[PHP] Dynamische content naar A4'tjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 12:32
Hey,

Ik zit met een probleem. Ik haal uit een database een hoop (adres)gegevens die bij een bestelling horen. Nu wil ik van alle bestellingen de gegevens uitprinten; per bestelling één A4'tje met alle informatie.

Het is het makkelijkst voor mij dit via een webpagina te doen. Gewoon HTML outputten. Alleen hoe krijg ik het zo gesplitst, dat ik het als ik het wil uitprinten elke bestelling op één A4'tje heb staan?

Bvd,

Svennetjee

EDIT: uhm, topictitel moet natuurlijk '[PHP] Dynamische content naar A4'tjes' zijn 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Svennetjee op 25-03-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-RaWare
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Simpel: je gebruikt de 'page-break-after'-eigenschap van CSS.

Wheck :V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 12:32
Haha je moet het maar weten, tnx, weer wat geleerd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
http://www.php.net/manual/en/ref.printer.php

Kan je per document printen, en dan heb je per bestelling een A4'tje. Ik weet verder niet wat je eisen zijn, maar ik maak soms ook pdf'jes (handig om orders direct door te mailen bv.) en daarmee kan je ook perfect je pagina indelen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Hacku, daarmee kun je de printer aansturen die op de server is aangesloten waarop het PHP script wordt uitgevoerd. Ze werken ook alleen op Windows servers.

Om via een browser per A4 te printen kun je inderdaad CSS gebruiken, of een PDF genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
frickY schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 21:51:
Hacku, daarmee kun je de printer aansturen die op de server is aangesloten waarop het PHP script wordt uitgevoerd. Ze werken ook alleen op Windows servers.
Tja, hij heeft het over een bestelsysteem en dat kan evengoed in een lokaal netwerk draaien.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Wil je echt lol hebben met Dynamische Content => PDF, en controle over pagina's e.d., kijk dan eens naar XSL-FO en FOP. Maar goed, kan een beetje overkill zijn hier. :)
Pagina: 1