij alle types van onze producten werkend uitgestald staan. Indien u echt ingebouwde stereo speakers wilt hebben dan kunt u geen netbook kiezen word het een grote laptop.
Voor kundig advies moet je dus niet bij de MediaMarkt zijn.

Er zijn meer netbooks op de markt met normaal stereo speakers dan de paar met maar een speaker. 8)7

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Als ik jou was zou ik gewoon een andere vestiging binnen lopen en nog eens proberen of je hem kan retourneren. mediamarkt is een de-centraal bedrijf, alle vestigingen hebben eigen inkoop etc etc. wie weet heb je meer mazzel bij een andere vestiging? en anders je verlies nemen en hem op marktplaats oid zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Topicstarter
Mwah, ik hoef hem niet zonodig meer op te ruilen voor een andere met stereo speakers (en wat extra meer functies die ik niet gebruik, zoals bluetooth) en dan 60 euro duurder uit ben (nog even los van de kosten voor openbaar vervoer om naar een andere vestiging te gaan).

En nogmeer verlies nemen voor enkel stereo als ik hem de verkoop ik gooi, neuh.

Op het moment bevalt het apparaatje me perfect, en gebruik ik nu de headphones wat vaker.

Toch is het een hele verademing met een 8,9" scherm en kleine toetsen, dit ding heeft gewoon normale toetsen en race ik als een idioot over die plank heen. Vele malen sneller dan met m'n 901.

Dat ding lag een week voordat ik hem kocht in de aanbieding, en ik was dus te laat. De verkoper heeft me wat dat betreft nog gematst, en hem voor de aanbiedingsprijs meegegeven.

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1